Hæmorider og operation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Det er en udposning/hudpose/flap ved endetarmen som er en hæmoride. Den kan også sidde indvendig.. Lægen bør da undersøge dig inden han udskriver creme mm. til dig.

KH Mig

Det er jeg os blevet , der fik jeg afvide at det bare var i rift .. Nu det så 3 gang jeg har det efter lægen kiggede på det .. Det kommer hver gang mit aføring (staves) er for stort eller hård mave ;(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg os blevet , der fik jeg afvide at det bare var i rift .. Nu det så 3 gang jeg har det efter lægen kiggede på det .. Det kommer hver gang mit aføring (staves) er for stort eller hård mave ;(

Ja sådan er det også her... Hver gang jeg har hård mave eller der kommer for meget, så er det helt sikkert at jeg får en rift eller jeg bløder og det gør ondt. Det er virkelig dræbende!!!

KH Mig

Anmeld

15. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ja sådan er det også her... Hver gang jeg har hård mave eller der kommer for meget, så er det helt sikkert at jeg får en rift eller jeg bløder og det gør ondt. Det er virkelig dræbende!!!

KH Mig

Præcis , nogle er mere hård at komme igennem end andre .. Jeg ved bare ikk hva jeg skal stille op .. ;( er bare rigtig træt af det .. Os at lægen ikk kan sige hva det er .. Ingen gang vagt lægen ;(

Anmeld

15. februar 2012

Lullaby

Jeg prøvede det og det var nemt. Jeg havde kun lidt ondt dagen efter da jeg skulle bummelumme og så var det faktisk overstået.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym

døjer af og til med lidt af det, - men har ikke smerter af selve hæmoriden.

Jeg har fået at vide, at man skal stoppe de løse stykke tarm op igen med en finger så tit som muligt, - og så går jeg med en teori om at knibeøvelser også hjælper i den region, - skader gør de jo i hvert fald ikke...

Jeg kan i perioder få en rift i endetarmen, hvis jeg ligepludselig får hård mave. Døjer man med det, kan man med held overføre presseteknik fra en almindelig fødsel. Jeg ved godt det lyder sygt...

Men altså, at presse kontrolleret, så man ikke laver skaden værre end den er. Og ja, det gør det kun være at gå og holde sig i en uge ad gangen.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Jeg prøvede det og det var nemt. Jeg havde kun lidt ondt dagen efter da jeg skulle bummelumme og så var det faktisk overstået.

Hvad fik du gjort? Fik du dem "bundet" eller blev de skåret væk? Hvis du ellers vil fortælle det.

KH Mig

Anmeld

13. maj 2013

IDAA

Jeg tillader mig lige at tage denne tråd op igen i håb om at nogen af jer der skrev er nogle erfaringer rigere.

For jeg tror også jeg er nødt til at gå den tunge vej og bede om operation, jeg magter det ikke mere

Så håber der er nogle af jer der kan hjælpe!

Anmeld

12. juli 2013

Anonym

IDAA skriver:

Jeg tillader mig lige at tage denne tråd op igen i håb om at nogen af jer der skrev er nogle erfaringer rigere.

For jeg tror også jeg er nødt til at gå den tunge vej og bede om operation, jeg magter det ikke mere

Så håber der er nogle af jer der kan hjælpe!

Jeg er blevet opereret for hæmorider grad 4 ( værste grad) 

Det blev gjort med staplermetoden og i fuld narkose og udvendige marisker ( hudflapper) blev brændt af og efterlader derfor åbne sår.

Jeg har født to børn og lider af flere bindevævssygdomme, har gigt, diskusprolaps, piskesmæld og haft brækket det nederste af ryggen, men jeg har dog ALDRIG oplevet noget så smertefuldt som denne operation!! 

For mit vedkommende sprang det smerteskalaen og det trods at jeg hver 6. Time folk 10 mg morfin, dolol, burana og 2 pinex.

Jeg ville ønske nogen havde fortalt mig om den vanvittige smerte, men ikke mange får både lavet ind- og udvendigt og i den grad som jeg fik, så det hører vist til sjældenhederne.

Personligt går jeg det ALDRIG igennem igen, men jeg har hørt flere som har fået lavet en longo ( stabler) operation og som har været meget glade for resultatet og har været på benene igen meget hurtigt :-) 

Anmeld

12. juli 2013

twinny

Jeg blev opereret for hud flapper. De blev skåret a og efterlod åbne sår. 

Det gjorde ondt at blive lokal bedøvet dernede. Fik fjernet to. Også gjorde det sindsyg ondt at gå på toilettet de første 4 dage.  Men jeg er så glad for jeg fik det gjort, jeg har ingen gener idag. Skønt.   

Anmeld

12. juli 2013

Mette 28

Ja jeg er blevet opereret for det i efteråret og det er det bedste jeg nogensinde har taget mig sammen til, sikke et smertehelvede jeg levede i og allerede få dage efter det blev skåret væk var det guld værd, ville aldrig tænke mig om med at få det gjort hvis jeg blev ramt igen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.