holde datoen for pks hemmeligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Nettemor

Maja84 skriver:

tak, var også derfor jeg blev sur, var min biologiske far og hans kone som troppede op, og min søn var der jo ikke engang, så de kom et par timer senere hvor jeg havde første øjeblik med min nye søn. De spurgte ikke engang om det var ok for mig de kom op at se ham, de spurgte bare hvornår og hvorledes, og hun sagde jeg kunne op at se ham kl 1. de troppede så op på neonatal, mens jeg havde første øjeblik med min lille søn, og kunne høre de diskuterede og skældte personalet ud, fordi der ikke var besøgstid, og endte med de kom ind uden mit samtykke De tog billeder der var meget private de senere bare ville vise frem og det var så frygteligt... Nu har jeg ikke længere kontakt med ham, og ved derfor de ikke bliver et problem, men vil bare SÅ gerne have fred når jeg skal sidde med vores lille pige denne gang, for selvom jeg havde siddet med min søn på opvågningen var jeg jo helt væk pga bedøvelse, så vil bare holde tingene rolige denne gang
Vi havde i øvrigt sendt runde sms med billede i af vores søn, men de kunne ikke se det, fordi deres telefoner ikke var sat op til mms, men kunne vi jo ikke gøre for

Er rart at se det ikke er mig som er helt galt på den, at man gerne vil have bare noget for sig selv

Hvor uforskammet !!  Og så lige på det tidspunkt man er allermest sårbar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Nadia&Daniel

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Jeg vil gerne have kejsersnit igen næste gang - og jeg overvejer faktisk at spørge manden, om vi ikke skal holde dato hemmeligt (plus vi vil nok heller ikke kende kønnet)

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

nettemor skriver:

Hvor uforskammet !!  Og så lige på det tidspunkt man er allermest sårbar.

ja, især da jeg også var syg, og var også en af grundende til jeg ikke kunne bibeholde kontakt i længden, blev så skuffet, netop hvor man behøvede støtte, besværliggjorde de en i forvejen vanskelig situation. Også derfor jeg nok denne gang går så meget op i at få en god oplevelse og at mine grænser bliver overholdt

Tak for dine svar

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Jeg vil gerne have kejsersnit igen næste gang - og jeg overvejer faktisk at spørge manden, om vi ikke skal holde dato hemmeligt (plus vi vil nok heller ikke kende kønnet)

Giver også noget andet folk ikke ved kønnet, vi har nu prøvet begge dele, og synes også der er charme i alle og enhver ikke ved hvornår man bliver forældre, men at det kommer som en overraskelse

Anmeld

16. marts 2012

Nadia&Daniel

Maja84 skriver:

Giver også noget andet folk ikke ved kønnet, vi har nu prøvet begge dele, og synes også der er charme i alle og enhver ikke ved hvornår man bliver forældre, men at det kommer som en overraskelse

Er faktisk mega hook på idéen nu Skal dog lige blev gravid med nr. 2 første (dog først om noget tid)

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Er faktisk mega hook på idéen nu Skal dog lige blev gravid med nr. 2 første (dog først om noget tid)

hehe så er jeg ikke den eneste.
Jeg ville dog vide køn denne gang, da jeg blev så syg da jeg fik min første, at jeg vågnede alene op på barselsafsnittet uden mand, barn eller noget og anede først ikke jeg havde født og vidste slet ikke hvad jeg havde fået. var en rigtig grim oplevelse, så sagde at denne gang ville jeg gerne vide det, men skulle vi have en 3 og dette KS går godt, kunne jeg godt finde på, ikke at vide kønnet næste gang

Anmeld

16. marts 2012

Nemesis

vi ville heller ikke sige det og var faktisk blevet enige om at HVIs filk endelig skulle have en dato, ville de få en dato en uge senere end den faktiske.

nu kunne jeg så med sindsro sige at vi havde fået en dato i januar men at de ikke forventede jeg kom så langt og vi var derfor alle i det uvisse.

Så nej hvis i ikke vil sige det, så lad da være1

:-) Sisse

Anmeld

16. marts 2012

Nadia&Daniel

Maja84 skriver:

hehe så er jeg ikke den eneste.
Jeg ville dog vide køn denne gang, da jeg blev så syg da jeg fik min første, at jeg vågnede alene op på barselsafsnittet uden mand, barn eller noget og anede først ikke jeg havde født og vidste slet ikke hvad jeg havde fået. var en rigtig grim oplevelse, så sagde at denne gang ville jeg gerne vide det, men skulle vi have en 3 og dette KS går godt, kunne jeg godt finde på, ikke at vide kønnet næste gang

Jeg begyndte total at tude, at jeg fik besked om kønnet (vi fik en pige - næsten alle havde sagt at jeg have en drengemave, men havde selv en mavefornemmelse som sagde 100% pige - og vi fik en PIGE)

Vi havde aftalt med lægerne, at de IKKE måtte sige noget, før Daniel havde fået h*n i armene.. Og lige i det, de tager babyen ud, siger en af de ældre damer: sikke en fin pige" - og overlægen: NEJ, det måtte de jo ikke sige!!!" Og så fik hun en mindre skideballe af overlægen..

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Jeg begyndte total at tude, at jeg fik besked om kønnet (vi fik en pige - næsten alle havde sagt at jeg have en drengemave, men havde selv en mavefornemmelse som sagde 100% pige - og vi fik en PIGE)

Vi havde aftalt med lægerne, at de IKKE måtte sige noget, før Daniel havde fået h*n i armene.. Og lige i det, de tager babyen ud, siger en af de ældre damer: sikke en fin pige" - og overlægen: NEJ, det måtte de jo ikke sige!!!" Og så fik hun en mindre skideballe af overlægen..

åh hvor fint, må nu alligevel være fantastisk selvom hun ikke kunne tie stille

Anmeld

16. marts 2012

Clisolka

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Al respekt for at i vil holde den hemmelig - nogle respekterer det bare ikke 

Uha jeg fik godt nok også nogle dumme kommentarer da vi ikke ville fortælle hvornår jeg skulle sættes i gang før termin. Jeg orkede simpelthen ikke alle de sms'er og opkald i løbet af natten - og det var der nogle som ikke kunne forstå. Vi ville holde datoen hemmelig, for det var vores dag  De eneste der fik datoen at vide var, vores forældre og søskende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.