Hvem passer når I har sygt barn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2012

MortilCilas

Jeg tager dem selv, men har Cilas morfar, og er sikker på at farmoren ville være lykkelig hvis jeg spurgte hende, og hans far, den svinger nu lidt! Men så længe jeg går i skole og kun har sygedage når vi virkelige er syge her hjemme er det ikke så slemt,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

AnneBJ

MariaJ skriver:

Jeg er lidt imponeret over at du godt kan få læst selvom du er hjemme med Felix. Jeg har også meget arbejde, der i princippet kan gøres hjemmefra, og har derfor også taget en del "arbejder hjemme" dage i stedet for rigtige "barn sygt" dage. I praksis får jeg dog næsten ingenting gjort på sådan en dag, hvis jeg også skal have Johanna hjemme. Hun kan maks underholde sig selv en halv til en hel time, og tit mindre hvis hun er syg og pylret.

Han er stadig så lille, så han sover 2 gange om dagen. Dog ikke altid så stabilt når han er syg, men så kommer farmand jo hjem senere på dagen og tager over, og så må jeg lave skolearbejde. Ellers venter jeg til Felix er puttet omkring kl. 19, og læser så indtil jeg går i seng.

Anmeld

26. marts 2012

dorthemus

MariaJ skriver:

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

Det gør me, myself and I Jeg har ikke nogen der kan træde til.

Anmeld

26. marts 2012

Nemesis

MariaJ skriver:

Dejligt med bedsteforældre, der kan hjælpe til. Det kan jeg se at mange har. Det overrasker mig egentlig lidt at så mange både bor tæt på familien og også har bedsteforældre, der ikke selv arbejder.

ja det er rigtig dejligt. Min mor er kun hjemme da hun er invalidepensionist og min far og svigermor er på efterløn.

Men ja det er rigtig heldigt :-) Håber jeg selv en dag kan hjælpe mine børn og børnebørn på denne måde. Kan selv huske da jeg var barn og var hos mormor når jeg var syg.

:-) Sisse

Anmeld

26. marts 2012

sarahb

Vi skiftens og så arbejder min mand kun 15 dage om måneden så det plejer at hænge godt sammen.

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

sarahb skriver:

Vi skiftens og så arbejder min mand kun 15 dage om måneden så det plejer at hænge godt sammen.

Ja, det hjælper jo en del, hvis man ikke har så mange arbejdsdage.

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

dorthemus skriver:

Det gør me, myself and I Jeg har ikke nogen der kan træde til.

Som sædvanligt, hatten af for dig og andre aleneforældre . Jeg er SÅ imponeret over hvordan I får det hele til at gå rundt. Jeg ville jo nærmest aldrig være på arbejde, hvis jeg skulle tage alle sygedagene selv. 

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

AnneBJ skriver:

Han er stadig så lille, så han sover 2 gange om dagen. Dog ikke altid så stabilt når han er syg, men så kommer farmand jo hjem senere på dagen og tager over, og så må jeg lave skolearbejde. Ellers venter jeg til Felix er puttet omkring kl. 19, og læser så indtil jeg går i seng.

Flittigt! Jeg er altid helt mast efter en lang dag hjemme med børnepasning.

Anmeld

26. marts 2012

Plysbjørnen

MariaJ skriver:

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

Jeg har heldigvis normalt bedstemor i "baghaven" næsten ca 1 km væk. Så sønnikke som er mest syg kommer der op, og nu har datteren lagt sig syg, også er de taget på ferie noget at sige til hun er skuffet?

Anmeld

26. marts 2012

Isabella_mor

her er det mig.... 

jeg går også hjemme for tiden, så det er klart at det er mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.