Åndssvage vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
54 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg skal afsted på klikken 10/4, men jeg vejer stadig alt for meget, de første 10 kg var nemmer, men mangler stadig 13 kg  13 kg på 4 uger  ..

Min almindelige læge siger at jeg skal have en BMI under 30, men det ser bare så uvirkeligt ud  ..

Har i gode ideer? Syntes selv jeg spiser sundt. Spiser mange måtider, meget frugt og meget grønt og kommer da ud og gå en del ja er endda gået i gang med pilates herhjemme i stuen ..

Øv  Hvordan var jeres første tur på klinikken og hvad sagde de hvis i vejede lidt for meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

L&V

Igang med en MASSE motion så kan du ikke gøre mere end du gør

Anmeld

9. marts 2012

SD

Anonym skriver:

Ja jeg skal afsted på klikken 10/4, men jeg vejer stadig alt for meget, de første 10 kg var nemmer, men mangler stadig 13 kg  13 kg på 4 uger  ..

Min almindelige læge siger at jeg skal have en BMI under 30, men det ser bare så uvirkeligt ud  ..

Har i gode ideer? Syntes selv jeg spiser sundt. Spiser mange måtider, meget frugt og meget grønt og kommer da ud og gå en del ja er endda gået i gang med pilates herhjemme i stuen ..

Øv  Hvordan var jeres første tur på klinikken og hvad sagde de hvis i vejede lidt for meget?

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke om du er i det offentlige eller det private?

Da vi startede op var det på privat klinik i Skive. Jeg vejede dengang 5 kg for meget i forhold til deres ideal. Så efter alle prøver osv var klaret og ALT så fint ud - fik vi besked på at gå hjem indtil jeg havde tabt de 5 kg.

Det var ikke noget vi var forberedte på og jeg gik helt i sort. Kampen havde været SÅ lang. Det lykkedes mig ikke og i stedet røg der 10 kg på fordi jeg blev så ked af det.

Jeg var sikker på at slaget var tabt. Jeg gik og var ked og trist i 1½ år indtil det pludselig slog mig, at jeg kunne prøve at kontakte en anden klinik - og vupti så var vægten FULDSTÆNDIG ligemeget. Altså de siger stadig (har været ved tre forskellige der siger det samme) at selvfølgelig vil det være optimalt at jeg tbaer mig, men at det ikke er en hindring for at komme igang med behandling. Og nu efter en del IUI forsøg har vi været igennem et icsi og jeg ruger lige nu på 2 guldæg.

Jeg kan ikke give dig råd til at tabe dig - men jeg vilk bare sige at du skal ikke lade dig underkue af deres holdning. Rigtig mange steder vil de gerne behandle, selvom man vejer for meget. Tror man skal være voldsom overvægtig før det blir et isue.

Held og lykke

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

StineDegn skriver:

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke om du er i det offentlige eller det private?

Da vi startede op var det på privat klinik i Skive. Jeg vejede dengang 5 kg for meget i forhold til deres ideal. Så efter alle prøver osv var klaret og ALT så fint ud - fik vi besked på at gå hjem indtil jeg havde tabt de 5 kg.

Det var ikke noget vi var forberedte på og jeg gik helt i sort. Kampen havde været SÅ lang. Det lykkedes mig ikke og i stedet røg der 10 kg på fordi jeg blev så ked af det.

Jeg var sikker på at slaget var tabt. Jeg gik og var ked og trist i 1½ år indtil det pludselig slog mig, at jeg kunne prøve at kontakte en anden klinik - og vupti så var vægten FULDSTÆNDIG ligemeget. Altså de siger stadig (har været ved tre forskellige der siger det samme) at selvfølgelig vil det være optimalt at jeg tbaer mig, men at det ikke er en hindring for at komme igang med behandling. Og nu efter en del IUI forsøg har vi været igennem et icsi og jeg ruger lige nu på 2 guldæg.

Jeg kan ikke give dig råd til at tabe dig - men jeg vilk bare sige at du skal ikke lade dig underkue af deres holdning. Rigtig mange steder vil de gerne behandle, selvom man vejer for meget. Tror man skal være voldsom overvægtig før det blir et isue.

Held og lykke

Det er det offentlige, har fået en henvisning fra min læge. Hun er rigtig sød og rigtig forstående, men hun sagde bare at man skal have en BMI på max 30. Og jeg kan da også godt forstå at der er nogle risici når man vejer for meget, det er slet ikke det. Men hold op hvor er de sidste kilo svære at komme af med.

Jeg er nemlig bange for at jeg går helt ned hvis jeg får et nej. Jeg fik en meget svær depression allerede da jeg fik af vide at havde PCO og det var en lang og hård tid med en masse tåre og hold op hvor var jeg sur hele tiden  .. Tror ikke jeg ville kunne klare en tur mere.

Men hvis det er det offentligt, så kan jeg vel ikke bare sige at jeg prøve et andet sted ? 

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Igang med en MASSE motion så kan du ikke gøre mere end du gør

Hvad er en masse motion, som sagt er jeg ude og gå en masse ture med hunden og jeg dyrker pilates herhjemme hver dag (hvilket da i øvrigt er sygt hårdt hehe). Når jeg er blevet okay med pilates så vil jeg også dyrke Yoga.

Anmeld

9. marts 2012

Lunae

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du gør for at tabe dig, men for mig er madlog et virkelig godt redskab!

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du gør for at tabe dig, men for mig er madlog et virkelig godt redskab!

Jeg har skam prøvet madlog og syntes kun det er sjovt i få dage af gangen, syntes det er svært at blive ved og faktisk lidt besværligt hvis man skal lave noget mad med en masse forskelligt grønt osv som f.eks. en salat, så kan man kun lave salat til den ene aften istedet for at skære til aften efter også.

Men det kan da godt være at det bare må være sådan så, og så må jeg bruge madlog igen..

Anmeld

9. marts 2012

Maja88

Anonym skriver:

Hvad er en masse motion, som sagt er jeg ude og gå en masse ture med hunden og jeg dyrker pilates herhjemme hver dag (hvilket da i øvrigt er sygt hårdt hehe). Når jeg er blevet okay med pilates så vil jeg også dyrke Yoga.

jeg ville dyrke en masse motion... ingen alkohol...

måske spise mindre frugt... hvor store portioner mad spiser du..???

maks 100g pasta eller ris/kartofler til din mad.

Anmeld

9. marts 2012

Lunae

Anonym skriver:

Jeg har skam prøvet madlog og syntes kun det er sjovt i få dage af gangen, syntes det er svært at blive ved og faktisk lidt besværligt hvis man skal lave noget mad med en masse forskelligt grønt osv som f.eks. en salat, så kan man kun lave salat til den ene aften istedet for at skære til aften efter også.

Men det kan da godt være at det bare må være sådan så, og så må jeg bruge madlog igen..

Jeg synes slet ikke det er vanskeligt. Du kan jo sagtens skære til flere dage. Du skal bare sætte det ind som en opskrift og så kan du skrive hvor meget du spiser af den store portion.

Hvis det kun er salat uden noget som helst, så er der jo heller ikke særlig mange kalorier i, så det ville jeg bare logge som en blandet salat!

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

jeg ville dyrke en masse motion... ingen alkohol...

måske spise mindre frugt... hvor store portioner mad spiser du..???

maks 100g pasta eller ris/kartofler til din mad.

Jeg spiser ikk ris, pasta og kartofler. Drikker aldrig alkohol.

Jeg spiser små portioner og tager aldrig 2 gang - er jeg sulten så spiser jeg noget grønt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.