Bryst vs flaske - læs venligst indlægget før du svarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bryst vs flaske

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.765 visninger
43 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

anynom

Jeg er i gang med at lave en opgave om bryst vs flaske.

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

Du behøver ikke knytte en kommentar til dit svar, bare kryds af!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

morbibi

JulieWH skriver:

Jeg har lagt mærke til, at det virker som om mange ser flasken som en dårlig ting også selvom deres barn ikke bliver mæt nok ved brystet. Så nu vil jeg se, om der er hold i det.

Jeg er den der har lært, at man ikke skal amme for hver en pris. Min den ældste tog ikke på og de ville have mig til at fortsætte amningen - alle sygeplejersker på OUH. Hun var 1½ mdr og havde taget max 300g på og min mor bakkede mig op om flasken og det var det bedste, jeg nogensinde har gjort for min datter og ikke mindst for faderen og mig selv

Anmeld

24. marts 2012

Nettemor

Jeg har stemt blank. Jeg ammede. Det fungerede så havde ikke behov for andet. Havde jeg ikke kunnet dække hans behov havde jeg suppleret. Men ved ikke hvad jeg lige skulle ha svaret..

Anmeld

24. marts 2012

anynom

Jeg synes bare det er skræmmende, at nogle mødre fortsætter med at fuldamme selvom deres barn ikke tager nok på - fik ikke flettet den svar mulighed ind, øv øv.

Det virker nemlig nogle gange som om tendensen er, at hellere lade barnet sulte end give mme (som altså ikke er skadeligt).

Anmeld

24. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var så heldig ik at ha problemer med amningen. Men jeg er så af den holdning at et mæt barn er vigtigere end noget andet, så jeg ville uden problemer ha givet en flaske hvis det var nødvendigt og sådan bliver det også her anden gang! Vh stine

Anmeld

24. marts 2012

Krussedulle

JulieWH skriver:

Jeg tror faktisk at du til dels har ret. Desværre ... Da jeg fik min første søn lå jeg på sygehuset i ca 5 dage, og alt imens jeg lå der kom der sygeplejersker rendende hver 2-3 timer og lagde mit barn til! Selvom han sov.. .. Men selv efter 5 dage var min mælk ikke løbet til, og han fik lidt mme.... Jeg var grædefærdig hver gang DE lagde ham til, det gjorde så ondt! Så det første jeg gjorde da vi kom hjem var at give ham en flaske! Og da han havde spist, var jeg SÅ lettet! Det var det bedste for både mig og min søn! .... Da jeg fik min 2 søn havde jeg det (underligt nok) helt omvendt! Jeg var knust over ikke at kunne amme den her gang! Men efter en god snak med min Sp, fik jeg det godt igen, og havde det efter et par uger præcis som med nr 1.. .. Her 3 gang, ville jeg gerne prøve at amme igen, men vi er fra dag 1 hoppet på flasken, både fordi jeg skal opereres i mit øje (kan næsten ikke se) men også fordi jeg var rædselsslagen for at jeg ville blive lige så knust som sidst, hvis jeg ikke kunne! ... Så jeg har givet mme til alle mine 3. Og jeg er glad for det!

Anmeld

24. marts 2012

Røverdatter

Jeg fuldammer og min søn tager helt fint på, håber jeg da . Jeg svarede den første mulighed, men jeg ville ikke amme for enhver pris hvis han var utilpas og ikke blev mættet! Så var lidt i tvivl om hvad jeg skulle svare.

Men altså, jeg fuldammer og har gjort det siden fødslen - han er 6 måneder om lidt, og han vejer 9,2 kg og er 75 cm lang - så jeg tror da jeg mætter ham.. Altså han er en slank dreng, men lang. Synes ikke han virker utilpas eller dårlig....

Anmeld

24. marts 2012

Levi&LilysMor

JulieWH skriver:

Jeg fuldammer endnu og han bliver snart 6 mdr, men supplerer med grød hvor der er mme i, da han ikke blev mæt nok ved kun at få bryst, og det virker super , så jeg har svaret Ammer + supp og er glad for det. Når han bliver 6 mdr så vil jeg trappe ned på amningen, ser slet ikke noget skidt i flasken, men hvis jeg ikke havde fået lov til at amme ham i 6 mdr var jeg blevet ked af det, fordi jeg ønskede det

Anmeld

24. marts 2012

B&J

je gav mme og var glad for det men skal dog siges at jeg gerne ville ha ammet men han kunne ikke finde ud af det hihihihihi og til sidste blev vi enige med sygehuset at gå til flasken for vi var der 4dage ekstra for at se om vi kunne få ham til at spise af brystet

Anmeld

24. marts 2012

FrkT

Jeg har stemt blankt, da jeg endnu ikke er mor. Men synes det er en interessant afstemning!

Men når jeg selv får børn vil jeg 100 % amme, HVIS jeg kan få det til at fungere og HVIS jeg har mad nok. Ellers vil jeg selvfølgelig supplere!

Og til de som er mod at give mme fuldt ud eller som supplering vil jeg da gerne knytte en tanke:

- Synes I det var bedre for 200 år siden, hvor der ikke var noget der hed modermælkserstatning (hvilket igen ikke er dårligt for barnet... det eneste barnet ikke får ved det som det gør ved reel modermælk, det er en del af moderens immunforsvar), og hvor de kvinder som ikke havde mælk (nok) til deres baby i stedet for gav dem rigtig komælk, som babyer jo slet ikke kan tåle i den alder, og hvor 30-40 % (hæng mig ikke op på procenterne, det er bare ca.) af alle spædbørn døde netop af den grund at de fik komælk, som deres krop slet ikke kunne bearbejde og tåle? HVIS der havde været modermælkserstatning dengang, så havde de børn jo overlevet.. bare en ting som JEG personligt finder tankevækkende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.