Hvad får jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Silja&Noam

2skønnebørn skriver:

vi har et meget afslappet forhold til slik/sodavand. Og med den succes at vores børn faktisk ikke rigtig drikker sodavand, de vil hellere have saft eller vand. Vi kan godt drikke en sodavand, hvor børnene så selv beder om noget andet.

Det samme gælder med slik, hvis vi husker det får de slik til disney, ellers får de ikke noget. Til gengæld kan de godt få lov at få en pose slik, hvis vi er ude at handle og de er med. Vi har aldrig haft forbud mod søde sager,  og det har aldrig været afmålt, vi har aldrig gjort det til noget specielt, og derfor tror jeg de har et afslappet forhold til det. Det skal så siges at vi aldrig har de søde sager i huset, med mindre det er fordi vi skal hygge, eller vi ved der kommer gæster. Og har vi så nogle rester i huset og de spørger om de må få det, ja så får de lov selvom det er onsdag....

Vi har valgt et afslappet forhold til det, og det viser sig at fungere fint her hos os.

det samme her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Maise86

For os er det vigtigt at slik ikke bliver noget specielt og noget man kun må få ved specielle lejligheder. 

På den måde tror jeg at man får et afslappet forhold til slik og ikke overspiser når det så er tilgængeligt. Når børnene så bliver ældre og selv får mulighed for at købe slik og andet usundt kan det blive svært at styre 'det forbudte/specielle". Det er mine erfaringer :-)

Anmeld

6. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi ik nogen fast slik dag. Thea ka godt få et par stykker slik, hvis vi lige har en pose. Men ellers ka hun være så heldig at få en lille 2 kr's pose hvis vi er ude og handle. Sodavand bliver blandet halvt op med vand, når hun en sjælden gang i mellem får det. 

Vil sige at her er det alt med måde og at der også ka gælde andre regler hvis vi er i byen! Vh stine

Anmeld

6. februar 2012

Lise

Simon får en lille skål slik hver fredag til disney sjov. Han er 4½ år gammel, og han har fået det siden han blev tre år, tror jeg.

Casper på knap to år plejer at komme i bad når Simon skal have slik, for at han ikke opdager det  For hvis han gør, så stjæler han Simons slik og propper det hele i kæften på én gang - og så har vi balladen!  Hvis han opdager det, får han selvfølgelig også lidt, hvilket vi må administere, da han er helt ufattelig grådig.

Ellers får de kage, saft, sodavand mv. når vi andre gør.

Anmeld

6. februar 2012

klmf

Altså i dag kom bassen hjem fra dagpleje (er 2 år) og fik øje på et Kinderæg, der ikke var blevet lagt væk ved en fejl. Og det GLÆDESSKRIG der kom ud af den lille dreng kunne jeg da ikke stå for, så en kedelig mandag eftermiddag blev lige peppet op med et halvt Kinderæg. Det tager jeg het afslappet - der går måske tre uger før han ser skyggen af chokolade igen....

Men jeg er opmærksom på, at hvis han har arvet for mange af mine gener på det område så skal der begrænsning til. Er selv overvægtig og det skal bare ikke (og jeg siger IKKE) nedarves til ham. Koste hvad det vil... Så vi tager den tilgang til det at 'alt med måde'! Det skal ikke være noget der er helt forbudt, men bare i passende mængder til hans størrelse. Han vil lige så gerne guffe sig igennem gulerodsstænger, agurkestænger, rød peber osv. så det er ikke noget problem at afbalancere de søde sager (endnu).

Anmeld

6. februar 2012

Mussen2

Min datter på 2 år og 8 mdr får gerne frugt hver aften. Det elsker hun. Fredag får hun lidt popcorn, saltstænger og ex. Frugt til disney show.

Ved specielle anledninger får hun også is og kage, slik venter vi med og sodavand ligeså. Har læst at slik er medvirkende faktorer til kræft, når børn får detgru det alle de tilsætningsstoffer. Hun kan ikke lide sodavand, men får saft og juice

Anmeld

6. februar 2012

Mumto3

Vi har faste regler omkring slik. Man skal gå i skole før man må få slik. Derefter får man 6 stykker om fredagen til fredagshygge. Faktisk har vores store dreng 'problemer' med at nå at spise 6 stykker lakrids/vingummi i løbet af en aften, og da vi ikke er til at gemme, og vi heller ikke vil tage det fra ham er det lidt et problem.

Nu er den midterste blevet så stor at han får lov til at være oppe fredagaften og se film også. Han går ikke i skole og får derfor ikke slik. Han har aldrig spurgt efter det eller plaget eller noget ligende. Han går op i hvad han selv må få,-og synes det er en fest hvis han må få 2 bananer og 3 ris-kiks (det fik han i fredags). Han er lige fyldt 6 år og starter i skole efter sommerferien.

Anmeld

6. februar 2012

MyLittleBaby

Mamalou skriver:

... Når I hygger?

Og har I en fast dag, hvor I hygger - eksempelvis fredagssnoller, eller er der plads til den slags hygge hver dag/hver anden/tredje? Fortæl også gerne hvor gamle børnene er

Mvh. Louise

Vores datter på 2½ år er lige begyndt at have en fast dag med guf  Det er fredag aften når der er Disney sjov. Det er meget forskelligt hvad hun får, men for det meste får hun lidt saltstænger eller riskager som hun er helt vild med  Hvis vi andre får slik eller chips så smager hun selvfølgelig også det. Sodavand kan hun ikke lide, så det er saftevand hun får til, eller en juice 

Anmeld

6. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Maise86 skriver:

For os er det vigtigt at slik ikke bliver noget specielt og noget man kun må få ved specielle lejligheder. 

På den måde tror jeg at man får et afslappet forhold til slik og ikke overspiser når det så er tilgængeligt. Når børnene så bliver ældre og selv får mulighed for at købe slik og andet usundt kan det blive svært at styre 'det forbudte/specielle". Det er mine erfaringer :-)

sådan ser jeg også på det. Mine forældre gjorde også meget ud af at man ikke fik slik medmindre der var en særlig lejlighed og det gjorde bare at jeg og mine søstre brugte en hel del af vores lommepenge på slik og kan den dag idag spise og spise så længe det er på bordet.

Så jeg mener helt bestemt også det er vigtigt med et afslappet forhold til slik, så de selv kan styre det

Anmeld

7. februar 2012

Muffinmus

de får oftest kun slik i weekenden...

Men skal vi baeg kage på en vherdag får de selvfølgelig også et stykke. Så tunge er vi heller ikke at danse med.

Og de elsker popcorn, så det får de nogle gange i weekenden. Lidt vingummier eller en flødebolle...det er hvad vi nu lige har i huset:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.