holde datoen for pks hemmeligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

L&V

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Ja det ska i da bare gøre som i føler er rigtigt da jeg blev sat igang var det kun mig og min mand der vidste at jeg overhovedet sku sættes igang, jeg gad nemlig heller ik alle de smser og opkald

Det er jeres beslutning og det er der ik nogle der ska blande sig i bum he he

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Nettemor

Maja84 skriver:

tak, og ja, da de sætter dato relativt tæt på termin kan jeg jo netop risikere vandet går eller jeg får veer, og så er det direkte ind til AKS

Ja netop det der er pointen at vi får oplevelsen for os selv. sidst var det flere dage kaotisk fødsel som endte i AKS om natten, og kom først op på barselsgangen kl 6 om morgenen, der havde vi været vågne i 2½ døgn, og jeg fik sovet nogle timer, og allerede kl 10 blev jeg ringet op, at de første nu var på vej, på trods af min lille søn lå på neonatal, jeg ikke engang var vågen og ikke fattede hvad der foregik, fik jeg bare beskeden, vi vender ikke om nu, da vi er halvvejs, og du har jo ikke svaret på vores beskeder (måske fordi jeg lå og sov, og vi havde sendt rundesms rundt om natten om at vi havde fået en søn) og denne gang vil jeg simpelhen ikke have uventede besøg lige pludselig. vil gerne have lov at samle mig inden jeg skal stå til rådighed for besøg af alle mulige uventede gæster

kan godt forstå dig, frygter også folk bliver utålmodige her, og at folk´begynder at fiske, gør de allerede så håber ik det bliver værre

Jeg synes det er frygtelig flabet bare at dukke op på sygehuset så kort til efter og kræve at få lov at komme til.  Det er da sådan set ikke noget de bestemmer! Det gør du. Kan da godt forstå de gerne vil se den lille nye bebs. Men det skal de da nok nå.. Havde det været mig så var jeg blevet på tværs og så havde de da slet ikke fået lov at komme ind før dagen efter.

Du er i din fulde ret til at beholde datoen for dig selv. Og først fortælle folk at bebsen er kommet når DU er klar til besøg..

Anmeld

16. marts 2012

Pipsle2012

Maja84 skriver:

Ja vi har nu fået datoen for mit PKS og vi har snakket om ikke at fortælle nogen om datoen. er kun vores forældre som ved datoen, og ønsker det skal blive sådan, det har flere haft svært ved at forstå

Vi ved ikke om det kan risikere at blive føre, og når man til dagen, kan man jo risikere udsættelse pga sygdom, for mange fødsler osv osv og jeg har bare ikke lyst til en masse smsér og opkald hvor vi skal til at forklare en masse, og heller ikke jeg konstant skal forklare og nærmest forsvare hvorfor jeg skal have PKS, på trods af der er flere meget gode grunde til det er blevet besluttet, og samtidig også konstante kommentarer om at det er "den nemme løsning" hvilket sårer da det langt fra er en nem løsning

hvad siger i, er det fair at beholde datoen for sig selv, eller ???? Tænker bare at ved almindelig fødsel ved folk jo heller ikke hvornår det bliver, terminen er jo kun vejledende så hvorfor har vi pligt bare fordi det er PKS

øv hvor kan det være sårene konstant at skulle forsvare ikke at ville ud med datoen, hvorfor kan folk et sted bare ikke acceptere det... tænker om jeg er for sippet og bare burde give den dato for at få fred

Selvfølgelig må i beholde datoen for jer selv! Det er jeres barn, og ker der skal igennem det, så alle andre må da finde sig i at i gerne vil holde det for jer selv til baby er født! 

Kan godt forstå du bliver såret, når folk kommer med kommentarer om at PKS er den "nemme løsning" ! Gu er det ej! Der kan jo være forskellige grunde til at det er den rette løsning for jer, så folk skal da bare klappe i.... Min datters (og 1.barn) fødsel endte ud i akut kejsersnit, da mit bækken er for smalt, så hun kunne simpelthen ikke komme ud den naturlige vej. Og skal jeg have flere børn, så skal det foregå ved PKS.... Og det er der intet som helst galt i... Det er løsningen for mig, og jeg er sikker på at du har rigtig god grund til at få PKS....

Så søde dig: Sk*d på andres meninger, og tænk på at det er den rette løsning for dig :-) 

Kram til dig, og pøj-pøj med dit PKS :-) :-) 

Anmeld

16. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er enig med de andre! Og hvis folk bliver ved med at spørger og ik fatter et nej, så gi dem en forkert dato en uge sener end jeres rigtig dato! Se det var da en plan! 

