Føler mig så urimelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

Muffin_girl

Chel1992 skriver:

ved ikke om jeg kan komme på kompromis med ham... For gør jeg det nu så skal vi nærmest skrive det ned ellers ændre han mening og siger den samtale aldrig har fundet sted :s og har bare ikke lyst til at skabe dårlig stemning igen :/ Har mest af alt bare lyst til at glemme alt om nogen sinde at blive gift... Og det virker så underligt at skulle diskutere om at ville have bryllup eller ej på den ene eller den anden måde.. Vi blev forlovet forrige lørdag... og skal hente vores ringe i dag.. Men føler bare hvis han ikke vil giftes hvorfor friede han så

Altså det er netop også derfor jeg bliver forvirret. For hvorfor vil han forloves hvis han ikke vil giftes før om 10 år ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

FruK

Er du gravid - eller arbejder I på det?

Hvis ja, har du så forberedt din kæreste på, på forhånd, at du er så fast besluttet på, at du vil være gift, før I får børn?

Ellers er det måske lidt unfair først at sige det nu...?! Og så skulle I måske få afklaret tingene, inden I fortsætter med "projektet".

Jeg må indrømme, at jeg synes det er meget tidligt med både bryllup og børn. Men det er med tanke på, hvor jeg selv var, da jeg var i din alder. Og jeg kender dig jo ikke, og ved ikke, om du er et helt andet sted. Men hvorfor ikke vente og se hvordan tingene udvikler sig, når I er flyttet sammen?

Anmeld

5. marts 2012

mpr

FruK skriver:

Er du gravid - eller arbejder I på det?

Hvis ja, har du så forberedt din kæreste på, på forhånd, at du er så fast besluttet på, at du vil være gift, før I får børn?

Ellers er det måske lidt unfair først at sige det nu...?! Og så skulle I måske få afklaret tingene, inden I fortsætter med "projektet".

Jeg må indrømme, at jeg synes det er meget tidligt med både bryllup og børn. Men det er med tanke på, hvor jeg selv var, da jeg var i din alder. Og jeg kender dig jo ikke, og ved ikke, om du er et helt andet sted. Men hvorfor ikke vente og se hvordan tingene udvikler sig, når I er flyttet sammen?

Nej er ikke gravid og vi arbejder ikke på det, er fast på p-piller og det har jeg intention om at forsætte med uanset hvor stort ønsket om børn er... Ved godt man siger man er meget ung som 19 årig... Men føler mig ikke som et barn... Føler mig ikke som ung.. Føler lidt jeg er kommet ud på den anden side, der hvor min mor er, bare uden jeg har børn... Sidder hjemme, går i skole, og ser flere af mine veninder der skal til at være forældre. Jeg glemmer tit jeg er 19 og ikke 25.

Og ja jeg har snakket om det før, men da det ikke rigtig har været så meget oppe så er det åbenbart ikke blevet talt ordentlig igennem.

Dog kom kæresten hjem og vi har fået snakket lidt fordi jeg simpelhen ikke kunne holde en facade oppe, så han opdagede ret hurtigt der var noget der ikke var som det skulle være... Og fik forklaret mig på en knapt så angribende måde og han fik forklaret sig.. Og han forstod pludselig godt hvordan jeg havde det. Ikke betydende at vi har fået lagt en dato for hvornår et evt bryllup skulle være men han forstår nu hvor meget det betyder for mig at blive gift først.. Og det respektere han og så tager vi det stille og roligt

Anmeld

5. marts 2012

mpr

AalborgPigen skriver:

Altså det er netop også derfor jeg bliver forvirret. For hvorfor vil han forloves hvis han ikke vil giftes før om 10 år ?? 

Han har åbenbart ændret mening efter vi har haft en lille snak nu her.. Nu er det åbenbart ikke 10 år men måske 2 år i stedet.. Og det kan jeg meget bedre håndtere Og han har forstået hvor vigtig det er for mig at blive gift før vi får børn Og jeg har fundet ud af hvorfor han sagde som han gjorde

Anmeld

5. marts 2012

Muffin_girl

Chel1992 skriver:

Han har åbenbart ændret mening efter vi har haft en lille snak nu her.. Nu er det åbenbart ikke 10 år men måske 2 år i stedet.. Og det kan jeg meget bedre håndtere Og han har forstået hvor vigtig det er for mig at blive gift før vi får børn Og jeg har fundet ud af hvorfor han sagde som han gjorde

Okay.. Hvorfor sagde han så sådan ?? 

