Hæmorider og operation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tror det er pest eller kolera for mig... Enten bliver jeg opereret eller også har jeg ondt igen og igen og igen...

KH Mig

Man kan jo håbe de bruger andre og mere effektive metoder end de gjorde ved hende for det er hhv 10, 12 og 15 år siden de gjorde forsøget, hun tør i hvertfald ikke prøve igen selvom hun har ligeså mange igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

ano14316

Skal vi ikke lige bringe lidt åbenhed om det her..

Hæmorider er en helt normal graviditets- og/eller fødselgene som desværre er ret tabu belagt.

Jeg har haft hæmorider i 4 år tror jeg. men de har ikke chikaneret mig før nu. Før blødte det bare en gang i mellem, men mærkede ikke noget til det. men nu er det bare frygteligt. Efter jeg havde født kunne jeg mærke hvordan det hang ud, og det var som om at de blokeret men det gjorde stadig ikke rigtig ondt, men super ubehageligt, for man har jo ikke lyst til at presse når man lige har født.. så fik selfølgelig forstoppelse, hvilket ikke ligefremme gør det bedre..

Men nu, gør det bare så djævle ondt at gå på wc, det føles som glasskår, og jeg har bare lyst til at sidde og bande og svovle. det er lige så sveden pibler frem hvergang.

Jeg har fået sådan noget at smøre med Proctosedyl, som jeg ikke synes virker overhovedet. Så nu er jeg på lactulose igen og håber at det vil hjælpe, om ikke andet så på smerterne.

Men jeg må til lægen igen.. desværre var det en rigtig ubehagelig oplevelse sidst, da jeg var inde hos en helt ny og grøn læge, hvor jeg bare tydeligt kunne fornæmme at hun synes at det var klamt. og så fattede hun ikke at jeg lige havde født. Sagde at jeg havde født her den 8. (var der omkring d. 16 oktober) og selvom jeg sagde det flere gange tog hun forgivet at jeg mente august.

Anmeld

14. februar 2012

JeNoVa

Jeg har ingen erfaring med operation for hæmorider, men da jeg var gravid anden gang, fik jeg selv en hæmoride eller to. Jeg læste, at man kan forsøge at "stoppe dem op" i anus med en finger og så klemme til (knibeøvelse) så længe som muligt. Så længe de er "stoppet op", drænes de langsomt for blod og skulle hurtigere forsvinde. Det virkede for mig.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man kan jo håbe de bruger andre og mere effektive metoder end de gjorde ved hende for det er hhv 10, 12 og 15 år siden de gjorde forsøget, hun tør i hvertfald ikke prøve igen selvom hun har ligeså mange igen

Ej det kan jeg da godt forstå... Ikke de bedste oplevelser.. Håber da virkelig de er blevet bedre..

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

"Ano89" 

Nej, det synes jeg faktisk ikke, at det gør.. Kun når jeg skal tørre mig eller når jeg er i bad, og vil rengøre mig.. Det føles virkeligt frygteligt, især fordi det føles jo "forkert" ... Har tidligere blødt ved afføringen, men har ikke rigtigt lagt mærke til, at det var kommet mere, før for et par uger siden

men har haft utroligt meget hård mave/problemer med at komme af med det.. troede bare det var pga baby (er i uge 38)

Hvis du har hård afføring bliver de bare værre og gør ondt. Det gør de i hvertfald hos mig. Det blev også være hos mig i graviditeten.

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld jeg blander mig , men er bange for at det er sådan en jeg har .. Hvor sidder din ? Min er i endetamen ;( jeg ved ikk om det er sådan en , efter som lægen og Vagtlægen bare giver mig crem og stikpiller .. Hvordan ved man det er sådan en ????

Det er en udposning/hudpose/flap ved endetarmen som er en hæmoride. Den kan også sidde indvendig.. Lægen bør da undersøge dig inden han udskriver creme mm. til dig.

