Det er så svært når man er gravid, for om man vil det eller ej, så er man altså bare mere følsom.
Hvis du har det bedst med ikke at fortælle datoen, så skal du lade være, og så må du bare sige til dem der spørg hvorfor, at det har du/i besluttet.. færdig bum! og det er ikke til diskution.
Nogen synes ligesom at de har krav på at vide alting, her havde min sviger familie meget svært med at acceptere at vi ikke ville vide kønnet, og jeg blev beskyldt for at vide det, men ikke ville sige det
Men jeg synes der er to måder man kan sige det på, afhængig af hvem det er. Er det de der påståeligt "jeg vil blande mig" typer, så ville jeg sige som jeg skrev overfor. Og du kan lige så godt sætte dem på plads nu, for de vil komme igen med alle mulige ting når du har født.
Til de mere forstående, kan du bare sige "Jeg har behov for at der ikke er nogen der ved det". folk beder sjældent en om at forsvare sine behov.
Håber alting går godt.
Jeg vil så hertil sige at hvis man skal have PKS og ikke ønsker at folk skal vide hvorfor, så må man nok regne med at nogen er undrende/nysgerrige, det kan jeg da mærke at jeg også selv bliver. Men det giver hverken mig eller andre ret til at betvivle din situation.
Anmeld