Til jer der har/havde bækkenløsing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Holbæktrunten

MissBee skriver:

Jeg føler ikke at min BL kan sammenlignes med din da jeg stadig kan bevæge mig rndt i lejligheden uden krykker og ikke skal bruge hjælp til at komme ud af sengen.

Men jeg vil helt sikkert give dig ret i at det er en sygdom  jeg har normalt en meget høj smertetærskel men har virkelig måtte bukke udenfor denne BL

Jeg var for 3 år siden i et biluheld der gjorde mit bækken skævt og det hjælper ikke på min BL  og var i behandling hos fys for begyndende diskusplolaps inden min gravilitet..

Jeg har haft BL siden uge 15 og jeg kan mærke at det blive værre uge for uge. Jeg kan ikke lave de øvelser min jordemor har givet mig for at styrke bækkenet da de gør alle smerterne MEGET værre og jeg kan ikke tage nogen steder hvor jeg skal gå lang (mere end 100m) før jeg kan aflaste...

De seneste 5 dage har været utrolig slemme, jeg har intet kunne og jeg har måtte opgive at komme nogen steder  jeg skal kun gå til uge 38 da jeg venter tvillinger men puha jeg synes det her er alt for øv! Jeg bor i sverige og der er ingen der lige kommer forbi, vi skal flytte om en måned til dk men jeg frygter at det ender  skænderier og ubehaglige ord da jeg ikke kan være med til at pakke eller pakke ud og jo kun kan stå på sidelinien....

Idag spurgte kæresten mig om jeg ikke ville gå ned i vores storskraldsrum med nogle gamle batterier, for så mente han da at jeg havde en opgave at arbejde mig hen imod i løbet af min lange dag... Jeg fatter bare ikke hvorfor han gør det mod mig.. Det gør så ondt at gå at jeg ofte må stoppe helt op for ikke at græde af smerte!

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få mine omgivelser til at forstå hvor ondt det gør

Jeg sender stadig dig en kærlig tanke for du er trods alt en del stærkere end mig!

Sikke en idiot, din kæreste!

F*** de batterier, det kan han sgu klare selv! 

Kærlige tanker, fra mig der selv havde BL, dog ikke i ligeså svær grad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

MissBee

Holbæktrunten skriver:

Sikke en idiot, din kæreste!

F*** de batterier, det kan han sgu klare selv! 

Kærlige tanker, fra mig der selv havde BL, dog ikke i ligeså svær grad

Han gør det jo ikke for at være led men bare for at jeg ikke skal gå helt i stå i løbet af min dag hvilket er en god tanke men min krop har bare sagt stop så hvorend meget jeg gerne ville alt muligt duer det bare ikke

Ville bare ønske ens omgivelser forstod!

Min mor sagde også igår om jeg ikke havde lyst til at gå en shoppetur p strøget med hende...  WTF! jeg bor i malmø = 45 min transport + vandren rundt på ujævnt underlag - ARH...... come on!  og jeg føler virkelig jeg gør noget dårligt når jeg siger nej - det er jo ikke fordi jeg har en depresion og vil vil ud af min lejlighed?! det ille jeg hellere end gerne... suk.....

Anmeld

1. marts 2012

Tona

lailamik skriver:

Tak Jo ..må indrømme det er det sværeste en mor skal igennem, at lægge sit barn i en grav. Men som så meget andet så kommer man igennem det, og lærer at leve med det. Det gør det også lidt bedre at tænke på at man har så god støtte fra Venner, og  Kæresten, og at vi nu faktisk bare sidder og venter på at vores kærligheds projekt popper ud 

Ja, det må være dejligt med støtte i den svære situation.  

Og så fint at vente på en lille ny  Hvor langt er du henne?

Anmeld

1. marts 2012

lailamik

Amandas-mor skriver:

Ja, det må være dejligt med støtte i den svære situation.  

Og så fint at vente på en lille ny  Hvor langt er du henne?

Jeg er 36+3 Så det kan være hvert øjeblik, dog må den gerne være der inde i 1 uge mere, men kan aligevel ikke gøre andet end at sidde, og heppe på at det er nu snart hehe 

Anmeld

1. marts 2012

Millemusen

Hej igen!

Jeg kan altså ikke finde ud af at svare på de enkelte indlæg, men her er primært svar til lailamik og MissBee

Først og fremmest er sludder og vrøvl måske forkert formuleret, men jeg faldt bare over nogen sætninger som gjorde mig ked af det og andre som stødte mig på sundhedsvæsnets vegne...

For det første bliver jeg altså lidt ked af det, når folk, der stadig kan cykle selv tror på, at de har/har haft en svær bl. Når man så ovenikøbet tillader sig at sige, at man skal passe på med ikke at sygeliggøre sig selv og passe på med ikke at blive for tyk, så synes jeg ærlig talt, at man skulle skamme sig. Jeg kan garantere for, at jeg ikke havde valgt at sidde stille, hvis det havde været muligt at røre mig, men jeg har ikke haft en chance for at gøre noget som helst - og som en anden skriver, så har jeg også måttet opgive at lave de små øvelser, jeg har fået af jm + fys. Det er så slemt nu, at jeg har fået besked på, at jeg ikke engang må lave mine alm bækkenbundsøvelser, fordi mine muskler og ledbånd er voldsomt anspændte, da de prøver at overkompensere for de dårlige led. Så det der med hvor tyk jeg bliver, det bliver jeg altså nødt til at glemme, for jeg har ikke haft pulsen oppe og brugt muklerne i snart 5mdr.

