Hvad får jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2012

Malthes mor

Vi spiser slik eller kage i weekenden og så engang imellem i hverdagen. I går fik vi feks. pandekager, da alle var kommet hjem. 2 små til hver, så appetitten ikke bliver ødelagt til aftensmaden. Men det er ikke hver dag i hverdagene, vi får kage. som regel er det frugt eller nødder der står på bordet til eftermiddagssnack. 

Om fredagen er det altid slik. Men mine drenge på hhv 2 og 5 gider det ikke rigtigt. Så de får en lille skål hver, og den får v andre så, når de har sorteret det de gider Men det er dem der holder på, at det skal være fredagsslik.

Og om lørdagen finder vi også lidt lækkert frem. Ikke mget, men lidt til den søde tand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

4xGreve

Her hjemme har vi ingen faste hyggedage, men hygge herhjemme kan være franksbrød, slik, chips, popcorn, sodavand, frugt mm. 

Daniella bliver 4 til maj og vi har aldrig forbudt hende hverken det ene eller det andet og det betyder også at det nemt kan stå fremme samt at det ligger ui en skuffe hun kan nå uden at blive rørt, hun er super god til selv at styre det og har været beder til at sige fra overfor de søde sager end faderen og jeg... 

Derudover er hun nok hvad man vil kalde græsen når det gælder søde sager og det samme er jeg så det er bestemt ikke alt vi kan lide...

Men is får vi næsten dagligt, der er ikke noget beder end en sodavandsis inden sengetid... Og om sommeren når det er rigtig varmt er der heller ikke begrænsninger på dem... 

Anmeld

7. februar 2012

Kloster

Hej.

Her er vores drenge 7, 12 og 14 år.

De får hver 1 pose mikropop og deler vi en pose bland selv slik til ca 55-60,-

Vi får kun slik og popcorn her om fredagen. Og skal vi noget om fredagen, tager vi det om lørdagen. Vi får sjældent sodavand, men drikker saft fredag aften. Ellers får vi kun vand til nærmest alt.

Hvis det er, at vi har vild meget lyst til noget om lørdagen, bager vi en kage, laver frugtfad, købet et par liter is ell sådan noget. Men det er slet ikke hver uge, hvor vi får noget både fredag og lørdag. Tror vi har kørt det sådan her i 13 år...

Ov ja og nu sidder vi som ofte kun manden, den mindste og jeg ude i stuen. De store kommer og går, som det passer dem, medmindre der er noget vældig interessant i tv'et.

Anmeld

7. februar 2012

marius' mor

Mamalou skriver:

... Når I hygger?

Og har I en fast dag, hvor I hygger - eksempelvis fredagssnoller, eller er der plads til den slags hygge hver dag/hver anden/tredje? Fortæl også gerne hvor gamle børnene er

Mvh. Louise

vi kan godt få en kage til hygge hos bedste forældre, men til "fast" weekend hygge klipper vi tit tørrede abrikoser og svesker i stykker og spiser dem som vingummi. eller snitter en annanas i mindre stykker..

Selvfølgelig kommer der til tider også lidt usundt hygge, men det er slet ikke fast rutine, og nok mest for forældrenes skyld..

vores søn er lige knap 2 år.

Anmeld

7. februar 2012

Maja_4000

Caroline er knap 14 måneder og har ikke fået slik eller kage .. Vil gerne udskyde det så lang tid som muligt

Hun får riskiks , knækbrød , tørret frugt osv , når vi skal "hyggespise" (:

Anmeld

7. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
2skønnebørn skriver:

vi har et meget afslappet forhold til slik/sodavand. Og med den succes at vores børn faktisk ikke rigtig drikker sodavand, de vil hellere have saft eller vand. Vi kan godt drikke en sodavand, hvor børnene så selv beder om noget andet.

Det samme gælder med slik, hvis vi husker det får de slik til disney, ellers får de ikke noget. Til gengæld kan de godt få lov at få en pose slik, hvis vi er ude at handle og de er med. Vi har aldrig haft forbud mod søde sager,  og det har aldrig været afmålt, vi har aldrig gjort det til noget specielt, og derfor tror jeg de har et afslappet forhold til det. Det skal så siges at vi aldrig har de søde sager i huset, med mindre det er fordi vi skal hygge, eller vi ved der kommer gæster. Og har vi så nogle rester i huset og de spørger om de må få det, ja så får de lov selvom det er onsdag....

Vi har valgt et afslappet forhold til det, og det viser sig at fungere fint her hos os.

Jeg har det på samme måde. Mine børn er 7 og 1 år.

Anmeld

7. februar 2012

MariaKyedDK

Mamalou skriver:

... Når I hygger?

Og har I en fast dag, hvor I hygger - eksempelvis fredagssnoller, eller er der plads til den slags hygge hver dag/hver anden/tredje? Fortæl også gerne hvor gamle børnene er

Mvh. Louise

Vores søn er 5 år  

Og her hos os, hygger vi rigtig meget både fredag og Lørdag og har vi gjort siden han var 2 år, og vi har det dejligt, det er både slik chips kage osv osv... men INGEN sodavand, da jeg synes det blir for meget, så vi drikker vand, man blir os tørstig af alt det GUF !  

så her i huset blir der ventet med spænding til Fredag og Lørdag  

Anmeld

7. februar 2012

Maria.

Magnus på 5 år får en lille skål slik om fredagen til Disney sjov.. Malou på 20 måneder får ikke noget.. Hun kommer nemlig i seng kl. 19 når Disney starter.. Skulle hun være vågen får hun popcorn, eller smager lidt af storebrors slik.. De får også når vi er ude hvis der er noget på bordet, jeg synes ikke de skal sidde og se på at de voksne "putter i hovedet", hvis de ikke må få noget..

Anmeld

7. februar 2012

B&J

her står det på popcorn hjemme bagt kage dog sukkerfri ikke fordi jeg er sart.. ellers chips har han også smagt ellers spiser vi meget frugt når vi hygger det elsker han nemlig

Anmeld

7. februar 2012

K&S

Maria. skriver:

Magnus på 5 år får en lille skål slik om fredagen til Disney sjov.. Malou på 20 måneder får ikke noget.. Hun kommer nemlig i seng kl. 19 når Disney starter.. Skulle hun være vågen får hun popcorn, eller smager lidt af storebrors slik.. De får også når vi er ude hvis der er noget på bordet, jeg synes ikke de skal sidde og se på at de voksne "putter i hovedet", hvis de ikke må få noget..

Jeg tænkte lige - Anton er 18 måneder, må han gerne få popcorn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.