Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

kirsti

Hvis hun frasiger sig kontanthjælpen i den periode hun er i udlandet må hun gerne rejse.

Herudover kan hun have fået lov af sin sagsbehandler.

Rejser til udlandet og kh er ikke nødvendigvis = socialt bedrageri

Vælger folk at rejse uden at frasige sig kh i perioden eller have fået god for det kan det blive opdaget ved kontrol i lufthavnen da det er angivet i system hvilken ydelse du får

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

H+S Skjolgborg.

jeg syntes enten skal du se om du ikke kan blev hendes veninde og støtte hende eller så lad hende dog vær i fred og pas dig selv ind af meld hende.Syntes også det er barnlig af være sådan mod nogle ind bare af passe sig selv jeg kan forstå HVIS du skrev hun flere gang slå sit barn om du skulle meld hende men et sted ville jeg nok ikke spør om det jeg ville så meld persone men pga sådan nogle små ting der hvis ikke det er andet ind det.

Nogle gange forstå jeg ikke man ville meld folk for dit og dat kan sgu forstå hvis man er veninde ser en osv der gang på gang slå sit barne eller er ond mod sit barn man så meld det.

Henriette

Anmeld

8. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Hvis hun frasiger sig kontanthjælpen i den periode hun er i udlandet må hun gerne rejse.

Herudover kan hun have fået lov af sin sagsbehandler.

Rejser til udlandet og kh er ikke nødvendigvis = socialt bedrageri

Vælger folk at rejse uden at frasige sig kh i perioden eller have fået god for det kan det blive opdaget ved kontrol i lufthavnen da det er angivet i system hvilken ydelse du får

jA OG NOGLE KAN OGSÅ FÅ TILLADS TIL DET.Pga familie eller ligne i udlandet eller kender da en der må rejse 7 dag om året til udlande pga dårlig ryg og går i behandling i udlandet.Du må også gerne tag til sverige f.eks og få lave ens tænder.

Men når man får kh skal man have et ok fra kommunen hvis ikke man meld det så ja så er det socialbedrageri. alt skal meldelse hvis der sker ændring i ens liv rejser,job udd blever alenemor osv.

Anmeld

8. marts 2012

dpb

isabellamor skriver:

ej come on....!! jeg mener nu bare at jeg syntes snart alle mennesker har så skide travlt med at gå og vrisse og kigge over hækken og gå op i hvad ALLE ANDRE LAVER... hvorfor have så skide travlt med alle andre, i det her samfund kunne nogle mennesker godt lære at feje for sin egen dør før man fejer for andres... det er simpelthen for skide irriterende at leve i sådan et "overvågnings samfund" hvor hvis man bare træder det mindste skridt forkert så skal der straks ske en masse forfærdelige ting fordi at andre mennesker simpelthen ikke har nok i sit eget liv at de føler sig nødsaget til at skride til så drastiske hanslinger som at starte bål og brand fordi at en kvinde der MÅSKE bare er så skide træt af det hele og som har fået fjernet sit barn som hun måske knuselsker og er så enormt knus over at have mistet, bare trænger til at komme væk fra det hele..     hav dog forhelvede empati istedet for at rende rundt og løfte pegefingre af hinanden hele tiden, det er sgu lige til at få fnat af...!

Så enig

Hvor er næstekærligheden blevet af i vores samfund

Qnuz

Anmeld

8. marts 2012

wamse

isabellamor skriver:

ej come on....!! jeg mener nu bare at jeg syntes snart alle mennesker har så skide travlt med at gå og vrisse og kigge over hækken og gå op i hvad ALLE ANDRE LAVER... hvorfor have så skide travlt med alle andre, i det her samfund kunne nogle mennesker godt lære at feje for sin egen dør før man fejer for andres... det er simpelthen for skide irriterende at leve i sådan et "overvågnings samfund" hvor hvis man bare træder det mindste skridt forkert så skal der straks ske en masse forfærdelige ting fordi at andre mennesker simpelthen ikke har nok i sit eget liv at de føler sig nødsaget til at skride til så drastiske hanslinger som at starte bål og brand fordi at en kvinde der MÅSKE bare er så skide træt af det hele og som har fået fjernet sit barn som hun måske knuselsker og er så enormt knus over at have mistet, bare trænger til at komme væk fra det hele..     hav dog forhelvede empati istedet for at rende rundt og løfte pegefingre af hinanden hele tiden, det er sgu lige til at få fnat af...!

Anmeld

8. marts 2012

4xGreve

Laura. skriver:

Så vidt jeg ved, må kontanthjælpsmodtagere ikke rejse nogen steder hen.. så ja, det er ulovligt det hun gør..

jo det må man gerne man skal bare snakke med sine kontanthjælps rådgiver og aftale at man rejser ud af landet og hvornår man gør det og hvor længe der er tale om...

Anmeld

8. marts 2012

Mumto3

Vi var i Egypten i sidste måned, og da vi kom hjem blev alle ombord på flyet chekket for om der var nogen der lavede socialt bedrageri.

Anmeld

8. marts 2012

snøvsen

Hvordan kan hun være på barsel, hvis barnet er fjernet?

Anmeld

8. marts 2012

Annana89

Som alm. Kontanhjælpsmodtager må man ikke engang tá ned over grænsen og handle hvis det skal være helt firkantet! Det fik jeg i hvert fald besked på den ene mdr. Jeg har været på det! Og ellers skal man ha en aftale om det ok og en godgrund til det!

OG jeg kan godt se at hun sikkert står i en hård situation og måske har brug for ah komme væk hvis hun lige har fået fjernet et barn! Det har jeg fuld forståelse for! Men jeg kan da godt forstå at TS reagere på det, for helt ærligt regler er regler og er til for at gælde for alle! Hvis det pludselig er ok for nogle at gøre noget ulovligt bare fordi de står i en svær situation så kan alle da pludselig ha lov til at bryde reglerne! Og så kan jeg simpelthen ikke se hvor retfærdigheden er i vores samfund!

Heldigvis lyder det jo ikke til at være så stramt så hun ikke kunne få en tilladelse til at rejse hvis det er så vigtigt for hende! Men som udgangspunkt må man følge reglerne hvis i spørg mig!

Anmeld

8. marts 2012

chael

Nej, hvordan skulle det kunne være det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.