Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Lady Marion <3

wamse skriver:

Men hvis hun er på barsel, så må hun vel godt?

Eller måske hun har meddelt kommunen at hun holder ferie

Ja ja selvf ,  det da klart , men så er det jo også helt efter bogen ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Darling<3

Laura. skriver:

Nu har jeg aldrig været på KH før, så det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig alt for klog på.. jeg synes bare at have hørt, at når man er på KH må man ikke rejse.. men det var nu ikke for at diskutere det.. Desuden er det ikke mig der har ondt bagi over at en anden rejser, så din sidste kommentar må have været rettet mod en anden ?

Men når det kommer til barsel og KH på samme tid, har jeg slet ingen idé om hvad man må og ikke må.. så var lidt for hurtig på aftrækkeren før.. sorry..

KH og barsel ved jeg ikke noget om, men almindelig KH modtagere må ikke forlade landet, på nogle måder - man er ikke særlig ledig hvis man sidder i feks Egypten, hehe...

Men vil man gerne på ferie, så skal man melde sig fra sin KH, så er der ingen problemer!

Anmeld

7. marts 2012

Hulubulu86

Man maa ikke rejse selvom man er paa barsel hvis man er paa kontanthjaelp. Man kan i saerlige tilfaelde faa tilladelse til at rejse og samtidig modtage stoette, f.eks hvis man har boern der bor hos mor/far i  udlandet og man rejser i forbindelse med samvaer.

Naar man er paa kh-barsel maa man opholde sig lige hvor man vil i Danmark, men man maa ikke rejse udenlands

Anmeld

7. marts 2012

PsychedeliC

Arhmen lad hende dog rejse hvis hun har brug for det . Jeg gad hvert fald ikke gøre noget ved det. Jeg ved selv hvor hårdt det er at gå og få flere afslag om ugen på jobansøgninger. Det må da også være hårdt for hende at få fjernet et barn et eller andet sted.. hvis en rejse skal til for at det kan få hende til at få det beder hvorfor så ikke lade hende

Anmeld

7. marts 2012

Chris86

morbibi skriver:

Hmm hvad bruger du dine penge på, for du burde da få mere udbetalt end en på kontanthjælp og også have råd til at rejse

Øh jeg har da heller ikke råd til at rejse og jeg arbejder da!??

Anmeld

7. marts 2012

trunte89

Anonym skriver:

Fordi at jeg synes det er ærgerligt at jeg som mor har et barn og samtidig arbejder omkring 40 timer om ugen, ikke har råd ti at rejse. Men jeg er med til at give folk som hende råd til at rejse 2 uger til egypten med hendes kæreste som ogsaå modtager KH.

Men handler det ikke mere om priotering?

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

aarhusmor skriver:

Det er ikke socialt bedrageri. Man må gerne rejse i sin barsel

Det er det også selvom hun har barsel mens du er på kh.

du skal og har oplysningen pligt til oplyse kommunenogså hvis du rejser til udlande du skal ringe til kontanthjælp afd i den kommunen hvedkommet bor i og sige det eller snak med hende om det.

Hvis hun har meldt det så er det må hun jo godt.

Mvh Henriette

Anmeld

7. marts 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej baby brugere.

Jeg har en bekendt som er på barsel, men har fået tvangsfjernet sit barn. Og nu er hun taget nogle uger til Egypten på ferie?

Er dette socialt bedrageri? Og kender ti til steder hvor jeg kan anmelde hende, hvis det er? Hun modtager forresten kontanthjælp.

Hej har selv lige været på barselsamtidig med kh og man skal søge om

Lov til at holde ferie. Men hvordan kan hun stadig være på barsel hvis barnet er tvangsfjernet?? Jeg ville ringe op kommunen og spørge iborgerservice hvor man anmelder snyd på kontanthjælp

Anmeld

7. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej baby brugere.

Jeg har en bekendt som er på barsel, men har fået tvangsfjernet sit barn. Og nu er hun taget nogle uger til Egypten på ferie?

Er dette socialt bedrageri? Og kender ti til steder hvor jeg kan anmelde hende, hvis det er? Hun modtager forresten kontanthjælp.

Mon ikke hun har det svært nok i forvejen med tvangsfjernet barn osv uden også at blive anmeldt til kommunen?!

Anmeld

7. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Amandas-mor skriver:

Mon ikke hun har det svært nok i forvejen med tvangsfjernet barn osv uden også at blive anmeldt til kommunen?!

Tænker jeg også og barsel er jo så nok også afslutte hvis barne er fejrne fra hende.Sgu ikke rart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.