Er dette socialt bedrageri??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Tona

Hej har selv lige været på barselsamtidig med kh og man skal søge om

Lov til at holde ferie. Men hvordan kan hun stadig være på barsel hvis barnet er tvangsfjernet?? Jeg ville ringe op kommunen og spørge iborgerservice hvor man anmelder snyd på kontanthjælp

Hun har ret til barsel fordi hun har gået igennem en fødsel. Så er det ligemeget om barnet er hos hende eller ej.

Det bruger man også ved fx dødsfødsler. Men jeg er ikke sikker på om den barsel måske er kortere end den normale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Tona

Laura. skriver:

Så vidt jeg ved, må kontanthjælpsmodtagere ikke rejse nogen steder hen.. så ja, det er ulovligt det hun gør..

Man kan søge om at holde ferie.

Anmeld

7. marts 2012

Frk Mig

Jeg mener gerne man må hvis man selv betaler sin ferie .. (forstået på den måde at du ikke modtager kh den periode ) men er virkelig ikke sikker .. 

Anmeld

7. marts 2012

Laura.

Amandas-mor skriver:

Man kan søge om at holde ferie.

Okay..

Anmeld

7. marts 2012

Ansemusen

Jeg mener godt man må, når man er på barsel, da man ikke skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet! Og desuden kan man i nogle tilfælde få tilladelse til at rejse, selvom man modtager kontanthjælp.

Jeg kan godt se, at det er lidt skidt, hvis hun snyder, men jeg synes GODT NOK det er en glidebane at begynde at melde hinanden for den slags! Puh ha føj, siger jeg bare

Anmeld

7. marts 2012

Ansemusen

Frk Mig skriver:

Jeg mener gerne man må hvis man selv betaler sin ferie .. (forstået på den måde at du ikke modtager kh den periode ) men er virkelig ikke sikker .. 

Det må man! Man kan til hver en tid holde selvbetalt ferie (hvilket vil sige, at man ikke modtager kontanthjælp for den/de uger, man er bortrejst.

Anmeld

7. marts 2012

Ansemusen

Amandas-mor skriver:

Mon ikke hun har det svært nok i forvejen med tvangsfjernet barn osv uden også at blive anmeldt til kommunen?!

Så enig  Det gør mig ondt, at så mange har brug for at blande sig i, hvad andre gør, når det kommer til så små petitesser!!!

Anmeld

7. marts 2012

Sabine...!

Når du er på kontanthjælp må du ikke forlade DK... barsel eller ej.. det siger loven...

Anmeld

7. marts 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Fordi at jeg synes det er ærgerligt at jeg som mor har et barn og samtidig arbejder omkring 40 timer om ugen, ikke har råd ti at rejse. Men jeg er med til at give folk som hende råd til at rejse 2 uger til egypten med hendes kæreste som ogsaå modtager KH.

men ligefrem at melde det fordi at man antager noget er jo ikke det samme som at melde noget man rent faktisk VED.. det kan jo være hun har meddelt kommunen at hun er taget ud og rejse... 

det må man jo gerne...

Anmeld

7. marts 2012

132319

Hvis hun stadig har ret til barsel, på trods af at hendes barn er tvangsfjernet, er det ikke bedrageri.

Mon ikke hun er rejst væk, for at sunde sig lidt? 

Når det er sagt, så ville jeg melde det på stedet hvis hun var på almindelig kontanthjælp. Hun skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet og så duer det ikke at sidde i Egypten. Som en anden skriver, så kan man sagtens rejse når man er på KH men så er det uden indkomst den tid man er afsted.

Jeg synes det er en borgerlig pligt at anmelde hvis andre bedrager. De der gør det, er med til at vilkårene for de lovlydige modtagere af KH eller dagpenge, bliver dårligere og dårligere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.