Føler mig så urimelig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

Frk. Himmelblå

Chel1992 skriver:

Vil giftes i en kirke fordi det er en familie tradition og fordi det altid i min familie har været mindre betydeligt at fejre et rådhusbryllup hvis det overhovedet skulle fejres. Og vil have lov til at købe en hvid kjole og det er der ingen grund til hvis det er borgerligt.

Har den holdning fra hvad jeg ser i min egen familie. Kvinderne i min familie har været utrolig flotte både med krop osv. Men så snart de har fået børn.. Så har de bare fået en ladevogn af en røv og bare virket større, som om de har fået bredere hofter.. Og ja brystet er bare heller ikke det samme efter de har fået børn.. Derfor vil jeg gerne giftes først... For at være sikker på jeg ved hvad jeg har med at gøre

Håber også vi finder ud af noget så vi begge kan være glade og lykkelige for vores beslutninger

Godt svar!

Men LOL din beskrivelse af familiens kvinder efter fødsler! Jeg ser for mig, hvordan måsen sprænger alle rammer i barselsperioden! Det kan man da kalde at være arveligt belastet, hehe. Men lykkeligvis er det jo også et vidnesbyrd om, at de har givet fantastisk liv. Det må man altid huske .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

mpr

Frk. Himmelblå skriver:

Godt svar!

Men LOL din beskrivelse af familiens kvinder efter fødsler! Jeg ser for mig, hvordan måsen sprænger alle rammer i barselsperioden! Det kan man da kalde at være arveligt belastet, hehe. Men lykkeligvis er det jo også et vidnesbyrd om, at de har givet fantastisk liv. Det må man altid huske .

Mange tak

Ja det er noget af en last...Og ved ikke om jeg også er så "uheldig" at ende på den måde. Og om det er et smukt tegn på at man har givet liv kan jeg ikke rigtig forholde mig til fordi jeg jo trods alt ikke selv har fået børn... Men vil bare gerne føle mig lækker som brud.. og vil gerne føle mig som hustru inden jeg skal føle mig som mor :/

Anmeld

5. marts 2012

mpr

Frk. Himmelblå skriver:

Godt svar!

Mis forstå mig ikke, vil rigtig gerne være mor, hvis jeg kunne og ikke skulle giftes var jeg parart til at gå i gang nu... Men nu når jeg ved der rent faktisk kommer et bryllup på et tidspunkt så vil jeg bare helst have det først :/

Anmeld

5. marts 2012

FruK

Ja, jeg synes, du er urimelig!

Hvis dit argument for at blive gift nu er, at du vil se perfekt ud, så kan jeg godt forstå, at han stejler.

Man kan altså godt se godt ud, når man har fået børn. Jeg er selv lige blevet gift - i stram, sort, lårkort sag - og jeg har et barn, og er hele 38 år gammel!

Selvfølgelig ændrer ens krop sig, men jeg mener ikke nødvendigvis, at det er til det værre. Tit tværtimod.
Om man taber det hele igen efter en graviditet afhænger nok tit af ens viljestyrke. Hvis man bruger barnet som undskyldning for, at man ikke har tid til at dyrke motion, så kan det nemt gå den forkerte vej.

Ved du i øvrigt hvad jeg tænker, når jeg ser en stor pige i fitness centret? Jeg tænker "Hold op, hvor er hun sej - hun kæmper for det i stedet for at ligge hjemme og lade stå til." Uanset om man så ender med at blive et tyndt siv eller ej, så har man i hvert fald forsøgt at gøre noget ved det.

Mon din kærestes kommentar omkring at der skal gå mindst 10 år, kan hænge sammen med, at han går lidt i den anden grøft, fordi han føler sig presset?

Hvis jeg var dig, ville jeg klappe hesten, tro på, at du stadig er dig selv, når du har fået barn - og så lade være med at presse på. Han har vist dig, at han gerne vil, ved at fri til dig.
Og tænk på, at det vigtigste ved brylluppet er, at I viser hinanden jeres kærlighed og at I får en fantastisk dag - uanset om der er en delle for meget. Din kæreste vil nok om muligt elske dig endnu mere, når du har født hans barn. 

