Jeg har stemt blankt, da jeg endnu ikke er mor. Men synes det er en interessant afstemning!
Men når jeg selv får børn vil jeg 100 % amme, HVIS jeg kan få det til at fungere og HVIS jeg har mad nok. Ellers vil jeg selvfølgelig supplere!
Og til de som er mod at give mme fuldt ud eller som supplering vil jeg da gerne knytte en tanke:
- Synes I det var bedre for 200 år siden, hvor der ikke var noget der hed modermælkserstatning (hvilket igen ikke er dårligt for barnet... det eneste barnet ikke får ved det som det gør ved reel modermælk, det er en del af moderens immunforsvar), og hvor de kvinder som ikke havde mælk (nok) til deres baby i stedet for gav dem rigtig komælk, som babyer jo slet ikke kan tåle i den alder, og hvor 30-40 % (hæng mig ikke op på procenterne, det er bare ca.) af alle spædbørn døde netop af den grund at de fik komælk, som deres krop slet ikke kunne bearbejde og tåle? HVIS der havde været modermælkserstatning dengang, så havde de børn jo overlevet.. bare en ting som JEG personligt finder tankevækkende!
Anmeld