Anderledes kunst. (Syret!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2012

Giraffen

Mom In The Making skriver:

Lyder spændene!! Hvad er du igang med ?

Jeg ved ikke noget om kunst, hverken i teorien eller praksis, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Kan ting ikke have et formål og være æstetiske på samme tid?! Eller er det helt sort snak.. haha..

Men tak, jeg glæder mig også til at de er færdige..^^

-Sheila

Det er en uddannelse der hedder Digital Design, der bl.a. ser på digital kunst og hele æsteticeringen af samfundet og de kunstneriske virkemidler. Derudver har vi haft en del om den gamle debat om "hvad er kunst" og udtryket "l'art pour l'art" (kunst for kunstens skyld) er stadig det mest anvende paradigme inden for "hvad kunst er"

Derudover er et værk ikke et kunstværk før det opererer inden for kunstverdenen - fx er kommet på et galler eller skabt af en kunstner

Så det er et rigtig svært begreb at bruge i flæng ;-)

Men jeg vil kalde det et værk med æstetiske kvaliteter -> dog synes jeg det er fedest hvis ikke det skal bruges som opslagstavle, der er noget halvfærdigt ved at det både har postkortet og den gamle ramme

man kan på den ene side argumentere for at det er æstetisk idet det provokerer beskueren til at tage stilling til om det er kunst eller praktisk - meeen for mig vidner det mere om en usikkerhed fra din side af - at du ikke 100% tør gøre det gennemført æstetisk og 'nøgent'

puha det blev en tør smøre - beklager  men synes det ku være spændende at se det uden tegnestifterne og postkortet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

MomInTheMaking

AalborgPigen skriver:

Hihi  håber jeg da Nu når du  har brugt tid på det  

Ja navnet er meget sjældent. Men det er da også fedt at have en anderledes navn  

Jah, eller tager jeg det gladeligt tilbage igen.

Ja, jeg har i hvert fald aldrig villet hedde andet, ligesom mange af de andre piger ville da man var lille.

-Sheila

Anmeld

11. februar 2012

MomInTheMaking

Giraffen skriver:

Det er en uddannelse der hedder Digital Design, der bl.a. ser på digital kunst og hele æsteticeringen af samfundet og de kunstneriske virkemidler. Derudver har vi haft en del om den gamle debat om "hvad er kunst" og udtryket "l'art pour l'art" (kunst for kunstens skyld) er stadig det mest anvende paradigme inden for "hvad kunst er"

Derudover er et værk ikke et kunstværk før det opererer inden for kunstverdenen - fx er kommet på et galler eller skabt af en kunstner

Så det er et rigtig svært begreb at bruge i flæng ;-)

Men jeg vil kalde det et værk med æstetiske kvaliteter -> dog synes jeg det er fedest hvis ikke det skal bruges som opslagstavle, der er noget halvfærdigt ved at det både har postkortet og den gamle ramme

man kan på den ene side argumentere for at det er æstetisk idet det provokerer beskueren til at tage stilling til om det er kunst eller praktisk - meeen for mig vidner det mere om en usikkerhed fra din side af - at du ikke 100% tør gøre det gennemført æstetisk og 'nøgent'

puha det blev en tør smøre - beklager  men synes det ku være spændende at se det uden tegnestifterne og postkortet 

Det lyder sgu spændene, gud hvor jeg glæder mig til at min barsel er ovre og jeg kan komme i skole og lære noget igen.. Er temmelig understimuleret efterhånden..

Hmm.. det er ret fedt det du skriver, for er ganske enig i at jeg nok var bange for at lade det være det, det var...

For det havde jeg egentlig tænkt mig først. og min kæreste blev ved med at sige at det "også var fedt, i sin enkelthed" (altså inden jeg kom de andre ting på.. xD) men jeg blev ret usikker i det, da det jo var en gave.. (og mit første forsøg..)

Nu er jeg faktisk næsten lidt ked af at det er blevet pakket ind og sendt afsted, for nu har jeg selv lyst til IGEN at se det uden. haha.

Men jeg vil helt sikkert have dine ord i baghovedet fremover. For det er rigtig godt. Selv om det er pisse provokerende.;D (på den gode måde..^^)

-Sheila

Anmeld

11. februar 2012

MomInTheMaking

Det lyder sgu spændene, gud hvor jeg glæder mig til at min barsel er ovre og jeg kan komme i skole og lære noget igen.. Er temmelig understimuleret efterhånden..

