Jeg har valgt at stoppe -Mit hjerte rækker ikke til det mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

Trine89

Det lyder da godt nok vildt ubehageligt.. det lille pus da.. 

Kan godt forstå du vil vente noget tid inden du prøver igen.

Jeg tænker lidt om det ikke kunne være værd at prøve en anden salgs grød?? 

Her får Caia risgrød, hvor hun om morgen får en isterning æblemos i, og til frokost er det enden gulerod eller brocoli mos der kommer i.. Hun ELSKER det og vi har aldrig haft problemer. 

Jeg laver hendes grød selv, fordi hendes mave kunne ikke helt tåle det som man købte og det er sku lige så nemt at koge det selv som det er at blande noget som er købt (ved jo ikke lige om du selv koger det hver gang hun skulle have noget) 

og der ud over putter vi også MME i, det kunne jo også være værd at prøve (hvis du da ikke allerde har prøvet det) 

Håber det går bedre når maven har fået helt ro på.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

L&V

Fenja09 skriver:

Ja, det skulle være ekstremt vanedannende og så anbefalede de istedet at man/ vi fortsatte med Movicol, fordi det ikke gør tarmen "doven".

Og, som du skriver så fik vi også af vide at vi bare kunne give alle de slags frugter man anbefaler til 6 måneder, måske lige undtagen banan, da det godt kan gøre maven hård. Risgrød ( som vi giver) skulle også være lidt hård for maven, men vores SP har sagt at vi skulle starte med det - vores pige har altid haft bøvl med maven, så undre mig lidt at de ikke har samme viden.

Vi bruger så lactoloce herhjemme da movicol ingen affekt havde, det er bare super forskelligt hva der virker..

Vi startede os med ris og puha det ku hendes mave ikke klare men hun elskede det Lidt sjovt når det er det de fleste anbefaler, men voksne mennerskers maver fungere jo heller ikke ens

Anmeld

22. februar 2012

Mira0911

Trine89 skriver:

Det lyder da godt nok vildt ubehageligt.. det lille pus da.. 

Kan godt forstå du vil vente noget tid inden du prøver igen.

Jeg tænker lidt om det ikke kunne være værd at prøve en anden salgs grød?? 

Her får Caia risgrød, hvor hun om morgen får en isterning æblemos i, og til frokost er det enden gulerod eller brocoli mos der kommer i.. Hun ELSKER det og vi har aldrig haft problemer. 

Jeg laver hendes grød selv, fordi hendes mave kunne ikke helt tåle det som man købte og det er sku lige så nemt at koge det selv som det er at blande noget som er købt (ved jo ikke lige om du selv koger det hver gang hun skulle have noget) 

og der ud over putter vi også MME i, det kunne jo også være værd at prøve (hvis du da ikke allerde har prøvet det) 

Håber det går bedre når maven har fået helt ro på.. 

Jeg har ikke prøvet med en anden slags grød... Vil ikke byde hende flere af de omgange, så vi venter og starter op igen når hun er 6 mdr... 

Jeg koger ikke selv mosen... Er en af de dovne... hihi ... 

Anmeld

22. februar 2012

Trine89

Mira0911 skriver:

Jeg har ikke prøvet med en anden slags grød... Vil ikke byde hende flere af de omgange, så vi venter og starter op igen når hun er 6 mdr... 

Jeg koger ikke selv mosen... Er en af de dovne... hihi ... 

siger heller ikke du skal byde hende mere.. tror også det er godt for hende at få fuld stændig ro på inden hun skal prøve igen.. 

Men altså når hun smage igen kan du nok med fordel prøve fx risgrød, og evt koge selv.. her bruger jeg 2½ spiseske rismel og så 10 spiseske vand (ca 180 ml) og koger det sammen, og så har jeg kogt en hulen masse mos som ligger i fryseren hvor jeg tager en terning af en slags og smelter i gryden (unden det står på blus) når den er smeltet er grøden spise temp, og så røre jeg MME i som svare til den mænge vand jeg bruger, som er 6 skeer

og mums mums. det tager 5 min at lave

Det kunne jo være det hjalp på hendes mave.. 

men igen tror også dit valg om vente lidt er rigtig godt.. og du kender jo også dit barn bedst..  

Held og lykke med det søde

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Vi blev anbefalet at starte på grød når Lina ramte de gyldne 4 mdr simpelthen for at få hende op i vægt... Vi startede ligeså stille op med det... 

Det gik super godt og hun elskede det...  Vi havde virkelig nogle hyggeligt og sjove stunder med grød hvor Lina også morede sig... 

Den sidste månedstid hvor hun har fået grød, har vi holdt pauser imellem, for når hun skulle af med afføring skreg hun som en stukket gris, for det var klumper der kom ud... Jeg kunne intet gøre... Hun var helt utrøstelig... 

Efter et par dage startede vi ligeså stille op igen med grød 1 gang om dagen, det kørte rigtig fint igen... 

Nu her inden for den sidste uge når hun skulle af med afføring var det galt igen, hun skreg som en stukket gris og var helt utrøstelig... 

Så nu har jeg valgt at stoppe helt for grød og vente til når hun er 6 mdr... Mit hjerte kan ikke holde til at se og høre hende skrige så meget når hun skal  af med afføring og bestemt heller ikke når hun ikke er til at trøste eller berolige på nogle måder... 

Så nu hopper vi på flasken på fuldtid... 

Sveskemos afviser hun fuldstændigt, hvis det er i grøden spytter hun det ud... 

Så for at skåne hendes mave har jeg valgt flasken helt tilbage igen... 

Ville ikke noget særligt med indlægget... Bare ud med det... 

Det lyder som det rigtige valg. Men tænkte lidt på hvis vægten skal op, så kunne du måske forsøge dig med vælling 1-2 gange dgl? Måske er der mere gods i det? Jeg ved det ikke, jeg lurede bare lige på det

Anmeld

22. februar 2012

Mira0911

Amandas-mor skriver:

Det lyder som det rigtige valg. Men tænkte lidt på hvis vægten skal op, så kunne du måske forsøge dig med vælling 1-2 gange dgl? Måske er der mere gods i det? Jeg ved det ikke, jeg lurede bare lige på det

Vælling må hun først få fra hun 6 mdr.. snakkede nemlig med sp om det og hun sagde vi skulle vente med det... 

Anmeld

22. februar 2012

lycly

Synes det lyder rigtig fornuftigt - det anbefales jo også at vente til de 6 måneder, for der VED man, at deres tarme så småt er klar til grøden. Så jeg synes det lyder som den helt rigtige beslutning

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Vælling må hun først få fra hun 6 mdr.. snakkede nemlig med sp om det og hun sagde vi skulle vente med det... 

Tja, så er jeg uenig med din sp. Det er rigtig at der står på vællingpakkerne at de først må få det fra de er 6 mdr. men det er udelukkende fordi at det skal der stå ifølge loven fordi Sundhedsstyrelsen gerne vil fremme fuldamning indtil de 6 mdr. Derfor vil de ikke anbefale tilskudsblandinger før de 6 mdr. Men selv sundhedsstyrelsen siger at der ikke er noget i vællingen som er skadeligt når de er over 4 mdr. Vælling er jo i princippet bare ekstremt tynd og flydende grød. Når man køber den som pulver er der så tilsat de samme ting som der er tilsat mme men intet andet. Det er fx glutenfrit  (Den her info har jeg fra min læge).

Men det skal være majsvælling uden smag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.