Her ved vi endnu ik om det evt bliver pks denne gang, da det sidst endte i aks. Men bliver det pks, er der heller ingen som får datoen at vide, ud over dem som ska passe thea! Vh stine

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

ano14316 skriver:

Det er så svært når man er gravid, for om man vil det eller ej, så er man altså bare mere følsom.

Hvis du har det bedst med ikke at fortælle datoen, så skal du lade være, og så må du bare sige til dem der spørg hvorfor, at det har du/i besluttet.. færdig bum! og det er ikke til diskution.

Nogen synes ligesom at de har krav på at vide alting, her havde min sviger familie meget svært med at acceptere at vi ikke ville vide kønnet, og jeg blev beskyldt for at vide det, men ikke ville sige det

Men jeg synes der er to måder man kan sige det på, afhængig af hvem det er. Er det de der påståeligt "jeg vil blande mig" typer, så ville jeg sige som jeg skrev overfor. Og du kan lige så godt sætte dem på plads nu, for de vil komme igen med alle mulige ting når du har født.

Til de mere forstående, kan du bare sige "Jeg har behov for at der ikke er nogen der ved det". folk beder sjældent en om at forsvare sine behov.

Håber alting går godt.

Jeg vil så hertil sige at hvis man skal have PKS og ikke ønsker at folk skal vide hvorfor, så må man nok regne med at nogen er undrende/nysgerrige, det kan jeg da mærke at jeg også selv bliver. Men det giver hverken mig eller andre ret til at betvivle din situation.

vi håber folk vil acceptere, ville være dejligt at prøve at kunne overraske folk denne gang, da folk vidste hvor det gik henaf da jeg blev sat igang efter få dages indlæggelse.
Har ikke noget imod folk ved hvorfor, det er mere steder som facebook, man ikke ønsker at skulle forklare og få dumme kommentarer

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

nettemor skriver:

Jeg synes det er frygtelig flabet bare at dukke op på sygehuset så kort til efter og kræve at få lov at komme til.  Det er da sådan set ikke noget de bestemmer! Det gør du. Kan da godt forstå de gerne vil se den lille nye bebs. Men det skal de da nok nå.. Havde det været mig så var jeg blevet på tværs og så havde de da slet ikke fået lov at komme ind før dagen efter.

Du er i din fulde ret til at beholde datoen for dig selv. Og først fortælle folk at bebsen er kommet når DU er klar til besøg..

tak, var også derfor jeg blev sur, var min biologiske far og hans kone som troppede op, og min søn var der jo ikke engang, så de kom et par timer senere hvor jeg havde første øjeblik med min nye søn. De spurgte ikke engang om det var ok for mig de kom op at se ham, de spurgte bare hvornår og hvorledes, og hun sagde jeg kunne op at se ham kl 1. de troppede så op på neonatal, mens jeg havde første øjeblik med min lille søn, og kunne høre de diskuterede og skældte personalet ud, fordi der ikke var besøgstid, og endte med de kom ind uden mit samtykke De tog billeder der var meget private de senere bare ville vise frem og det var så frygteligt... Nu har jeg ikke længere kontakt med ham, og ved derfor de ikke bliver et problem, men vil bare SÅ gerne have fred når jeg skal sidde med vores lille pige denne gang, for selvom jeg havde siddet med min søn på opvågningen var jeg jo helt væk pga bedøvelse, så vil bare holde tingene rolige denne gang
Vi havde i øvrigt sendt runde sms med billede i af vores søn, men de kunne ikke se det, fordi deres telefoner ikke var sat op til mms, men kunne vi jo ikke gøre for

Er rart at se det ikke er mig som er helt galt på den, at man gerne vil have bare noget for sig selv

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Tak for svar alle, er rart at se det ikke bare er mig, som er sådan lidt. Vi vil jo bare rigtig gerne have bare lidt for os selv

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

Mor til Frederic skriver:

ALtså vi holder det hemmeligt for familien, de ved hun skal ud ved pks - men dato aner de ikke...

Men I herinde jeg snakker med og dem som læser mine tråde, ved også dato...

familien ved også det er PKS, det er nu mere Facebook jeg synes ikke behøvede vide alle detaljer og heller ikke dato, og man ved jo ikke om folk kan komme til at skrive noget ved et uheld, hvis mange ved det

Anmeld

16. marts 2012

morethanperfect

Maja84 skriver:

Syns det er en rigtig fed idé

Personligt ville jeg ikke kunne holde min mund 

Men  hvis i kan .. Det ville da være mega fedt

Anmeld

16. marts 2012

Kløver

morethanperfect skriver:

Syns det er en rigtig fed idé

Personligt ville jeg ikke kunne holde min mund 

Men  hvis i kan .. Det ville da være mega fedt

tak :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.