Hvem passer når I har sygt barn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.634 visninger
55 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2012

MariaJ

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Leneur

Hvis Silje har meget høj feber og er morpylret tager jeg selv den første sygedag og ellers er vi heldige med at både mormor og bonusmormor bor i byen der begge går hjemme, så de kan træde til med kort varsel.

I kunne evt. annoncere efter en reservebedste nok mod betaling men alligevel....

Anmeld

26. marts 2012

Janni.

Her er vi så heldig stillet at min kæreste er førtidspensionist, så han har Silas hjemme hvis det sker. 

Dog går jeg stadig arbejdsløs, så vi er begge hjemme pt. 

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

Leneur skriver:

Hvis Silje har meget høj feber og er morpylret tager jeg selv den første sygedag og ellers er vi heldige med at både mormor og bonusmormor bor i byen der begge går hjemme, så de kan træde til med kort varsel.

I kunne evt. annoncere efter en reservebedste nok mod betaling men alligevel....

Vi har en voksen barnepige, der kan passe indimellem, så vi har lidt hjælp. Hun er jo dog mod betaling, så ikke en man ligefrem bestiller i ugevis + at hun også har andre småjobs, så vi kan ikke altid være sikre på at hun kan.

Stort set går det jo, men jeg synes godt nok det er et meget vanskeligt element i at være børnefamile (og kan godt holde mig lidt tilbage i forhold til evt. at få et tredje barn engang i fremtiden).

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

Janni. skriver:

Her er vi så heldig stillet at min kæreste er førtidspensionist, så han har Silas hjemme hvis det sker. 

Dog går jeg stadig arbejdsløs, så vi er begge hjemme pt. 

Ja, det gør jo helt sikkert det hele noget nemmere, at der altid er en hjemme .

Anmeld

26. marts 2012

Janni.

MariaJ skriver:

Ja, det gør jo helt sikkert det hele noget nemmere, at der altid er en hjemme .

Helt klart. Dog ville vi da hellere at han var i stand til at arbejde. Må indrømme at indkomsten langt fra er særlig høj. 

Men så sparer vi lidt hist og pist, og vi mangler da heller ikke noget. Og heldigvis koster drømme ikke noget. 

Anmeld

26. marts 2012

B&J

hvis han er lidt syg passer bedste ham eller skiftes vi til at passe ham

Anmeld

26. marts 2012

An&Jo

MariaJ skriver:

Jeg sad lige og læste i en anden tråd at det er almindeligt at institutionsbørn har op imod 90 sygedage om året. Så hardt har vi heldigvis ikke været ramt, selvom jeg synes der har været maaaange sygedage her i den første vuggestuevinter (og i hvert fald mange flere sygedage end almindelige arbejdsmarkedsregler lægger til rette for).

Johanna har haft to længere (1 uge+) sygdomsperioder bare siden jul. Dertil kommer adskillige halve dag og 1-2 dages "små" sygeperioder, for slet ikke at snakke om alle de gange vi også selv er blevet syge af diverse virusting hun har slæbt med hjeme fra børnehaven. Totalt set tror jeg nærmest ikke der er gået en uge siden jul uden at nogen herhjemme har været syge, og derfor har vi jo næsten heller ingen normale arbejdsuger (nu er jeg sygemeldt med gravidititetsproblemer, men det er jo først kommet til for nylig, så har ikke noget med det generelle mønster at gøre). Jeg gruer mig allerede for, hvordan det skal lade sig gøre at have to fuldtidsjobs, fra næste år, når vi har to børn, der kan skiftes til at lægge sig syge.

Vi er nødt til at tage næsten af sygedagene selv, da vi ingen familie har i nærheden, men det hænger jo slet ikke sammen. Hvordan gør I?

det er for det meste mig.. ihvertfald den første dag.. kan jeg så se at han fortsætter med at være for syg til at komme afsted, så har hans far ham..

men vi bor ikke sammen, og faderen laver i øjeblikket ikke noget, så han har ham mens jeg er i skole hvis han er syg.. men jeg tager gerne den første dag selv, så jeg lige kan vurdere ham, og er det meget slemt, så bliver jeg selv hjemme med ham dagen efter også..

Anmeld

26. marts 2012

AnneBJ

Indtil videre tager jeg alle sygedage med Felix. Af den simple grund at det er "gratis" at jeg bliver hjemme fordi jeg studerer, min kæreste mister derimod sit "fremmødetillæg" på 8 kroner i timen, for hele lønningsperioden hvis han tager én dag hjemme, uanset årsag. Jeg har mødepligt på skolen, men kan jo sagtens læse op herhjemme, selvom han er syg - så må det give det fravær og de skældud det nu engang gør; mit barn er vigtigst!

Vi har ingen bedsteforældre der går hjemme, men når jeg er færdig med at læse, vil vi helt sikkert benytte os af deres tilbud om "bare at ringe" og se om de måske kan tage en fridag/afspadseringsdag, så vi selv kan tage på arbejde. (afhængig af HVOR sygt vores barn er selvfølgelig)

Anmeld

26. marts 2012

MariaJ

Janni. skriver:

Helt klart. Dog ville vi da hellere at han var i stand til at arbejde. Må indrømme at indkomsten langt fra er særlig høj. 

Men så sparer vi lidt hist og pist, og vi mangler da heller ikke noget. Og heldigvis koster drømme ikke noget. 

Jo selvfølgelig har man ikke lyst til ikke at kunne arbejde. Men i det mindste letter det så lidt i hverdagen, at I ikke skal bøvle med barns sygedage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.