søger alle råd mod diarre i kan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

2721

bullerbassen skriver:

Tak søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

2721

Babymor2010 skriver:

Æv, ja så har jeg ingen gode råd tilbage 

Er glad for svaret alligevel og giver det et forsøg igen i morgen, da det da på et tidspunkt må friste

Anmeld

16. februar 2012

livhemdrup

Puslingen skriver:

Charlie har stadig rigtig dårlig mave, feber og spiser som en fugl.
Jeg føler jeg har prøvet ALT.
Men kom gerne med alle de husråd, med mere i kan. Også hvad der er NO GO!
Hvis det ikke snart går i sig selv skal han indlægges og da han er enormt bange for mennesker er det allersidste udvej( lægens og min vurdering)

her hjemme koger jeg en pose ris med ekstra meget vand og tilsætter lidt salt. Hælder vandet i en dunk og stiller i køleskab og lader det køle helt af tilsætter så saft og lader dem drikke det. Det giver næring og væske.

Anmeld

16. februar 2012

Clisolka

Puslingen skriver:

Er glad for svaret alligevel og giver det et forsøg igen i morgen, da det da på et tidspunkt må friste

Jeg krydser fingre 

Anmeld

16. februar 2012

2721

livhemdrup skriver:

her hjemme koger jeg en pose ris med ekstra meget vand og tilsætter lidt salt. Hælder vandet i en dunk og stiller i køleskab og lader det køle helt af tilsætter så saft og lader dem drikke det. Det giver næring og væske.

Tak for svar, jeg vil give det et forsøg igen i morgen.
Hvor mange ris har du brugt??
Ved ikke om jeg brugte for mange eller for lidt

Anmeld

16. februar 2012

2721

Babymor2010 skriver:

Jeg krydser fingre 

Tak

Anmeld

16. februar 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej har selv lige været hårdt ramt, her anbefalede vagtlægen: Sukkervand 1 liter vand koges med 1 spsk. sukker afkøles og drikkes. Derudover fintrevet æble der skal ilte dvs. blive brunt. Hvidt brød, umodne bananer og kartofler. Alt som maven skal bruge meget få kræfter på at fordøje.

No go er mælkeprodukter da bakterier vokser meget nemt på mælk (det er jo også bakterier)

Ellers intet groft dvs. rugbrød, grøntsager osv. som maven skal arbejde meget med

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, det med mælken holder jo selvsagt ikke hvis hans diæt hovedsageligt består af det. Desuden kan der måske være afvigelser i anbefalingerne fra voksen til barn?

Anmeld

16. februar 2012

L&V

Puslingen skriver:

Jeg ved det ikke, lægen ville ikke tage en afførrings prøve fordi det tog 1 uge at få svaret og så ville han endten være rask eller indlagt

Hun siger dog at det er en virus, men hvad ved jeg ikke

Wow sikke da en læge Det er nemlig en virus der er fuld knalp på i tiden.. Prøv og google den evt.

stakkels lille pus for han snart er frisk igen

Anmeld

16. februar 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Nå ja, og havregrød kogt på vand og tilsat lidt salt (man mister jo meget salt ved diarre og opkast)

Anmeld

16. februar 2012

2721

Roselil skriver:

Hej har selv lige været hårdt ramt, her anbefalede vagtlægen: Sukkervand 1 liter vand koges med 1 spsk. sukker afkøles og drikkes. Derudover fintrevet æble der skal ilte dvs. blive brunt. Hvidt brød, umodne bananer og kartofler. Alt som maven skal bruge meget få kræfter på at fordøje.

No go er mælkeprodukter da bakterier vokser meget nemt på mælk (det er jo også bakterier)

Ellers intet groft dvs. rugbrød, grøntsager osv. som maven skal arbejde meget med

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, det med mælken holder jo selvsagt ikke hvis hans diæt hovedsageligt består af det. Desuden kan der måske være afvigelser i anbefalingerne fra voksen til barn?

Tak for svar
han er lige knap 20 mdr
Tak for alle de råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.