Anonym skriver:
Jeg er blevet opereret for hæmorider grad 4 ( værste grad)
Det blev gjort med staplermetoden og i fuld narkose og udvendige marisker ( hudflapper) blev brændt af og efterlader derfor åbne sår.
Jeg har født to børn og lider af flere bindevævssygdomme, har gigt, diskusprolaps, piskesmæld og haft brækket det nederste af ryggen, men jeg har dog ALDRIG oplevet noget så smertefuldt som denne operation!!
For mit vedkommende sprang det smerteskalaen og det trods at jeg hver 6. Time folk 10 mg morfin, dolol, burana og 2 pinex.
Jeg ville ønske nogen havde fortalt mig om den vanvittige smerte, men ikke mange får både lavet ind- og udvendigt og i den grad som jeg fik, så det hører vist til sjældenhederne.
Personligt går jeg det ALDRIG igennem igen, men jeg har hørt flere som har fået lavet en longo ( stabler) operation og som har været meget glade for resultatet og har været på benene igen meget hurtigt :-)
Jeg fik også skåret noget merisker væk. De første gange var det ikke så slemt, men 3 gang gik det helt galt. Der gik en slags betændelse. Det var midt i nogle helligdage og ingen kunne se mig i 3-4 dage. Det var det værste jeg har oplevet i mit liv. Det var en måned i smerte helvede. Siden da har jeg prøvet stabling 3 gange uden ændring og efter den frygtelig, frygtelig smerte sidst har jeg ikke turde gøre noget som helst. Nu er det dog pest og kolara, så nu skal jeg på hospitalet om 3 måneder og så må de se hvad de kan gøre. Indtil nu har ingenting hjulpet og jeg er bange for, at det kommer til være lidt så slemt som sidst. Det er det jeg frygter. Et andet sted frygter jeg dog også, at de ingenting kan gøre og jeg hele livet skal leve sådan her. Jeg havde aldrig hørt om hæmorider førend jeg blev gravid. De har ødelagt så meget af mit liv og hvis jeg bare én gang for alle kunne få dem væk ville det være skønt. Men gud hvor jeg frygter, at det samme vil ske igen som sidst. Jeg mangler nemlig stadigvæk en del marisker (eller hvad de nu end hedder) samt selve hæmoriden som kommer ud når jeg er på toilettet. Det er ikke så smertefuldt, men utrolig hæmmende i forhold til renlighed.
Anmeld