Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Mira0911

Man skal jo ikke stå til rådighed under barsel! Så man må gerne rejse under barsel... 

Det var noget andet hvis man var i aktivering eller praktik på kontanthjælp, så man ikke bare sådan rejse... Så skal man vende det med sin job rådgiver på jobcentret... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Nu har jeg været igellem kh siden 1997 og nej man må ikke eller jo men må godt men man skal ringe derop og fortælle det også får man ikke penge for de dagen men er væk medmindre man har en lovlig grund fra f.eks lægen eller ligne.

Henriette

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Frk Mig skriver:

Jeg mener gerne man må hvis man selv betaler sin ferie .. (forstået på den måde at du ikke modtager kh den periode ) men er virkelig ikke sikker .. 

Nemlig lige sådan det er. Man blever trukke fra de dage man er væk og det er lige meget om man har barsle eller ej man får penge fra kommunen trækker de en for de dage man rejser ud. jeg har selv prøvet det da en meldt mig til kommunen og jeg var slet ikke klar over man ikke måtte holde ferie i sommer ferien og pisse i da jeg har en søn der køre gokart for vildt så må jeg indgang rejse en uge ud og se ham køre medmindre det er i dk.

Mega iiii.

men håber snart jeg får et flexjob for vil bare ikke på pension som sker hvis ikke jeg klar mig igellem et flexjob.

henriette

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Men helt ærlig hvem siger ikke hun har fået ok vider lægen til kommune pga sin sag omkring tvangfejernsen af sit barn??????..det hved vi jo ikke skid om.Ja og helt ærlig så kommer det jo ikke os hved.Man skal passe på man ikke blander sig i en masse når man ikke hved hele historien. Sgu hårdt af midste sit barn har selv prøve det i 5 mdr pga en udlovelig grund og min søn på 11 år lider nu af det og er 100 hos mig - når han er skole.

Henriette

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg mener godt man må, når man er på barsel, da man ikke skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet! Og desuden kan man i nogle tilfælde få tilladelse til at rejse, selvom man modtager kontanthjælp.

Jeg kan godt se, at det er lidt skidt, hvis hun snyder, men jeg synes GODT NOK det er en glidebane at begynde at melde hinanden for den slags! Puh ha føj, siger jeg bare

hvorfor meld nogle for det tænker jeg også som om hun ikke har det slemt nok.helt ærlig kunne forstå folk der gør det hevr år eller flere gange om året.

Anmeld

7. marts 2012

Mamalou

Hvorfor ikke bruge din energi på at støtte din veninde, der har fået fjernet sig barn, frem for at have så travlt med at få hende meldt... Sorry. Måske kvinden havde brug for lidt luft?? 

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Mamalou skriver:

Hvorfor ikke bruge din energi på at støtte din veninde, der har fået fjernet sig barn, frem for at have så travlt med at få hende meldt... Sorry. Måske kvinden havde brug for lidt luft?? 

dog skrev hun kun en bekendt men ja måske hun kunne bruge en venindes støtte ind af bleve meldt.

Anmeld

8. marts 2012

4kløver

Mamalou skriver:

Anmeld

8. marts 2012

cennona

morbibi skriver:

Bare fordi man er på kontanthjælp, har man altså stadig rettigheder.
Selvfølgelig må man rejse ud af landet, ligesom alle andre, bare man står til rådighed og kommer hjem inden for 3 mdr eller når kommunen skriver eller ringer efter en.
Det bedste man som kontanthjælpsmodtager kan gøre er, at tale med sin sagsbehandler, inden man rejser

Og en anden ting - kan folk ikke være ligeglade med om folk rejser!!! (om man er på barsel, kontanthjælp eller andet)

Lige mine ord

Anmeld

8. marts 2012

Isabella_mor

morethanperfect skriver:

Hehe du har så evig ret ..

Lad dog damen rejse lidt væk .. Utroligt så ondt i r*ven andre kan ha over folk ..

Og desuden må man gerne rejse under barsel selvom man er på KH ..
Det fik jeg i hvert fald af vide sidst jeg lige havde født ..  

ja det fatter jeg alts heller ikke... det er den der barnlige mentalitet, jamen jeg kan ikke diiiiit hvorfor kan de andre daaaaat...!!! det er sgu flovt syntes jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.