Dernæst skal man lige huske, at bækkensmerter IKKE er = bækkenløsning. Belastningssmerter får de fleste i en eller anden grad - typisk startende i uge 20-30. Skyldes øget vægt og babyens tryk på bækkenet mv. Bl er en hormonudløst tilstand, hvor det blødgørende hormon relaxin frigives i for store mængder (og for tidligt) og dermed får led og ledbånd til at blive for bløde og skride ud med smerter til følge. I takt med at vægten øges og barnet vokser vil smerterne typisk blive værre og værre. Men ved reel bl ser man ofte, at smerterne starter længe før der overhovedet er kommet nævneværdig vægtøgning (og jeg ved godt, at alt kan gradueres).

Sidst, men ikke mindst bliver jeg lidt ærgerlig over vores tendens til altid at "skyde skylden" på jordemoder, læge, fys mv. Jeg ser flere steder sætninger som "skift læge", "bliver ikke taget alvorligt", "vil ikke høre på mig" m.m. Jeg forstår godt frustrationen, for det er ikke sjovt at have smerter, men vi skal bare lige alle huske, at det er IKKE hverken lægens eller jm skyld, at der opstår bækkensmerter/bækkenløsning! Selvfølgelig skal man lyttes til og tages alvorligt, men man skal også respektere, at der desværre ikke er meget, der kan gøres. Øvelser, udspænding, hvile, varme, massage, ja - men det får ikke tilstanden til at forsvinde - og det er stadig ikke lægens/jm skyld. Så hvis lægen siger "gå hjem igen, hvil dig mere, lav lidt udspænding", så er det faktisk helt okay, for det er det, lægen kan gøre. Bliver/er problemerne mere udtalte så kan man henvises til fys, men hun kan i øvrigt heller ikke gøre det helt vilde.

Jeg har selv fået massage, manipulering af led, udspænding, akupunktur med og uden strøm, varmebehandling, laserbehandling, øvelser, afspænding, varmtvands"svømning", glidelagen, hvile, zoneterapi, indvendig massage og udspænding (gennem skedevæg og endetarm) - jeg har selv betalt for ALT (men har selvfølgelig fået tilskud pga diverse henvisninger), og intet har hjulpet (men dog stedvist lindret). Og jeg har hverken tænkt mig at skifte læge eller jm af den grund. 

Nå - det var en lang smøre

Når jeg siger, at jeg ikke vil have medlidenhed, er det egentlig mest fordi, at jeg tænker, at så mange andre har det LANGT værre end jeg. Min baby har det godt, jeg har en fantastisk støttende kæreste, familie og vennekreds. Jeg har ikke mistet noget barn, jeg har ikke haft problemer med at blive gravid, jeg havde overhovedet ingen kvalme. Jeg fejler ikke noget ondartet som kræft, jeg har ikke sukkersyge, psykiske sygdomme, mavetarmsygdomme, stofskiftesygdomme, hjertesygdomme eller andet som kan besværliggøre graviditeten endnu mere. Jeg har smerter, men jeg fejler ikke noget, der kan gøre min baby fortræd - og det er jeg taknemmelig for!

Jeg føler bestemt med lailamik, for ischiassmerter er overhovedet ikke sjovt - men generelt synes jeg, at vi gravide har en tendens til kun at se vores egne problemer (og du må ikke føle dig ramt, for jeg synes slet ikke, at du piver). Jeg synes, det er skønt, at du søger lidt perspektiv, det tror jeg mange andre (mere selvoptagede gravide) kunne lære noget af Vi er gravide for fanden, og det er skønt uanset smerter - tænk hvor mange der ville ønske, at de var i vores sko (mht graviditet altså).

Mange håndfaste, men kærligt mente tanker herfra

Anmeld

1. marts 2012

Millemusen

PS. Og kære MissBee: Det ER svært at få omgivelserne til at forstå, men du skal ikke have dårlig samvittighed - I er to om det her barn, men desværre er det dig, der må bære det hele alene lige nu. Vi flyttede i december, og jeg løftede ikke en eneste ting. Min kæreste placerede mig i min lænestol, og så sad jeg der og dirrigerede slagets gang På trods af det, var jeg helt ødelagt bagefter, for man kan jo ikke lade være med at stikke sin næse i alt muligt og lige tjekke, om der er glemt noget. Vi hyrede flytte- samt rengøringsfirma, og hvis I har råd til det, kan jeg kun anbefale dig det samme. Lov mig at du ikke begynder at bære på noget - og hvis din mand skaber sig over det, så ignorer ham. Det er svært at skændes med en, der ikke gider svare igen Han vil dig sikkert kun det bedste, men hvis du prøver at spille "helt" ved at klare alt muligt, der giver dig smerter, så kan han jo ikke vide, hvor slemt du reelt har det. Så læg dig ned - og lad dine omgivelser om selv at forstå og acceptere, at du har det skidt!

Anmeld

1. marts 2012

Tona

lailamik skriver:

Jeg er 36+3 Så det kan være hvert øjeblik, dog må den gerne være der inde i 1 uge mere, men kan aligevel ikke gøre andet end at sidde, og heppe på at det er nu snart hehe 

Spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.