Hvad får jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Palaja

Vi har ikke nogen "slikdag". Marie er næsten 1½ år. Men hun får frugt dagligt, og ofte får hun 4-5 rosiner, en riskiks eller frugtstang om eftermiddagen når hun kommer hjem fra vuggestue.

Hvis vi er i byen og der bliver serveret kage får hun også, og det har hun gjort siden hun var 1 år. Men vi køber eller bager ikke selv kage. Hun har aldrig smagt "rigtigt" slik, og så længe hun ikke ved hvad det er skal hun heller ikke have det Det kommer nok helt af sig selv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Mamalou

Tusinde tak for jeres svar alle sammen! 

Nu er det ikke fordi min søn skal have guf og snoller endnu, det er han for lille til, men det var i forhold til min bonusdatter, som fylder fem til februar.

Her hjemme er vi ret afslappede, forsøger dog at holde fast i fredagssnoller. Men er vi hos familien en lørdag - eller hverdags aften, og der er guf, så får Lucca også lov. Skal hun selv vælge hvad hun skal hygge med, så foretrækker hun vej selv slik, men jeg nok hellere så, at hun spiste popcorn og saltstænger... 

Rigtig god lørdag aften til jer alle!

Anmeld

11. februar 2012

Mamalou

Maise86 skriver:

Hos os er vi rimelig afslappede. Hvis vi er ude og der er slik såspiser Isabella også slik. Vi har ikke noget med hvor meget hun må spise og ikke spise, for behovet er der simpelthen ikke. Hun spiser meget moderat. Hvis behovet havde været der for at sætte grænser for at begrænse hendes indtag havde vi gjort det. Men i vores øjne kan hun selv styre det og det mener vi er rigtig vigtigt. 

Hun spiser måske 10 stykker slik og så har hun ikke behov for mere og mister interessen. 

Herhjemme får hun lidt slik fredag hvis vi husker det og ellers når vi har noget og vi ellers hygger. 

Hun har spist slik siden hun var lidt over et år tror jeg. Nu er hun 3.

Lillebror på 1 år spiser ikke slet. Han har ingen tænder. I ved: Ingen arme - ingen småkager. Bom bom 

Ha ha... "Stakkels" lillebror Men hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. Jeg troede ellers det ville smitte af på den små brødre, men det kan være at jeg er "heldig" og holde vores lillebror fra guf et godt stykke endnu  

Anmeld

11. februar 2012

Mamalou

Lise skriver:

Simon får en lille skål slik hver fredag til disney sjov. Han er 4½ år gammel, og han har fået det siden han blev tre år, tror jeg.

Casper på knap to år plejer at komme i bad når Simon skal have slik, for at han ikke opdager det  For hvis han gør, så stjæler han Simons slik og propper det hele i kæften på én gang - og så har vi balladen!  Hvis han opdager det, får han selvfølgelig også lidt, hvilket vi må administere, da han er helt ufattelig grådig.

Ellers får de kage, saft, sodavand mv. når vi andre gør.

"Stakkels" storebror - jeg kan lige se det for mig, at lillebror kommer styrtende og "kaster" sig over slikskålen. Det må være skønt med forældre, der forstår at lægge skumle planer

Anmeld

11. februar 2012

Maise86

Mamalou skriver:

Ha ha... "Stakkels" lillebror Men hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. Jeg troede ellers det ville smitte af på den små brødre, men det kan være at jeg er "heldig" og holde vores lillebror fra guf et godt stykke endnu  

Jeg synes det var sværre at holde den store fra det sjovt nok. Men har måske ikke samme behov for at han skal prøve at smage det hele. Det havde jeg med Isabella 

Anmeld

12. februar 2012

MomseJulia

Vi har ingen slik dag og kan ikke huske vi har haft det. Idag købte jeg to poser chips der var på tilbud, de store har været i dem og tager 15 chips og det det. Vi spiser slik når vi får lyst til det. Vi har det tit i huset og altid sodavand(er desværre afhænging) men de vælger lige så tit mælk osv isted for det. Vi kan godt købe slik en tirsdag og spise det der hvis vi får lyst. Vores børn har det helt afslappede med det, og gider det ikke særlig tit.. Saft kan de overhoved ikke lide, så det har vi ikke.. Og hvis de køber en slikpose/chipspose holder det i flere dage , næsten uger.. Popcorn er kun over ved Bedste da vi ingen micro har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.