Føler mig så urimelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

mpr

LevisMor skriver:

der er ikke forskel på kærlighed til barnet om man ikke er gift eller om man er, men nu er der et stykke tid til du bliver 23, måske han får ombestemt sig ?

Siger heller ikke der er forskel på kærligheden til barnet. Men tænker lidt er man ikke gift når man får børn.. Så er det fordi man kun gør det for at få et barn... Ikke fordi man vil dele noget fantastisk med hinanden... :/ Er bare så bange for det et eller andet sted fordi jeg ved at hans eks og ham kun fik et barn fordi de gerne ville have børn imens de selv var unge... Og det vil jeg ikke have skal være grunden til at få et barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Smølf

Ja du er urimelig, og jeg kan godt forstå han stejler... Man kan da ikke sætte sådan et ultimatum op, bare fordi du ikke får din vilje.
Hvorfor så travlt?? Du er 19 år...
Hvis du behandler din krop ordentligt, så kan du sagtens se smuk ud i kjole efter en barnefødsel. Det er bare et spørgsmål om vilje.
Og jeg tror netop, han sagde det med de 10 år, fordi du pressede ham. Jeg synes ikke man kan planlægge livets milepæle så meget på forhånd.

Nyd jeres parforhold og se hvor det bringer jer hen... Det kan jo være, at i ser anderledes på børn, bryllups osv om et par år.

/smølf

Anmeld

5. marts 2012

Mist

Chel1992 skriver:

Siger heller ikke der er forskel på kærligheden til barnet. Men tænker lidt er man ikke gift når man får børn.. Så er det fordi man kun gør det for at få et barn... Ikke fordi man vil dele noget fantastisk med hinanden... :/ Er bare så bange for det et eller andet sted fordi jeg ved at hans eks og ham kun fik et barn fordi de gerne ville have børn imens de selv var unge... Og det vil jeg ikke have skal være grunden til at få et barn...

Om man er gift eller ugift kan stadig gøre man får børn og bliver skilt, det er lige så udsat.. 

At blive gift er et stykke papir. Et stykke papir der sikre jeres børn hvis der sker noget med en af jer og den anden står tilbage alene med barnet .. Intet andet.. 

Anmeld

5. marts 2012

mpr

Smølf skriver:

Ja du er urimelig, og jeg kan godt forstå han stejler... Man kan da ikke sætte sådan et ultimatum op, bare fordi du ikke får din vilje.
Hvis du behandler din krop ordentligt, så kan du sagtens se smuk ud i kjole efter en barnefødsel. Det er bare et spørgsmål om vilje.
Og jeg tror netop, han sagde det med de 10 år, fordi du pressede ham. Jeg synes ikke man kan planlægge livets milepæle så meget på forhånd.

Nyd jeres parforhold og se hvor det bringer jer hen... Det kan jo være, at i ser anderledes på børn, bryllups osv om et par år.

/smølf

Jeg føler ikke jeg har travlt... Men igen jeg har altid levet på den måde som jeg gør nu... Har altid levet somom at det jeg ikke når idag det når jeg slet ikke... Sådan har det været siden jeg var lille... Ved ikke om det er grunden til at jeg tager så hårdt på at få afvide jeg går for hurtigt frem...

Anmeld

5. marts 2012

mpr

norby skriver:

Om man er gift eller ugift kan stadig gøre man får børn og bliver skilt, det er lige så udsat.. 

At blive gift er et stykke papir. Et stykke papir der sikre jeres børn hvis der sker noget med en af jer og den anden står tilbage alene med barnet .. Intet andet.. 

Måske... Men som sagt vil ikke føle vi skal have børn for bare at få børn..

Anmeld

5. marts 2012

modesty

Smølf skriver:

/smølf

Enig, jeg synes det er helt langt ude det dér med at "min krop er grim når jeg har født". Nej den er ikke! Langt de fleste kvinder har noget nær den samme krop efter de har født som før. Den dér med at "jeg blev tyk efter fødslen, det var nok noget med stofskiftet eller hormonerne eller". Nej. Hvis du spiser nogenlunde ordentligt skal du nok se fin ud efter din fødsel.

M.h.t. at have den overbevisning at man skal være gift når man får børn. Hmm. Altså jeg er uenig, men man kan jo ikke rigtigt argumentere mod sådan en holdning. Hvis du har det på den måde, så har du det på den måde.

Anmeld

5. marts 2012

Mist

Chel1992 skriver:

Kan fuldt ud følge dig på det punkt.. Børn skal laves fordi man elsker hinanden og ønsker en tilværelse sammen.. 

Det er alt for nemt og lave børn også bare smutte for ansvaret.. men ud fra hvad du skriver og hvad der er skrevet i denne tråd, så tvivler jeg på din kæreste/forlovede ville smutte efter i har fået barn sammen.. 

bare husk han har friet til dig, hvilke betyder han vil dig, og kun dig. 

Anmeld

5. marts 2012

modesty

Den der argumentation forstår jeg simpelthen ikke. Det er da netop hvis I bliver gift FØR I får børn at det vil virke som om I bare får børn for at få børn. Fordi det "skal" man jo, det er sådan "man" gør. Giftes først, børn bagefter. Hvis I får børn først, handler det da netop om at I har LYST til at få børn i stedet for bare at følge en århundredelang tradition.

Og rent juridisk har han jo både ansvar og forældremyndighed som far uanset om I er gift eller ej. 

Anmeld

5. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Ja jeg synes os du er urimelig.. Du er trods alt kun 19 masser af tid endnu.. Ja jeg vil os en masse ting men tager en dag af gangen, har snart været forlovet i et år den 26 faktisk.. Og vi har stadig ingen planer om bryllup da det jo er skide dyrt,, så vi vil helst vente til jeg er helt færdig uddannet og der er mange år endnu.. Og barn vil jeg egentlig gerne have imellem to uddannelser.. Men jeg har en som ikke er klar til børn endnu så jeg venter. Nu har han heldigvis to år til a. Ombestemme sig. Og vi snakker ikke om det for så kan det jo være han vil hurtigere.. Og med kroppen hvis man har viljestyrken nok så taber man sig igen.. Så det synes jeg er noget pjat, man kan blive stor ligemeget om man har født eller ej. Det er bare igang at træne og spise sundt 

Anmeld

5. marts 2012

Levi&LilysMor

Chel1992 skriver:

Så må du bare sige det som det er, at du vil giftes inden og stå ved det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.