holde datoen for pks hemmeligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Risen

Hmm. Synes den er lidt svær. Et eller andet sted kan I jo godt fortælle det, men så bare slukke jeres telefoner i den tid i har brug for det. Eller lade vær med, at svare på beskeder som "sker der noget?" etc. 

Men hvis I har det dårligt med ikke at svare, så synes jeg I skal beholde datoen for jer selv  

Held og lykke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

ano14316

Det er så svært når man er gravid, for om man vil det eller ej, så er man altså bare mere følsom.

Hvis du har det bedst med ikke at fortælle datoen, så skal du lade være, og så må du bare sige til dem der spørg hvorfor, at det har du/i besluttet.. færdig bum! og det er ikke til diskution.

Nogen synes ligesom at de har krav på at vide alting, her havde min sviger familie meget svært med at acceptere at vi ikke ville vide kønnet, og jeg blev beskyldt for at vide det, men ikke ville sige det

Men jeg synes der er to måder man kan sige det på, afhængig af hvem det er. Er det de der påståeligt "jeg vil blande mig" typer, så ville jeg sige som jeg skrev overfor. Og du kan lige så godt sætte dem på plads nu, for de vil komme igen med alle mulige ting når du har født.

Til de mere forstående, kan du bare sige "Jeg har behov for at der ikke er nogen der ved det". folk beder sjældent en om at forsvare sine behov.

Håber alting går godt.

Jeg vil så hertil sige at hvis man skal have PKS og ikke ønsker at folk skal vide hvorfor, så må man nok regne med at nogen er undrende/nysgerrige, det kan jeg da mærke at jeg også selv bliver. Men det giver hverken mig eller andre ret til at betvivle din situation.

Anmeld

16. marts 2012

chael

Nu har jeg ikke lige fået pks, men en igangsættelse.

Og vi valgte kun at fortælle det til mine nærmeste og manden nærmeste. Men samtidig også gøre det klart, at vi ikke tog telefonen og frabed os SMS om spørgsmål osv. Vi ville være i fred.

Og det var fordi jeg i forvejen havde svært ved at det var "planlagt" hvornår min søn skulle komme, og fordi jeg bare gerne ville overraske lidt

Så ja, jeg synes det er helt fair i holder det hemmeligt. Kan sagtens forstå jer.

*Camilla

Anmeld

16. marts 2012

ano14316

Det er da helt op til jer selv, synes folk skal blande sig uden om! Man beder jo ikke andre fødende om at give besked så snart veerne starter!

Gør man ikke?

Det kunne du godt have fortalt min omgangskreds..

Der var så mange, ej du må lige skrive når der er ved at ske noget..

"Ja, ja...." o0(NOT!)

Jeg havde bl.a. en rigtig god veninde der ville være med til fødslen, og det skulle hun bare ikk, hun ville jo selfølgelig have at jeg ringede når jeg havde veer, og det gjorde jeg så bare ikke.. men ringede da jeg havde født, og der var ingen sure miner eller noget..

Anmeld

16. marts 2012

vitapigen

Maja84 skriver:

tak, og ja, da de sætter dato relativt tæt på termin kan jeg jo netop risikere vandet går eller jeg får veer, og så er det direkte ind til AKS

Ja netop det der er pointen at vi får oplevelsen for os selv. sidst var det flere dage kaotisk fødsel som endte i AKS om natten, og kom først op på barselsgangen kl 6 om morgenen, der havde vi været vågne i 2½ døgn, og jeg fik sovet nogle timer, og allerede kl 10 blev jeg ringet op, at de første nu var på vej, på trods af min lille søn lå på neonatal, jeg ikke engang var vågen og ikke fattede hvad der foregik, fik jeg bare beskeden, vi vender ikke om nu, da vi er halvvejs, og du har jo ikke svaret på vores beskeder (måske fordi jeg lå og sov, og vi havde sendt rundesms rundt om natten om at vi havde fået en søn) og denne gang vil jeg simpelhen ikke have uventede besøg lige pludselig. vil gerne have lov at samle mig inden jeg skal stå til rådighed for besøg af alle mulige uventede gæster

kan godt forstå dig, frygter også folk bliver utålmodige her, og at folk´begynder at fiske, gør de allerede så håber ik det bliver værre

Selvfølgelig kan i holde det hemmeligt for andre  Det skal de ikke blande sig i

Men er sgu lidt chokket over at folk kom uventet lige efter fødslen, ved jeres første???!!!  NEJ hvor var jeg blevet galt!!! Det kan de da ikke tillade sig....

Var der ikke bestemte besøgstider hos jer, man skal overholde netop for at give de nye forældre ro? Det var der hos os.... Fra kl. 15-17 og igen fra kl. 19-21 var der besøg på det sygehus vi lå på... Og det var bare så dejligt, så man netop havde tid for sig selv.... Det er svært at rumme så mange mennesker når man lige har født.

Anmeld

16. marts 2012

Kay

hvis i ikke har lyst til at fortælle datoen skal folk da bare respektere det!!  det er helt igennem jeres valg og i skal gøre det i har det bedst med

Anmeld

16. marts 2012

Frk.S

Jeg synes det er helt i orden i vil holde datoen for jer selv. Det er da 100 % op til jer.

Og hvor bliver jeg bare arrig, over at du får skudt i hovedet, at det er den nemme løsning.  Hvis nogen sagde det til mig, ville jeg blive SÅ gal. Dem der siger det, har tydeligvis ikke prøvet et KS.

Nu var mit et AKS, og det var bestemt ikke en rar oplevelse. Lægerne har snakket om, at det måske ville være en fordel med PKS næste gang, og det vil jeg da vælge hvis det er det de anbefaler. Jeg vil da helst føde normalt, men jeg skal sgu heller ikke risikere det samme scenarie en gang til.

Stort set alle jeg hører der har prøvet både fødsel og KS ville til enhver tid foretrække fødslen. Det er bare ikke altid muligt. Nu ved jeg ikke hvad din grund er til at skulle have PKS, men den er da garanteret god - de laver sgu ikke KS for sjov.
Og det er i DEN grad ikke den nemme løsning.

Anmeld

16. marts 2012

moars

I skal bare gøre nøjagtig som i gerne vil. I har slet ingen pligt til at skulle forklare noget som helst til nogen som helst, undtagen det i ønsker. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort at være ligeglad med hvad andre tænker. Men det skal man virkelig være og følge sit hjerte. Hvis i er enige er alt andet ligegyldigt.

Pøj pøj med det

Anmeld

16. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

ALtså vi holder det hemmeligt for familien, de ved hun skal ud ved pks - men dato aner de ikke...

Men I herinde jeg snakker med og dem som læser mine tråde, ved også dato...

Anmeld

16. marts 2012

Levi&LilysMor

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Jeg synes bestemt det er helt OK!

Jeg fødte naturligt men vi holdte termins datoen hemmelig, fordi der ingen grund var til at alle vidste den, det var kun min kæreste og jeg som havde brug for den , og så kom det også som en overraskelse når man så skrev til alle at han var kommet

Så synes det er fint i holder det for jer selv og det er der slet ikke noget underligt ved, de andre ¨skal bare vente til det er sket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.