Bryst vs flaske - læs venligst indlægget før du svarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Røverdatter

FrkT skriver:

Jeg har stemt blankt, da jeg endnu ikke er mor. Men synes det er en interessant afstemning!

Men når jeg selv får børn vil jeg 100 % amme, HVIS jeg kan få det til at fungere og HVIS jeg har mad nok. Ellers vil jeg selvfølgelig supplere!

Og til de som er mod at give mme fuldt ud eller som supplering vil jeg da gerne knytte en tanke:

- Synes I det var bedre for 200 år siden, hvor der ikke var noget der hed modermælkserstatning (hvilket igen ikke er dårligt for barnet... det eneste barnet ikke får ved det som det gør ved reel modermælk, det er en del af moderens immunforsvar), og hvor de kvinder som ikke havde mælk (nok) til deres baby i stedet for gav dem rigtig komælk, som babyer jo slet ikke kan tåle i den alder, og hvor 30-40 % (hæng mig ikke op på procenterne, det er bare ca.) af alle spædbørn døde netop af den grund at de fik komælk, som deres krop slet ikke kunne bearbejde og tåle? HVIS der havde været modermælkserstatning dengang, så havde de børn jo overlevet.. bare en ting som JEG personligt finder tankevækkende!

Vil lige starte med at sige at jeg ikke er imod mme fuldt ud. Overhovedet!

Men vil også lige sige at modermælkserstatning jo er baseret på komælk, selvom jeg godt er klar over at det selvfølgelig ikke er det samme som en ko der bliver malket og hvor mælken bliver givet videre til barnet. MEN der er altså komælk i mme-produkter alligevel.

Kender en far som boede så langt ude på landet - for ca. 30 år siden- og hvor moderen ikke havde nok mælk til at mætte, så derfor besluttede faren sig for at anskaffe sig en ged - den lille pige fik gedemælk når hun havde fået bryst. Og det hjalp sgu! Hun er en super sund kvinde i dag og har ingen mén lidt af den grund.

Ved ikke lige hvorfor jeg skulle kommentere på dit indlæg hehe. Og du har fuldstændig ret - der er bedre mulighed for at give vores børn hvad de skal have den dag i dag, end for 200 år siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Kløver

JulieWH skriver:

HHaHarJeg er i gang med at lave en opgave om bryst vs flaske.

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

Du behøver ikke knytte en kommentar til dit svar, bare kryds af!

Har stemt blankt da jeg ikke passede ind.
Min søn

Anmeld

24. marts 2012

Kløver

JulieWH skriver:

HHaHarJeg er i gang med at lave en opgave om bryst vs flaske.

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

Har stemt blankt da jeg ikke passede ind.
Min søn blev ammet de første 3 mdr, og havde langt fra nok, så måtte malke ud og supplere med mme. Det blev for meget til sidst og gik på ren flaske, og det fungerede rigtig godt

Nu jeg gravid igen, og håber at kunne amme, men bliver ikke for enhver pris, flaske er i mine øjne lige så godt som bryst. Begge dele kan være godt og skidt ;-)

Anmeld

24. marts 2012

Clisolka

Jeg lærte at man ikke skal fortsætte amningen for enhver pris! Man er absolut ikke en dårlig mor fordi man giver MME 

Jeg havde problemer i starten og begyndte at supplere med MME fordi jeg ikke havde nok mælk. Efter 6 uger opgav jeg! Det er det bedste jeg nogensinde gjorde for både Isabella og jeg. Det fungerede ikke. 

Jeg kunne slet ikke følge med i hendes tempo, fordi hun fra et par timer gammel fik MME på sygehuset. 

Anmeld

24. marts 2012

L&V

JulieWH skriver:

Jeg er i gang med at lave en opgave om bryst vs flaske.

Jeg ammede de første 3-4 måneder der fik hun os en natflaske og derefter kun mme Den bedste beslutning vi har taget som familie

Anmeld

24. marts 2012

Mettefpigen

Jeg giver MME og har det helt fint med det... Min mælk mættede ham ikk nok, så begyndte og give flaske... Og min mor blev overfaldet da bassen var 11 dage så rendte på sygehuset i 5 uger og der havde jeg det bedst med at han fik flaske da jeg ikk havde ham med altid... Synes det er vigtigt at man har det godt med det man gør, det har jeg lært af det her... Og efter alt det der er sket harj eg brug ofr tid for mig selv engang imellem, og derfor jeg det bedst med at han får flaske så han engang imellem kan være lidt væk fra mig....

Anmeld

24. marts 2012

Lunae

JulieWH skriver:

Hos mig/os fungerede amning slet ikke og efter 8 dage måtte jeg opgive! Der gik en weekend, hvor jeg måtte vænne mig til tanken om et flaskebarn, men da jeg kom over frygten for omverdens reaktioner og min egen nederlagsfølelse, blev jeg bare en gladere og bedre mor!

Så jeg har stemt at jeg gav flaske og var glad for det!

Jeg ville ikke tøve et sekund med at fravælge amning ved mit næste barn, hvis jeg skal igennem det samme igen!

Anmeld

24. marts 2012

Jonatansmor

JulieWH skriver:

Jeg havde slet ikke skænket det en tanke, amme vs mme, da en sygeplejerske rev min skjorte op og smækkede baby på pat - og spurgte bagefter "Det er da ok?"

Jeg ammede i 4 måneder, gjorde det aldrig foran andre end min kæreste, der vidste at han ikke skulle sidde og betragte mig. Vi blev nødt til at aflive vores hund og min mælk forsvandt. Så baby blev sat på flaske og jeg blev menneske igen. Bedste uforudsete hændelse ever- altså flaske, ikke hundens afsked..

Får kæresten sin vilje og får vi en til, vil jeg amme de først 4 måneder, immunforsvar, allergier osv, og derefter ryger baby på flaske igen. Nægter at være madmaskine når det ikke er strengt nødvendigt.

Så jeg har stemt at jeg ammede og supplerede - og var glad for det.

Anmeld

24. marts 2012

maria_wlt

nettemor skriver:

Jeg har stemt blank. Jeg ammede. Det fungerede så havde ikke behov for andet. Havde jeg ikke kunnet dække hans behov havde jeg suppleret. Men ved ikke hvad jeg lige skulle ha svaret..

Gjorde det samme med Ene... Mine bryster kunne dække hendes behov i over 5 mdr.. Hun sagde selv nej tak lige omkring 9 mdr..

Min søn fik derimod flaske og jeg havde INGEN problmer med det

Anmeld

24. marts 2012

Plysbjørnen

JulieWH skriver:

Jeg forsøgte at amme begge, men endte med flaske ved begge... og det generede mig ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.