holde datoen for pks hemmeligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.105 visninger
44 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Kløver

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Nettemor

Selvfølgelig er det fair I ikke vil fortælle datoen. Hvorfor skulle i??? Jeg fortalte da heller ikke alle at vi nu var på vej ind på fødegangen. Hvorfor dog det? Det var jo som du selv siger ikke sikkert at det blev den dag alligevel.

Nu ved jeg ikke præcis hvordan det foregår med PKS men du kan vel også risikerer at din fødsel går igang inden og du så skal ha AKS? Og så kan de jo være ligeglade med hvad dag det er.

Jeg ville holde fast i at det ikke kommer alle ved! Man kan da vel for pokker få lov til at ha sin fødsel for sig selv...

Jeg tror faktisk at næste gang jeg bliver gravid så fortæller jeg ikke folk min terminsdato men derimod den dato som er sidste dato for igangsættelse. For der er da bare ikke noget værre end når man selv står og er spændt og utålmodig og så samtidig skal forklare en masse folk at nej, fødslen er ikke igang, nej der er ikke tegn til noget, ja jeg glæder mig også til det sker osv osv osv

Anmeld

15. marts 2012

tarkoflen

Det er da helt op til jer selv, synes folk skal blande sig uden om! Man beder jo ikke andre fødende om at give besked så snart veerne starter!

Gør hvad der er bedst for jer og blæs på alle andre!

Held og lykke med det hele og gør som din mavefornemmelse siger

Anmeld

15. marts 2012

BellaT

Det gjorde vi. Det var morsomt! Tror nok nogle blev lidt provokerede, fordi vi VIDSTE det jo.

Hold det bare hemmeligt, men vær forberedt på endnu flere henvendelser, fordi folk tror at man måske giver sig eller dummer sig.

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

nettemor skriver:

Selvfølgelig er det fair I ikke vil fortælle datoen. Hvorfor skulle i??? Jeg fortalte da heller ikke alle at vi nu var på vej ind på fødegangen. Hvorfor dog det? Det var jo som du selv siger ikke sikkert at det blev den dag alligevel.

Nu ved jeg ikke præcis hvordan det foregår med PKS men du kan vel også risikerer at din fødsel går igang inden og du så skal ha AKS? Og så kan de jo være ligeglade med hvad dag det er.

Jeg ville holde fast i at det ikke kommer alle ved! Man kan da vel for pokker få lov til at ha sin fødsel for sig selv...

Jeg tror faktisk at næste gang jeg bliver gravid så fortæller jeg ikke folk min terminsdato men derimod den dato som er sidste dato for igangsættelse. For der er da bare ikke noget værre end når man selv står og er spændt og utålmodig og så samtidig skal forklare en masse folk at nej, fødslen er ikke igang, nej der er ikke tegn til noget, ja jeg glæder mig også til det sker osv osv osv

tak, og ja, da de sætter dato relativt tæt på termin kan jeg jo netop risikere vandet går eller jeg får veer, og så er det direkte ind til AKS

Ja netop det der er pointen at vi får oplevelsen for os selv. sidst var det flere dage kaotisk fødsel som endte i AKS om natten, og kom først op på barselsgangen kl 6 om morgenen, der havde vi været vågne i 2½ døgn, og jeg fik sovet nogle timer, og allerede kl 10 blev jeg ringet op, at de første nu var på vej, på trods af min lille søn lå på neonatal, jeg ikke engang var vågen og ikke fattede hvad der foregik, fik jeg bare beskeden, vi vender ikke om nu, da vi er halvvejs, og du har jo ikke svaret på vores beskeder (måske fordi jeg lå og sov, og vi havde sendt rundesms rundt om natten om at vi havde fået en søn) og denne gang vil jeg simpelhen ikke have uventede besøg lige pludselig. vil gerne have lov at samle mig inden jeg skal stå til rådighed for besøg af alle mulige uventede gæster

kan godt forstå dig, frygter også folk bliver utålmodige her, og at folk´begynder at fiske, gør de allerede så håber ik det bliver værre

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

BellaT skriver:

Det gjorde vi. Det var morsomt! Tror nok nogle blev lidt provokerede, fordi vi VIDSTE det jo.

Hold det bare hemmeligt, men vær forberedt på endnu flere henvendelser, fordi folk tror at man måske giver sig eller dummer sig.

tak, og åh jo folk de fisker

Her handler det også om at jeg ikke ønsker uventet besøg af folk som bare tropper op i tide og utide og derfor vil prøve at begrænse det, se evt mit svar til nette

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

tarkoflen skriver:

Det er da helt op til jer selv, synes folk skal blande sig uden om! Man beder jo ikke andre fødende om at give besked så snart veerne starter!

Gør hvad der er bedst for jer og blæs på alle andre!

Held og lykke med det hele og gør som din mavefornemmelse siger

tak, og ja ved god sammenligning, og man kan jo aldrig vide, jeg kan jo risikere at komme derind den planlagte morgen og pludselig bliver det udskudt nogle dage pga sygdom eller andet, og så er det bare trels at skulle forklare gud og hver mand hvorfor det måske blev udsat og man kan jo heller ikke vide om vandet går før, og det så ender med kejsersnit før den planlagte dato

Anmeld

16. marts 2012

Maja_4000

Her var det planen at INGEN skulle vide det .. Heller ikke mine forældre .. Men så kom kæresten til at sige det til hans brødre som så sagde det videre til en moster som så sagde det videre til mormor osv osv Så det endte med at jeg også fortalte det til mine forældre og min mormor og morfar .. Men de havde alle fået strenge ordre på at holde sig væk fra sygehuset indtil der blev ringet til dem ! Og det overholdt de selvfølgelig

Min "skræk" var at de sad på stuen når jeg kom op fra opvågningen .. Det kunne jeg slet ikke overskue

Anmeld

16. marts 2012

henh01

Hvis jeg nogensinde skulle have PKS ville jeg med garanti holde det hemmeligt for alle foruden mine forældre der ville skulle være barnepige for mine to andre børn.

Jeg ville ikke orke at folk skulle skrive/ringe eller endda stå på stuen som det første når jeg vågnede. I den tid hvor man gerne ville fordybe sig i sin lille nye baby, hvor ens børn gerne skulle få ro og tid til at møde seneste familie medlem osv. Og så er der det aspekt i det at man lidt bliver snydt for at ringe og meddele den store overraskelse: "I dag blev det"-agtigt.

Anmeld

16. marts 2012

Princesspigen

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

jeg syndes det er helt fair at i har den holdning, og kan folk ikke acceptere det så dem om det..

ved godt det er rigtig rigtig svært men da det kan være en hjælp til jer selv syndes jeg klart i skal gøre det.. altså som i gør det nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.