Anmeld

5. marts 2012

mpr

AalborgPigen skriver:

Okay.. Hvorfor sagde han så sådan ?? 

Han havde sagt sådan fordi i hans hoved så var børn vigtigere end bryllup og han mente det var egentlig bare en fjollet måede at sige man elskede hinanden på, og han så derfor ingen grund til at forhaste det. Og så spillede det åbenbart ind over at vores indtægter ville være afhængige af hinanden på en hel anden måde, at hvis jeg var på su og han fik et super godt job at jeg så ikke ville få lige så meget som hvis vi ikke var gift (ved ikke helt hvor han får det fra) men er da glad for at han da gerne ville giftes med mig

Anmeld

5. marts 2012

Muffin_girl

Chel1992 skriver:

Han havde sagt sådan fordi i hans hoved så var børn vigtigere end bryllup og han mente det var egentlig bare en fjollet måede at sige man elskede hinanden på, og han så derfor ingen grund til at forhaste det. Og så spillede det åbenbart ind over at vores indtægter ville være afhængige af hinanden på en hel anden måde, at hvis jeg var på su og han fik et super godt job at jeg så ikke ville få lige så meget som hvis vi ikke var gift (ved ikke helt hvor han får det fra) men er da glad for at han da gerne ville giftes med mig

Okay Ja det er jeg da også ...

Anmeld

5. marts 2012

FruK

Dejligt at I fik snakket. Det lyder jo som om I nok finder ud af en løsning I begge to kan blive tilfredse med. 

Anmeld

6. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chel1992 skriver:

Ja måske men min mor tog 30 kg på ved både mig og min lille bror.. Og hun har end ikke efter snart 15 år (min brors alder) formået at smide de ekstra mange kg... og frygter bare at komme til at være lige så stor :s Ved bare sådan som jeg er nu (lidt overvægtig) har jeg ikke lyst til at gå i pænt tøj eller blive taget billeder af eller lignende... Tænker jeg kan godt tabe mig nu og er igang. Men hvis jeg bliver lige så stor så er ønske brylluppet bare langt væk :/

min mor tog også 30kg på efter fødsel og har stadig ikke tabt dem.

jeg selv tog 26kg på i løbet af graviditeten. jeg har smidt 9kg efter fødsel. og nu er jeg på slankekur og er begyndt at træne og har indtil videre tabt 10kg. så snart har jeg tabt alle 26kg.

det kan sagtens lade sig gøre- når i giftes handler det jo også om dig og ham og ikke om din krop der skal stilles til skue. Jeg ved godt du øsnker et flot bryllup i en flot hvid kjole, men det kan du sagtens komme til selvom det er efter i har fået børn

Anmeld

6. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Chel1992 skriver:

ved ikke om jeg kan komme på kompromis med ham... For gør jeg det nu så skal vi nærmest skrive det ned ellers ændre han mening og siger den samtale aldrig har fundet sted :s og har bare ikke lyst til at skabe dårlig stemning igen :/ Har mest af alt bare lyst til at glemme alt om nogen sinde at blive gift... Og det virker så underligt at skulle diskutere om at ville have bryllup eller ej på den ene eller den anden måde.. Vi blev forlovet forrige lørdag... og skal hente vores ringe i dag.. Men føler bare hvis han ikke vil giftes hvorfor friede han så

Det er nok fordi, som du selv siger, at du er lidt gammeldags. Han er nok ikke særlig gammeldags og ser det ikke som noget vigtigt og nødvendigt men måske mere som noget han selvfølgelig gerne vil PÅ ET TIDSPUNKT.

Jeg kan selv godt lide tingene på den gammeldags måde - det er noget hyggeligt over det, men sådan bliver det heller ikke herhjemme. Og det er i øvrigt fint med mig, det var ikke noget jeg kunne græde over  Jeg tænker mere at jeg jo stadig har min drømmemand ved min side lige meget hvad. Og i og for sig er vi jo ringforlovet - så der er da et symbol på kærlighed der 

Herhjemme planlægger vi børn nu og så går der nogen år før vi gifter os. Vi følte ikke selv vi havde råd til at realisere begge drømme nu, og hvad er så vigtigst? Børn eller bryllup 

Men det er med din vægt, altså - hvor der er vilje er der vej, og der er ikke nogen der siger at du tager 30 kg på bare fordi din mor gjorde det.  Min mor tog intet på den første graviditet og tog derefter 30 kg på anden gang.

Tror vist det handler mere om gåture, motion og sund mad istedet for sofa, tv og brun sovs.

- Så ja jeg syntes du piver lidt  .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.