far vil have barnet ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Kb

Anonym skriver:

Ja han.er en udemærket far . Udover at han har en virkelig hård måde at opdrage på det er ikk en måde jeg bryder mig om ..
Mener ikk man kommer nogen veje ved at råbe eller tage fåt i barnet i armen hvis ikk barnet gør og hære hvad han siger .

Der findes lige så mange forskellige måder at opdrage børn på, som der findes mennesker i denne verden.
Nogen er de mest tålmodige og blide forælde/mennesker, andre har temperament og råber højt. Nogen er strenge, andre er vattet.... Det er jo præcis opdragelsen der langt hen ad vejen er med til at gøre os mennesker SÅ forskellige.

Man må IKKE slå sine børn eller på anden måde gøre dem fortræd. Men man må gerne opdrage på dem.
Min mand har også nogen gange råbt højere af vores børn, end hvad jeg syntes var ok. Jeg har ikke sagt noget i det han gjorde det - men taget en snak med ham når han var faldet ned og så har han selv taget en snak med med barnet bagefter. Han fortæller det hvorfor han bliver så sur, at han er ked af at han råbte - på den måde lære børnene om følelser og og om undskyldninger.
Mine børn er ikke spor bange for deres far, men de har en vis respekt for ham, som jeg ikke syntes de har overfor mig. Når min mand siger stop, så stopper de som regel, hvilket er sjældent når det er mig

Du skal anerkende din ex som far. Er dit barn glad for ham, trives det når det er sammen med ham? Hvis ja så er hans måde at opdrage på måske ikke helt hen i vejret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Louise mortil4

Anonym skriver:

Hmm . Selvfølgelig .
Jeg mener bare at barnet burde bo hos moren .
Han har jo kun stået for det fordi jeg har arbejde at passe . det er ho ikk fordi jeg ikk vil ..

Det kan godt være det kun er fordi du skulle passe dit arbejde men det ændrer stadig ikke på at det er ham der har haft barnet der. 

Du føler du er den bedste og det gør han nok også om sig selv. og når det er dig der flytter langt væk er det også en fordel for ham fordi han kan holde hende i hendes vante hverdag det kan du ikke, du skal altså ha en rigtig god grund til at flytte hende så langt væk.

Anmeld

1. marts 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Altså eneste grund til han jo har barnet om eftermiddagen er ho fordi jeg har et arbejde og må passe det .
Og at han er arbejdsløs .
Ellers ville vi jo være lige gode om det .
Og siger da heller ikk han har mindre ret .
Men jeg mener stadig bare at barnet burde bo hos moren . Det mener jeg vil være bedst for alle parter i den her situation .

men kan bare stadig ikke forstå grunden til at du mener at det er bedst barnet bor hos sin mor...

det kan jo være lige så godt hos faren jo....

godt nok har han ikke noget arbejde, har jeg heller ikke... så skulle min datters far tvinges til at have hende indtil jeg finder arbejde??

eller er det ikke grunden til at du synes barnet skal bo hos dig...

(dette er ikke en angreb, men min måde at prøve at forstå ting)

Anmeld

1. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Måske det selvfølgelig realt ville være det smarteste men når far får arbejde kan han ikk aflvere om morgnen .
Og mit barn skal heller ikk vokse op.med at blive forgiftet år røg fordi der bliver røget indefor .
Ja jeg har ikk noget på ham og siger heller ikk jeg er bedre end ham .

Jeg ser det bare som bedste løsning at barnet har bopæl hos mig .

altså først skriver du at han er modbydelig og nu at du ikke er bedre end ham. Så forstår jeg ikke hvorfor du ser det som førsteret at dit barn skal bo hos dig. Selvfølgelig elsker man sit barn og vil have det boende, men det gør faren jo også. Så må i jo finde en fælles løsning!

Anmeld

1. marts 2012

Louise mortil4

mor:) skriver:

altså først skriver du at han er modbydelig og nu at du ikke er bedre end ham. Så forstår jeg ikke hvorfor du ser det som førsteret at dit barn skal bo hos dig. Selvfølgelig elsker man sit barn og vil have det boende, men det gør faren jo også. Så må i jo finde en fælles løsning!

så må hun jo blive boende og dele barnet i en 7/ 7ordning eller 9/5 eller sådan noget. Det er efter min mening meget egoistisk at trække barnet ud af sin hverdag og flytte 100 km væk fra faren fordi det er det du har lyst til. 

Ja jeg er hård men barnet frem for alt efter min mening.

Anmeld

1. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Louise mortil4 skriver:

så må hun jo blive boende og dele barnet i en 7/ 7ordning eller 9/5 eller sådan noget. Det er efter min mening meget egoistisk at trække barnet ud af sin hverdag og flytte 100 km væk fra faren fordi det er det du har lyst til. 

Ja jeg er hård men barnet frem for alt efter min mening.

lige mine tanker også. Barnet har en ret til både at se sin far og sin mor.

Anmeld

1. marts 2012

nvm

Det kan godt være alle andre skriver."En mand har lige så meget ret til at ha barnet boende". Men jeg er nu sikker på hvis de stod i dit sted ville de selv gerne ha barnet som du vil. Enhver mor ønsker sku da at bo med sit barn.. Jeg kan 100% forstå dig. Og jeg ville selv kæmpe til det sidste... Håber på det bedste for jer...

Anmeld

1. marts 2012

Phoenix

nvm skriver:

Det kan godt være alle andre skriver."En mand har lige så meget ret til at ha barnet boende". Men jeg er nu sikker på hvis de stod i dit sted ville de selv gerne ha barnet som du vil. Enhver mor ønsker sku da at bo med sit barn.. Jeg kan 100% forstå dig. Og jeg ville selv kæmpe til det sidste... Håber på det bedste for jer...

Helt enig.

Der er jo dybe følelser på spil her. Som mor ræsonnere man da ikke bare, at den anden part ligeså godt kan have barnet boende. 

Anmeld

1. marts 2012

nvm

Phoenix skriver:

Helt enig.

Der er jo dybe følelser på spil her. Som mor ræsonnere man da ikke bare, at den anden part ligeså godt kan have barnet boende. 

Hvis man som mor ikke helst vil ha sit eget kød og blod boende så er der da et eller andet fuldstændig galt. Vil jeg mene det kan godt være en far har lige så meget ret og bla bla bla. Men efter min mening har en mor og et barn et stærkere bånd/forhold. Da det jo er moreren båret barnet i 9 mdr. Og derfor er vi allerede meget mere knyttet til hinanden.. 

Anmeld

1. marts 2012

Kb

nvm skriver:

SELVFØLGELIG vil enhver mor, som er ved sine fulde fem have sit barn hos sig 24/7... SELVFØLGELIG vil hun mene at det er hos hende barnet bør være og det er det måske også, langt henad vejen, når barnet er spæd.
MEN, faren har jo PRÆCIS de samme følelser blandet ind i det - elsker din mand dine børn mindre end dig? Er han mere ligeglad?

Når vi får børn sammen med en mand, Løber vi en risiko, vi skal DELE barnet med denne her mand ALTID...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.