Anmeld

5. marts 2012

Levi&LilysMor

Elsker min kæreste over alt på jorden og ved bare det skal være ham og mig

Men i går lå vi i sengen og så kom vi op og diskutere angående det med børn og bryllup osv. Vi har snakket om at vi gerne ville have børn inden jeg blev 23 og inden han blev 30. Og jeg har sagt jeg rigitg gerne vil giftes i en krike, men jeg vil bare giftes inden jeg fik børn fordi jeg ville være sikker på at jeg havde den krop jeg ønskede mig når jeg skulle i en brudekjole.. Og det har vi snakket om før inden vi blev forlovet. Men i går sagde han så at der sagtens kunne gå 10 år inden vi blev gift. Jeg blev bare så ked af det på et eller andet plan. Og han blev sur da jeg så sagde at vi i så fald nok ikke blev gift i kjole og hvidt... 

Føler lidt at jeg gerne vil se så smuk ud som overhovedet muligt når jeg skulle giftes... Og jeg har ingen ide om hvordan min krop er når jeg har fået børn... Og tænker bare kan jeg ikke få præcis den samme krop tilbage så er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at skulle have krike brylluppet med den smukke kjole, så kunne det lige så godt være rådhus bryllup uden den store fest.. :/

Og han mente at vi aldrig havde snakket om at jeg ville have bryllup først og sagde at jeg jo godt vidste at han gerne ville have børn inden han blev 30... Og vendte sig derefter bare om på den anden side og lagde sig til at sove. Uden godnat eller lignende...

Vil bare et eller andet sted også bare giftes inden mine børn skulle komme, er lidt i den der gamle overbevisning at jeg selv var et uægte barn fordi mine forældre ikke blev gift før jeg blev født og vil ikke have mine børn skal være det

Er jeg helt idiot at høre på eller hvad? :/

Jeg syntes også selv inden jeg blev gravid at jeg ville giftes først, men sådan skulle det ikke være , da det var uplanlagt graviditet, finder heller aldrig ud af om jeg var blevet hvis jeg ikke var blevet gravid, men det gør mig nu ingenting.

Og du kan sagtens nå at smide kg.  Kan se på din profil at du er 19 og han er 26, så i har mange år at gøre med endnu..

Anmeld

5. marts 2012

mpr

LevisMor skriver:

Jeg syntes også selv inden jeg blev gravid at jeg ville giftes først, men sådan skulle det ikke være , da det var uplanlagt graviditet, finder heller aldrig ud af om jeg var blevet hvis jeg ikke var blevet gravid, men det gør mig nu ingenting.

Og hvis han vil vente 5-10 år kan du sagtens nå at smide ALLE kg. + du kan gøre dig endnu mere klar til bryllup, end hvis du skulle nå det nu inden du blev 23...

Er måske meget på tværs.. Men hvis han vil vente 5-10 år så kan det godt være jeg kan nå at tabe rigtig meget eller tage meget på.. Men kan ikke se en grund til så at fri... Hvis der alligevel skal gå så længe. Kan virkelig ikke sætte mig ind i det.. Alle i min familie er blevet gift inden for 1-2 år max efter de er blevet forlovet, hvis de ikke er gået fra personen i mellem tiden.. Så det virker helt forkert i mit hoved. Vi skal hente vores ringe enten i dag eller en af de kommende dage, men sidder lidt og føler der ikke rigtig er en grund til at have den på, for den føles ikke som om den er tegn på at det er skridtet før vi skal giftes..

Anmeld

5. marts 2012

Levi&LilysMor

Chel1992 skriver:

Er måske meget på tværs.. Men hvis han vil vente 5-10 år så kan det godt være jeg kan nå at tabe rigtig meget eller tage meget på.. Men kan ikke se en grund til så at fri... Hvis der alligevel skal gå så længe. Kan virkelig ikke sætte mig ind i det.. Alle i min familie er blevet gift inden for 1-2 år max efter de er blevet forlovet, hvis de ikke er gået fra personen i mellem tiden.. Så det virker helt forkert i mit hoved. Vi skal hente vores ringe enten i dag eller en af de kommende dage, men sidder lidt og føler der ikke rigtig er en grund til at have den på, for den føles ikke som om den er tegn på at det er skridtet før vi skal giftes..

Tror det er fordi du tænker på tradition at inden for 1 år eller hvor længe man siger skal man giftes , men den er mange gået fra  

Synes nu du skal være lykkelig over at han vælger at sætte en ring på din finger, han vil gerne have du er hans.

Anmeld

5. marts 2012

mpr

LevisMor skriver:

Tror det er fordi du tænker på tradition at inden for 1 år eller hvor længe man siger skal man giftes , men den er mange gået fra  

Synes nu du skal være lykkelig over at han vælger at sætte en ring på din finger, han vil gerne have du er hans.