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym

Jeg har også sådan noget .. Har fået det siden jeg fødte min søn(6måneder siden) .. Det gør ondt hver gang jeg er på wc.. Nogen gang ik så meget andre ang har bar lyst til at skrige .. Men lægen gav mig en slags creme men det hjælp ik så meget .. Her for en uges tid siden var jeg til lægen og der ku han ikk sige andet end at jeg sku drikke rigeligt af vand.. Spise grønsager, frugt .. Masser af salater og bevæge mig noget mere, (dyrke sport) ..

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Skal vi ikke lige bringe lidt åbenhed om det her..

Hæmorider er en helt normal graviditets- og/eller fødselgene som desværre er ret tabu belagt.

Jeg har haft hæmorider i 4 år tror jeg. men de har ikke chikaneret mig før nu. Før blødte det bare en gang i mellem, men mærkede ikke noget til det. men nu er det bare frygteligt. Efter jeg havde født kunne jeg mærke hvordan det hang ud, og det var som om at de blokeret men det gjorde stadig ikke rigtig ondt, men super ubehageligt, for man har jo ikke lyst til at presse når man lige har født.. så fik selfølgelig forstoppelse, hvilket ikke ligefremme gør det bedre..

Men nu, gør det bare så djævle ondt at gå på wc, det føles som glasskår, og jeg har bare lyst til at sidde og bande og svovle. det er lige så sveden pibler frem hvergang.

Jeg har fået sådan noget at smøre med Proctosedyl, som jeg ikke synes virker overhovedet. Så nu er jeg på lactulose igen og håber at det vil hjælpe, om ikke andet så på smerterne.

Men jeg må til lægen igen.. desværre var det en rigtig ubehagelig oplevelse sidst, da jeg var inde hos en helt ny og grøn læge, hvor jeg bare tydeligt kunne fornæmme at hun synes at det var klamt. og så fattede hun ikke at jeg lige havde født. Sagde at jeg havde født her den 8. (var der omkring d. 16 oktober) og selvom jeg sagde det flere gange tog hun forgivet at jeg mente august.

Ja egentlig er det dumt at jeg er anonym for det er jo et problem som folk lider rigtig meget af i stilhed. Jeg har også haft mine i en del år, hvor de kun har generet mig ind i mellem og der har kun været en, nu er der faktisk en del og de er temmelig gennerende. De gør ondt og det med at presse glasskår ud, er en rigtig god beskrivelse. Det gør hamrende ondt. Jeg er der hvor jeg seriøst overvejer en operetion, i håbet om at de så forsvinder og jeg kan komme på wc i ro og mag og ikke skulle have proctosedyl piller og creme med meget jævne mellemrum.

Jeg skal også afsted til lægen for den behandling jeg får nu (piller og creme) virker ikke ordentlig. Her kan det virkelig tage mig gode humør i sådan en fart at man ikke ved hvad der har ramt en, når jeg har ondt i min endetarm. Belastende problem at have.

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Jeg har ingen erfaring med operation for hæmorider, men da jeg var gravid anden gang, fik jeg selv en hæmoride eller to. Jeg læste, at man kan forsøge at "stoppe dem op" i anus med en finger og så klemme til (knibeøvelse) så længe som muligt. Så længe de er "stoppet op", drænes de langsomt for blod og skulle hurtigere forsvinde. Det virkede for mig.

JEg har prøvet det og det virker desværre ikke for mig... De er der for at blive tror jeg... Der skal vist drastigere midler til.

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har også sådan noget .. Har fået det siden jeg fødte min søn(6måneder siden) .. Det gør ondt hver gang jeg er på wc.. Nogen gang ik så meget andre ang har bar lyst til at skrige .. Men lægen gav mig en slags creme men det hjælp ik så meget .. Her for en uges tid siden var jeg til lægen og der ku han ikk sige andet end at jeg sku drikke rigeligt af vand.. Spise grønsager, frugt .. Masser af salater og bevæge mig noget mere, (dyrke sport) ..

Ja det er også det jeg får at vide... Mend et forsvinder de altså ikke af... Og ja de gør djævelsk ondt!!!

KH Mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.