Føler mig så urimelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

mpr

AalborgPigen skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig. Men det er jo ikke fordi du bliver til et monster efter du har fået børn. Kan i ikke komme frem til et kompromis omkring tingene  ? Syntes da i skal snakke om det senere idag. Sæt jer ned stille og roligt !  

ved ikke om jeg kan komme på kompromis med ham... For gør jeg det nu så skal vi nærmest skrive det ned ellers ændre han mening og siger den samtale aldrig har fundet sted :s og har bare ikke lyst til at skabe dårlig stemning igen :/ Har mest af alt bare lyst til at glemme alt om nogen sinde at blive gift... Og det virker så underligt at skulle diskutere om at ville have bryllup eller ej på den ene eller den anden måde.. Vi blev forlovet forrige lørdag... og skal hente vores ringe i dag.. Men føler bare hvis han ikke vil giftes hvorfor friede han så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

mpr

Zeus skriver:

Det kunne jo også være, at det blot ville give dig ekstra blod på tanden, i forhold til at skulle tabe graviditets-kiloene bagefter?

Det ved jeg ikke.. Bare nu hvor jeg forsøger at tabe mig, så har jeg ikke lyst til at tage i fitness centeret fordi jeg ikke kan lide folk skal se på mig.. :s Så får ikke trænet så meget som jeg ønsker..

Anmeld

5. marts 2012

TeamRocket

For mig at se er sagen jo ganske lige til. Du vil jo gerne giftes før i får børn. Det er en ting der ligger så dybt i dig at det vil være direkte forkert at gå på kompromi med det. Har du fortalt kæresten om hvor vigtigt det er for dig at være gift først, at det fuldender din drøm om en rigtig familie hvis i gifter jer og f.eks laver ønskebaby på bryllupsrejsen. Så intet bryllup- ingen baby. I gamle dage var det jo ganske naturligt at hvis kvinden skulle føde hans barn, jamen så skulle han lige et smut på knæ først. Det er da romantik.

Anmeld

5. marts 2012

mpr

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Jeg synes maaske nok du er liiiidt urimelig med argumentet om, at det saa ikke bliver i kjole og hvidt, hvis der skal gaa 10 aar.

Og seriost - taenk paa hvor laekker du kan naa at blive paa 10 aar. Det der med at din krop aendrer sig - SAA slemt at det jo ikke, naar du ikke er aeldre end nu, saa synes ikke du skal tage sorgerne paa forskud

Måske... Jeg har bare altid haft det sådan at når jeg engang blev forlovet så skulle jeg giftes inden for 1-2 år.. Ser ingen grund til at blive gift hvis vi først skal giftes når han næsten er 40 og jeg omkring de 30... Forstår bare ikke hvorfor man bliver forlovet hvis man ikke har planer om at skulle giftes inden for de kommende år :/

Anmeld

5. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe
TeamRocket skriver:

For mig at se er sagen jo ganske lige til. Du vil jo gerne giftes før i får børn. Det er en ting der ligger så dybt i dig at det vil være direkte forkert at gå på kompromi med det. Har du fortalt kæresten om hvor vigtigt det er for dig at være gift først, at det fuldender din drøm om en rigtig familie hvis i gifter jer og f.eks laver ønskebaby på bryllupsrejsen. Så intet bryllup- ingen baby. I gamle dage var det jo ganske naturligt at hvis kvinden skulle føde hans barn, jamen så skulle han lige et smut på knæ først. Det er da romantik.

Anmeld

5. marts 2012

mpr

TeamRocket skriver:

Lige præcis! Har siden jeg var en lille pige altid tænkt at jeg ville giftes i en stor flot kirke og i en smuk kjole.. Og som jeg er blevet ældre ville jeg gerne inden jeg skulle have børn.. For ham er det jo bare lidt anderledes åbenbart fordi han har en datter i forvejen.. Tænker bare har vi børn så er der heller ikke noget der hedder bryllups rejse... Og det ville jeg også rigtig gerne

Anmeld

5. marts 2012

mpr

TeamRocket skriver:

men jo har forsøgt men ved ikke hvor godt det kom ud... Lød bare som om jeg ville have det hele skulle gå så stærkt eller det var i hvert fald det han sagde han følte... Så jeg klappede bare i efter det..

