Jeg har valgt at stoppe -Mit hjerte rækker ikke til det mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mira0911 skriver:

Vi blev anbefalet at starte på grød når Lina ramte de gyldne 4 mdr simpelthen for at få hende op i vægt... Vi startede ligeså stille op med det... 

Det gik super godt og hun elskede det...  Vi havde virkelig nogle hyggeligt og sjove stunder med grød hvor Lina også morede sig... 

Den sidste månedstid hvor hun har fået grød, har vi holdt pauser imellem, for når hun skulle af med afføring skreg hun som en stukket gris, for det var klumper der kom ud... Jeg kunne intet gøre... Hun var helt utrøstelig... 

Efter et par dage startede vi ligeså stille op igen med grød 1 gang om dagen, det kørte rigtig fint igen... 

Nu her inden for den sidste uge når hun skulle af med afføring var det galt igen, hun skreg som en stukket gris og var helt utrøstelig... 

Så nu har jeg valgt at stoppe helt for grød og vente til når hun er 6 mdr... Mit hjerte kan ikke holde til at se og høre hende skrige så meget når hun skal  af med afføring og bestemt heller ikke når hun ikke er til at trøste eller berolige på nogle måder... 

Så nu hopper vi på flasken på fuldtid... 

Sveskemos afviser hun fuldstændigt, hvis det er i grøden spytter hun det ud... 

Så for at skåne hendes mave har jeg valgt flasken helt tilbage igen... 

Ville ikke noget særligt med indlægget... Bare ud med det... 

synes det var et godt valg. hun skal nok spise når hun er klar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Mira0911

Tulle28 skriver:

Synes du har truffet en sund og meget ansvarlig beslutning! Håber det hjælper på mausen:-)

Det har hvert fald hjulpet, imorgen var hendes afførring meget bedre... Hvis jeg f.eks havde givet hende grød med mos til middag, så ved jeg hvordan det ville være for hende et par timer senere... 

Så er glad for jeg har valgt at give hende flaske på fuldtid igen... 

Anmeld

21. februar 2012

Zeus

Mira0911 skriver:

Vi blev anbefalet at starte på grød når Lina ramte de gyldne 4 mdr simpelthen for at få hende op i vægt... Vi startede ligeså stille op med det... 

Det gik super godt og hun elskede det...  Vi havde virkelig nogle hyggeligt og sjove stunder med grød hvor Lina også morede sig... 

Den sidste månedstid hvor hun har fået grød, har vi holdt pauser imellem, for når hun skulle af med afføring skreg hun som en stukket gris, for det var klumper der kom ud... Jeg kunne intet gøre... Hun var helt utrøstelig... 

Efter et par dage startede vi ligeså stille op igen med grød 1 gang om dagen, det kørte rigtig fint igen... 

Nu her inden for den sidste uge når hun skulle af med afføring var det galt igen, hun skreg som en stukket gris og var helt utrøstelig... 

Så nu har jeg valgt at stoppe helt for grød og vente til når hun er 6 mdr... Mit hjerte kan ikke holde til at se og høre hende skrige så meget når hun skal  af med afføring og bestemt heller ikke når hun ikke er til at trøste eller berolige på nogle måder... 

Så nu hopper vi på flasken på fuldtid... 

Sveskemos afviser hun fuldstændigt, hvis det er i grøden spytter hun det ud... 

Så for at skåne hendes mave har jeg valgt flasken helt tilbage igen... 

Ville ikke noget særligt med indlægget... Bare ud med det... 

Det er pudsigt du skriver det, for her havde vi den helt omvendte situation.. Cajsa havde hård mave da hun fik flaske, mens det blev normalt lige så snart vi startede på grød.. Hun kunne så godt lide sveskemos, og fik lidt dagligt, så måske det har noget med det at gøre

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Fenja09 skriver:

Av, av kan godt forstå at du har valgt at stoppe med at give grød og hun skal jo nok komme efter det når bliver 6 måneder.

Vil også tilføje, at vi idag har fået af vide af børnelægen på Skejby at de stærkt fraråder at give sveskemos for at "ordne" maven. Det er meget vanedannende og langt bedre at give Movicol. Dog måtte vi gerne bruge det som "smag" i risgrøden, men ikke til at hun skulle få mere lind aff.

/Fenja

Ja, er meget tilfreds med mit valg... Og hun skal nok komme efter det, det er jeg slet ikke tvivl om... 

Tak for info... 

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Babymor2010 skriver:

Det lyder til at det er det rigtige valg i har taget  Håber hendes lille mavse får det bedre 

Jeps.. Det så meget bedre ud i morges... 

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

SaNiNa skriver:

åååh nej der er ikke noget værre. Naia bliver mega sur når jeg forsøger med kartofler lige meget hvordan de er tilberedt.

Har du prøvet æble/sviskemos det er et kæmpe hit her hjemme. hun får det måske hver 3-4 dag et par skefulde.

Ja det er ærgerligt... Men vi venter til hun er 6 mdr... Om hun får grød med mos eller ej og hvilken som helst mos, er det ligeså bøvlet for hende at komme af med afføringen... 

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Rebecca55 skriver:

Ja der helt forfærdeligt... Men i behøver heldigvis heller ikke at have travlt...

Ja meget... Nej her har vi skam heller ikke travlt... 

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

mor:) skriver:

synes det var et godt valg. hun skal nok spise når hun er klar

Jeps... 

Anmeld

21. februar 2012

kirsti

Mira0911 skriver:

Vi har prøvet med sveskemos i grøden og hun spytter det ud igen og afviser generelt alt med sveskemos... 

Jeg vil ikke presse på, så hellere give hende flaske og at hun ikke skal bøvle med afførringen... 

Det kan jeg godt forstå! Vi brugte sveskejuice blandet i mælk til noah. Det kunne jo måske være værd at prøve til når hun bliver 6mdr og skal igang med grød igen 

Anmeld

21. februar 2012

Mira0911

Zeus skriver:

Det er pudsigt du skriver det, for her havde vi den helt omvendte situation.. Cajsa havde hård mave da hun fik flaske, mens det blev normalt lige så snart vi startede på grød.. Hun kunne så godt lide sveskemos, og fik lidt dagligt, så måske det har noget med det at gøre

Har faktisk ikke oplevet hård mave når nogle af tøserne her har fået/får flaske... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.