Jeg har valgt at stoppe -Mit hjerte rækker ikke til det mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Mira0911

kirsti skriver:

Det kan jeg godt forstå! Vi brugte sveskejuice blandet i mælk til noah. Det kunne jo måske være værd at prøve til når hun bliver 6mdr og skal igang med grød igen 

Ja jeg tager hvert fald snakken med sp... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Zeus

Mira0911 skriver:

Har faktisk ikke oplevet hård mave når nogle af tøserne her har fået/får flaske... 

Vi skiftede mellem grøn allomin og HIPP de 2 mdr hun kun fik flaske, fordi hun fik hård mave af de forskellige mærker.. Det var kun den grønne der var god, men vores sp sagde, at hun ikke kun måtte få den, men også skulle have et andet mærke samtidig.. Det gik også fint når vi blandede dem, så hun fik hver anden af hver.. En lille smule bøvlet, men det gik da 

Men lige så snart hun kom over på grød, fungerede hendes mave perfekt, og har som sådan ikke haft problemer med den siden

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Zeus skriver:

Vi skiftede mellem grøn allomin og HIPP de 2 mdr hun kun fik flaske, fordi hun fik hård mave af de forskellige mærker.. Det var kun den grønne der var god, men vores sp sagde, at hun ikke kun måtte få den, men også skulle have et andet mærke samtidig.. Det gik også fint når vi blandede dem, så hun fik hver anden af hver.. En lille smule bøvlet, men det gik da 

Men lige så snart hun kom over på grød, fungerede hendes mave perfekt, og har som sådan ikke haft problemer med den siden

Dejligt at maven fungerede perfekt da hun kom over på grød...  

Her kan vi faktisk hurtigt finde ud hvis Julie får hård mave... Hvis hun ikke får mælk en hel dag, så er det gal dagen efter afførring... 

Hun elsker mælk, men der tit hun siger hun gerne vil have det og egentlig ikke drikker det alligevel... 

Anmeld

21. februar 2012

Zeus

Mira0911 skriver:

Dejligt at maven fungerede perfekt da hun kom over på grød...  

Her kan vi faktisk hurtigt finde ud hvis Julie får hård mave... Hvis hun ikke får mælk en hel dag, så er det gal dagen efter afførring... 

Hun elsker mælk, men der tit hun siger hun gerne vil have det og egentlig ikke drikker det alligevel... 

Vi oplevede også en enkelt gang, hvor hun pressede og pressede, og der bare ingenting kom.. Hun var så ulykkelig.. Til sidst ringede vi til lægen, der sagde vi skulle give hende en microlax, og det virkede i løbet af 30 sek. Men er så glad for, at det kun skete den ene gang

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Zeus skriver:

Vi oplevede også en enkelt gang, hvor hun pressede og pressede, og der bare ingenting kom.. Hun var så ulykkelig.. Til sidst ringede vi til lægen, der sagde vi skulle give hende en microlax, og det virkede i løbet af 30 sek. Men er så glad for, at det kun skete den ene gang

Puh... Det er bare så ubehageligt at se og høre på at ens barn ikke kan komme af med det... 

Anmeld

21. februar 2012

modesty

Mira0911 skriver:

Vi har skam også prøvet med forskellige slags mos i grøden, det er det samme med afføringen om det er med eller uden hvilken som helst mos... 

Så vi venter til hun er 6 mdr...  Det er det bedste for både hende og jeg at vente med grød stadiet, det skære lige i hjertet når hun skriger sådan når hun skulle af med afføringen... 

Jeg mener mos uden grød. Hvis hun får hård mave af grøden, er det jo ligegyldigt om man smækker en klat mos ovenpå grøden - grøden skal elimineres fra måltidet.

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

modesty skriver:

Jeg mener mos uden grød. Hvis hun får hård mave af grøden, er det jo ligegyldigt om man smækker en klat mos ovenpå grøden - grøden skal elimineres fra måltidet.

Har så ikke givet hende ren mos... Vi venter til hun er 6 mdr så kan hendes mave indtil da få lidt ro... 

Anmeld

22. februar 2012

Fenja09

Månsson skriver:

Ja det er bare den største misforståelse den med svesker

Ja, jeg tænkte bare at jeg lige ville høre lægen om det når nu vi var dernede og så fordi stort set alle snakker om hvor godt det er. Men her får hun altså ikke svesker - det springer vi let og elegant udenom

Anmeld

22. februar 2012

L&V

Fenja09 skriver:

Ja, jeg tænkte bare at jeg lige ville høre lægen om det når nu vi var dernede og så fordi stort set alle snakker om hvor godt det er. Men her får hun altså ikke svesker - det springer vi let og elegant udenom

Ja lige præcis.. Det kan bare gøre problemerne endnu værre og hvis det endelig virker må man max bruge det i 14 dage

Vi bruger det heller aldrig men bruger pæremos da der er vildt meget væske i og det er jo godt for tarmen

Anmeld

22. februar 2012

Fenja09

Månsson skriver:

Ja lige præcis.. Det kan bare gøre problemerne endnu værre og hvis det endelig virker må man max bruge det i 14 dage

Vi bruger det heller aldrig men bruger pæremos da der er vildt meget væske i og det er jo godt for tarmen

Ja, det skulle være ekstremt vanedannende og så anbefalede de istedet at man/ vi fortsatte med Movicol, fordi det ikke gør tarmen "doven".

Og, som du skriver så fik vi også af vide at vi bare kunne give alle de slags frugter man anbefaler til 6 måneder, måske lige undtagen banan, da det godt kan gøre maven hård. Risgrød ( som vi giver) skulle også være lidt hård for maven, men vores SP har sagt at vi skulle starte med det - vores pige har altid haft bøvl med maven, så undre mig lidt at de ikke har samme viden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.