Håber ikke det går ud over dig Majbritt/ Twinboys!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2012

tinasmor

Kbhs kommune kan ikke engang tilbyde vs pladser ved behovsdato, vi har fået at vide vi skal vente over et år før vi kan regne med plads. Så rigtig god ide at nedlægge private dagplejere når de ikke engang kan tilbyde vs pladser (men igen havde de også reget forkret med 700 pladser for et par år siden- åbenbart svært at regne) Totalt latterligt, og en anden skrev at så skulle man selv betale. Hvorfor skal jeg dog betale når kommunen ikke kan tilbyde en plads til mig? skal jeg sige mit job op så jeg kan nå at hente og bringe på den "akut-plads" der ligger så langt væk at jeg ikke ville kunne nå at hente og bringe indenfor min arbejdstid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

132319

bøgelund skriver:

kommunal: du har gæstedagpleje ved sygdom og ferie.

Privat: du skal selv sørge for pasning ved ferie og sygdom. private har bare ingen kurser de skal til , eller afspadsering. der kommer ikke alle mulige gæstebørn. 

vi skal selv lægge pengene ud, og inden for en uge får vi penge refunderet. 

Ok, det kan da ikke være en fordel for en karrierefamilie, tænker jeg 

Nå, det er også lige meget mine børn har og skal aldrig i dagpleje men jeg har bare altid undret mig over hvad forskellen var

Anmeld

8. februar 2012

heidi30

Lone Jakobsen skriver:

en privat dagplejer i Herning kommune har skrevet et brev til dem for at finde ud af den præcise årsag, så nu er jeg spændt på om der kommer svar.

Spændende!

Anmeld

8. februar 2012

Nemesis

132319 skriver:

Ja, jeg synes så det er fint nok.

Hvis forældre absolut vil have deres børn et sted der er privat, må de selv betale den fulde sats. Præcis som med privatskoler!

Don't shoot me!

Der er også tilskud til privatskoler! Privatskolerne modtager 75 procent af de gennemsnitlige udgifter per folkeskoleelev i offentlige tilskud.

Så der er ingen forskel.

du kan selvfølgelig stasig komme til at betale mere for din private dagpleje end for den offentlige, mens tilskuddet er det samme og deri har man jo så valget om man vil det eller ej. Ligesom de sidste 25 procent på privatskolerne er forældrebetalt.

Sisse

Anmeld

8. februar 2012

132319

Nemesis skriver:

Der er også tilskud til privatskoler! Privatskolerne modtager 75 procent af de gennemsnitlige udgifter per folkeskoleelev i offentlige tilskud.

Så der er ingen forskel.

du kan selvfølgelig stasig komme til at betale mere for din private dagpleje end for den offentlige, mens tilskuddet er det samme og deri har man jo så valget om man vil det eller ej. Ligesom de sidste 25 procent på privatskolerne er forældrebetalt.

Sisse

Tja, jeg er ikke så meget inde i det til at kunne sige den slags men jeg kan se at google igen har været din ven

Anmeld

8. februar 2012

bøgelund

132319 skriver:

Ok, det kan da ikke være en fordel for en karrierefamilie, tænker jeg 

Nå, det er også lige meget mine børn har og skal aldrig i dagpleje men jeg har bare altid undret mig over hvad forskellen var

nej men for nogle er det perfekt.. de kan selv styre åbningstider. vi har behov for at aflevere halv 7 , og det åbner hun efter.. 

vi har bedsteforældre og oldeforældre der kan passe ved sygdom. ferie ved vi for de næste 2 år. 

Anmeld

8. februar 2012

Nemesis

132319 skriver:

Tja, jeg er ikke så meget inde i det til at kunne sige den slags men jeg kan se at google igen har været din ven

jeps! google er et fantastisk værktøj. :-)

vidste der blevet givet tilskud, men kunne ikke huske hvor meget :-)

:-) Sisse

Anmeld

8. februar 2012

linefun

nettemor skriver:

jeg syns ikke det hænger sammen med at de samtidig fyrer masser af offentlige dagplejer

Nej, det tænker jeg også!!!
Der er i hvert fald noget der ikke hænger sammen

Anmeld

8. februar 2012

Savannah

Hvor er det sygt, for mig virker det som om de vil uddrydde konkurrencen. Simpelthen fordi forældrene foretrækker de private - Jeg kan ikke lade være med at tænke at man burde forbedre de kommunale så de blev lige så attraktive istedet for bare at fjerne det bedre alternativ  Hvorfor ikke optimere? Er så træt af de der lappeordninger.. ARRRGH. :/

Anmeld

8. februar 2012

bøgelund

Sally-Slingshot skriver:

Hvor er det sygt, for mig virker det som om de vil uddrydde konkurrencen. Simpelthen fordi forældrene foretrækker de private - Jeg kan ikke lade være med at tænke at man burde forbedre de kommunale så de blev lige så attraktive istedet for bare at fjerne det bedre alternativ  Hvorfor ikke optimere? Er så træt af de der lappeordninger.. ARRRGH. :/

vi vil ikke miste vores..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.