Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).
Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.
Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?
Anmeld