Tænker måske meget på traditioner ja... Tror måske også bare at min forfærdelige overbevisning om at hvis man ikke er gift.. Jamen så bliver man heller ikke den der lille kerne familie :/ Har ikke lyst til at mine børn skal sige at deres forældre ikke er gift... og alt det der med at barnet ikke er skabt af ægte kærlighed hvis man ikke er gift.. Så er det bare for at få et barn et eller andet sted i mit hoved :/

Er måske gammeldags i min tankegang.. Eller også ved jeg ikke hvad det er..

Anmeld

5. marts 2012

Mist

FruK skriver:

Ja, jeg synes, du er urimelig!

Hvis dit argument for at blive gift nu er, at du vil se perfekt ud, så kan jeg godt forstå, at han stejler.

Man kan altså godt se godt ud, når man har fået børn. Jeg er selv lige blevet gift - i stram, sort, lårkort sag - og jeg har et barn, og er hele 38 år gammel!

Selvfølgelig ændrer ens krop sig, men jeg mener ikke nødvendigvis, at det er til det værre. Tit tværtimod.
Om man taber det hele igen efter en graviditet afhænger nok tit af ens viljestyrke. Hvis man bruger barnet som undskyldning for, at man ikke har tid til at dyrke motion, så kan det nemt gå den forkerte vej.

Ved du i øvrigt hvad jeg tænker, når jeg ser en stor pige i fitness centret? Jeg tænker "Hold op, hvor er hun sej - hun kæmper for det i stedet for at ligge hjemme og lade stå til." Uanset om man så ender med at blive et tyndt siv eller ej, så har man i hvert fald forsøgt at gøre noget ved det.

Mon din kærestes kommentar omkring at der skal gå mindst 10 år, kan hænge sammen med, at han går lidt i den anden grøft, fordi han føler sig presset?

Hvis jeg var dig, ville jeg klappe hesten, tro på, at du stadig er dig selv, når du har fået barn - og så lade være med at presse på. Han har vist dig, at han gerne vil, ved at fri til dig.
Og tænk på, at det vigtigste ved brylluppet er, at I viser hinanden jeres kærlighed og at I får en fantastisk dag - uanset om der er en delle for meget. Din kæreste vil nok om muligt elske dig endnu mere, når du har født hans barn. 

Hej.. 

Jeg er helt enig i det du skriver.. Jeg blev os selv først gift efter mit første barn...

Jeg er os selv typen der ikke er glad for at vide min lidt buttet krop frem, men den dag jeg kom i den flotteste brudekjole, var alt bare væk.. Jeg var ligelgad med om der sad en delle her og der. For det var ikke det som det drejede sig om..

Det var og nyde min store dag. Nyde min flotte kjole..

Jeg tror os din kæreste stajler fordi du virker for ivrig.. Du er 19 år, og har stadig årene foran dig..

Ved godt man i mange traditioner bliver gift inden for det første års tid, men det er altså ikke altid nødvendigt.. Giv ham lidt tid. Nok har han friet til dig, men lad jer nu lige får ringen på og nyd i er forlovet og nyd hinanden, tag en dag af gangen.. 

Jeg er sikker på i nok skal nå og blive gift, og selvom du føler du har en delle for meget, så er jeg sikker på du nok skal blive smuk i den kjole du finder dig tilpas i, og din kæreste bekymre sig nok ikke ret meget om der er en delle for meget,.. 

Han har friet til dig fordi han vil dig, og fordi han elsker dig.. Det burde tælle for noget.. Han kan lide dig som du er og ser ud..

Det er kroppen ændre sig når man får børn, ja det er korrekt, men man blir ikke grim af og være gravid, tvært imod, man bliver kun smukkere af det, og det er man nød til at føle inden i også..

Jeg håber i finder ud af det hele sammen.  

Anmeld

5. marts 2012

Levi&LilysMor

Chel1992 skriver:

Tænker måske meget på traditioner ja... Tror måske også bare at min forfærdelige overbevisning om at hvis man ikke er gift.. Jamen så bliver man heller ikke den der lille kerne familie :/ Har ikke lyst til at mine børn skal sige at deres forældre ikke er gift... og alt det der med at barnet ikke er skabt af ægte kærlighed hvis man ikke er gift.. Så er det bare for at få et barn et eller andet sted i mit hoved :/

Er måske gammeldags i min tankegang.. Eller også ved jeg ikke hvad det er..

der er ikke forskel på kærlighed til barnet om man ikke er gift eller om man er, men nu er der et stykke tid til du bliver 23, måske han får ombestemt sig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.