Anmeld

5. marts 2012

Mor til Majbørn

Chel1992 skriver:

Måske... Jeg har bare altid haft det sådan at når jeg engang blev forlovet så skulle jeg giftes inden for 1-2 år.. Ser ingen grund til at blive gift hvis vi først skal giftes når han næsten er 40 og jeg omkring de 30... Forstår bare ikke hvorfor man bliver forlovet hvis man ikke har planer om at skulle giftes inden for de kommende år :/

Jeg skulle ogsaa engang giftes og ha alle mine born inden jeg blev 25.
Men saadan gik det ikke.

I skulle nok ha afstemt forventningerne med en bryllupsdato da I blev forlovet (men det er jo nemt at sige nu). Ellers maa du jo tage en rolig snak med ham om, hvad der skal ske og ikke skal ske...

Anmeld

5. marts 2012

Frk. Himmelblå

Chel1992 skriver:

Elsker min kæreste over alt på jorden og ved bare det skal være ham og mig

Men i går lå vi i sengen og så kom vi op og diskutere angående det med børn og bryllup osv. Vi har snakket om at vi gerne ville have børn inden jeg blev 23 og inden han blev 30. Og jeg har sagt jeg rigitg gerne vil giftes i en krike, men jeg vil bare giftes inden jeg fik børn fordi jeg ville være sikker på at jeg havde den krop jeg ønskede mig når jeg skulle i en brudekjole.. Og det har vi snakket om før inden vi blev forlovet. Men i går sagde han så at der sagtens kunne gå 10 år inden vi blev gift. Jeg blev bare så ked af det på et eller andet plan. Og han blev sur da jeg så sagde at vi i så fald nok ikke blev gift i kjole og hvidt... 

Føler lidt at jeg gerne vil se så smuk ud som overhovedet muligt når jeg skulle giftes... Og jeg har ingen ide om hvordan min krop er når jeg har fået børn... Og tænker bare kan jeg ikke få præcis den samme krop tilbage så er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at skulle have krike brylluppet med den smukke kjole, så kunne det lige så godt være rådhus bryllup uden den store fest.. :/

Og han mente at vi aldrig havde snakket om at jeg ville have bryllup først og sagde at jeg jo godt vidste at han gerne ville have børn inden han blev 30... Og vendte sig derefter bare om på den anden side og lagde sig til at sove. Uden godnat eller lignende...

Vil bare et eller andet sted også bare giftes inden mine børn skulle komme, er lidt i den der gamle overbevisning at jeg selv var et uægte barn fordi mine forældre ikke blev gift før jeg blev født og vil ikke have mine børn skal være det

Er jeg helt idiot at høre på eller hvad? :/

Jeg synes, du skal overveje dine grunde til at blive gift meget grundigt.

Vælger du kirken for at få lov at se smuk ud? Eller pga. din tro? Familietraditioner? Eller noget helt andet?

Din krop ændrer sig sandsynligvis lidt efter en fødsel, men da ikke til det værre! Hvor har du den opfattelse fra? 

Mener bare, at du godt kunne bruge at tænke lidt mere over dine holdninger til både krop og bryllup. Jeg tror ikke, de er ubetinget sunde for dig, de holdninger, du har.

Håber, I finder ud af det, og begge kan være lykkelige.

Anmeld

5. marts 2012

mpr

Jeg synes, du skal overveje dine grunde til at blive gift meget grundigt.

Vælger du kirken for at få lov at se smuk ud? Eller pga. din tro? Familietraditioner? Eller noget helt andet?

Din krop ændrer sig sandsynligvis lidt efter en fødsel, men da ikke til det værre! Hvor har du den opfattelse fra? 

Mener bare, at du godt kunne bruge at tænke lidt mere over dine holdninger til både krop og bryllup. Jeg tror ikke, de er ubetinget sunde for dig, de holdninger, du har.

Håber, I finder ud af det, og begge kan være lykkelige.

Vil giftes i en kirke fordi det er en familie tradition og fordi det altid i min familie har været mindre betydeligt at fejre et rådhusbryllup hvis det overhovedet skulle fejres. Og vil have lov til at købe en hvid kjole og det er der ingen grund til hvis det er borgerligt.

Har den holdning fra hvad jeg ser i min egen familie. Kvinderne i min familie har været utrolig flotte både med krop osv. Men så snart de har fået børn.. Så har de bare fået en ladevogn af en røv og bare virket større, som om de har fået bredere hofter.. Og ja brystet er bare heller ikke det samme efter de har fået børn.. Derfor vil jeg gerne giftes først... For at være sikker på jeg ved hvad jeg har med at gøre
ved godt det måske var lidt groft men ja..

Håber også vi finder ud af noget så vi begge kan være glade og lykkelige for vores beslutninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.