Hmm.. det er ret fedt det du skriver, for er ganske enig i at jeg nok var bange for at lade det være det, det var...

For det havde jeg egentlig tænkt mig først. og min kæreste blev ved med at sige at det "også var fedt, i sin enkelthed" (altså inden jeg kom de andre ting på.. xD) men jeg blev ret usikker i det, da det jo var en gave.. (og mit første forsøg..)

Nu er jeg faktisk næsten lidt ked af at det er blevet pakket ind og sendt afsted, for nu har jeg selv lyst til IGEN at se det uden. haha.

Men jeg vil helt sikkert have dine ord i baghovedet fremover. For det er rigtig godt. Selv om det er pisse provokerende.;D (på den gode måde..^^)

-Sheila

MEN jeg må så også indrømme at jeg godt kan lide det tilfældige og ufærdige look, som jeg synes det har.. så jeg kan egentlig godt lide det i sin helhed, men jeg er enig med dig i at det er et andet billede uden "opslagstavle" look'et.

-Sheila

Anmeld

11. februar 2012

Giraffen

-Sheila

godt du ku bruge det :-) og det er da også noget af det mest grænseoverskridende at give noget af en selv til en anden på den måde - det kræver stort mod i sig selv 

puha ja jeg går også lige straks på barsel - jeg glæder mig som ind i heeeelved' men jeg tror også det bliver lidt hårdt at være understimuleret så længe når man nu har gået i skole de sidste 20 år af ens liv 

hvad skal du lave efter barslen ?

Anmeld

11. februar 2012

Steph_Laurits

AalborgPigen skriver:

Hihi  håber jeg da Nu når du  har brugt tid på det  

Ja navnet er meget sjældent. Men det er da også fedt at have en anderledes navn  

Min kusine hedder også Sheila

Anmeld

11. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Rigtig fin ide! Syntes det minder lidt om de billeder Phoebe fra venner laver, bare din er i mindre udgave. Vh stine

Anmeld

11. februar 2012

anjamichell@gmail.com

Hvad er det ser hænger i snoren i drengens hånd??

Anmeld

11. februar 2012

MomInTheMaking

Giraffen skriver:

godt du ku bruge det :-) og det er da også noget af det mest grænseoverskridende at give noget af en selv til en anden på den måde - det kræver stort mod i sig selv 

puha ja jeg går også lige straks på barsel - jeg glæder mig som ind i heeeelved' men jeg tror også det bliver lidt hårdt at være understimuleret så længe når man nu har gået i skole de sidste 20 år af ens liv 

hvad skal du lave efter barslen ?

Ja, jeg elsker at lave det, men det er svært når man skal "vise det til verden" Jeg har også kun en enkelt gang før lagt noget herind som jeg har lavet, for jeg er egentlig ikke meget for det, men denne gang synes jeg at jeg har fat i noget og har derfor brug for lidt feed-back og det fik jeg, det er rigtig dejligt

Jeg elsker at passe min datter, men jeg må indrømme at jeg nogen dage er begyndt at tude i frustation over ikke at få min hjerne stimuleret, der har baby.dk været en god hjælp, her er altid nogen eller noget at diskutere med og nye ting at lære. Men jeg bor så også ude på bøhlandet, har ikke selv kørekort (bliver der forhåbentlig snart lavet om på..) og med en bus der kun køre forbi ca. 4 gange om dagen. xD Så det kan hurtigt blive lidt kedeligt!! +++ at jeg fik sommerferie og så gik direkte på barsel efter sommerferien, så den har været lidt længere end normalt.

Jeg ved ikke hvad jeg skal give mig til, jeg er en af dem der aldrig har kunne finde ud af hvad jeg skulle stille op med mig selv rent uddannelses mæssigt, så jeg har en masse grunforløb, bla. til kok, ernærings ass., rengørings ass., sosu, design (noget 10 klasse agtigt halløj). osv. osv.

MEN én ting er sikkert, jeg GLÆDER mig til at komme ud og lære noget igen, og denne gang vil jeg gerne finde noget der vare lidt længere, som jeg kan fordybe mig i.

-Sheila

Anmeld

11. februar 2012

MomInTheMaking

StephanieJ skriver:

Min kusine hedder også Sheila

Din kusine har et rigtig flot navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.