Hvad får jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.615 visninger
45 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Mamalou

... Når I hygger?

Og har I en fast dag, hvor I hygger - eksempelvis fredagssnoller, eller er der plads til den slags hygge hver dag/hver anden/tredje? Fortæl også gerne hvor gamle børnene er

Mvh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Malthesmoar

Fredags slik til Disney sjovMalthe er 5år

Anmeld

6. februar 2012

Mum33

Fredag må Noah blande 4 stykker slik  Det er et hit, og han er glad selvom det ikke er meget.

Ellers er det meget vindruer, juice, rosiner eller hvis jeg har bagt kage.

Anmeld

6. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

vi har et meget afslappet forhold til slik/sodavand. Og med den succes at vores børn faktisk ikke rigtig drikker sodavand, de vil hellere have saft eller vand. Vi kan godt drikke en sodavand, hvor børnene så selv beder om noget andet.

Det samme gælder med slik, hvis vi husker det får de slik til disney, ellers får de ikke noget. Til gengæld kan de godt få lov at få en pose slik, hvis vi er ude at handle og de er med. Vi har aldrig haft forbud mod søde sager,  og det har aldrig været afmålt, vi har aldrig gjort det til noget specielt, og derfor tror jeg de har et afslappet forhold til det. Det skal så siges at vi aldrig har de søde sager i huset, med mindre det er fordi vi skal hygge, eller vi ved der kommer gæster. Og har vi så nogle rester i huset og de spørger om de må få det, ja så får de lov selvom det er onsdag....

Vi har valgt et afslappet forhold til det, og det viser sig at fungere fint her hos os.

Anmeld

6. februar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
2skønnebørn skriver:

vi har et meget afslappet forhold til slik/sodavand. Og med den succes at vores børn faktisk ikke rigtig drikker sodavand, de vil hellere have saft eller vand. Vi kan godt drikke en sodavand, hvor børnene så selv beder om noget andet.

Det samme gælder med slik, hvis vi husker det får de slik til disney, ellers får de ikke noget. Til gengæld kan de godt få lov at få en pose slik, hvis vi er ude at handle og de er med. Vi har aldrig haft forbud mod søde sager,  og det har aldrig været afmålt, vi har aldrig gjort det til noget specielt, og derfor tror jeg de har et afslappet forhold til det. Det skal så siges at vi aldrig har de søde sager i huset, med mindre det er fordi vi skal hygge, eller vi ved der kommer gæster. Og har vi så nogle rester i huset og de spørger om de må få det, ja så får de lov selvom det er onsdag....

Vi har valgt et afslappet forhold til det, og det viser sig at fungere fint her hos os.

glemte lige at de er 4 og 6 år, vores børn.

Anmeld

6. februar 2012

Muffin_girl

Nordjyden skriver:

Fredag må Noah blande 4 stykker slik  Det er et hit, og han er glad selvom det ikke er meget.

Ellers er det meget vindruer, juice, rosiner eller hvis jeg har bagt kage.

Det kan jeg godt lide .. Sådan er min ide også 

Anmeld

6. februar 2012

livhemdrup

Her i huset er der 5 børn to på 3 år og så ellers 5 7 og 9 år.

Lørdag får de et glas sodavand til maden og slik om aftenen til en film de får en lille skål hver hvor der er maks ti ting i. Det er mig eller far der blander.

Anmeld

6. februar 2012

Ansemusen

Vores søn på 20 måneder får som hovedregel ikke kager, sukker osv. Og aldrig slik eller sodavand.

Men han får indimellem figenstang, rosiner eller lignende og en sjælden gang imellem smager han kage eller lignende, hvis vi selv spiser det (fx når vi er ude).

Når han bliver ældre bliver der måske fredags- eller lørdagsslik planlagt, eller bare slik/is eller hvad man nu vælger i weekenden, som vi nu har lyst til. Det har vi ikke taget stilling til endnu. Men det bliver da lidt svært, at vi skal til selv at skære meget ned på weekend-guffen, hvis ikke han skal lære at "hygge" på samme måde!

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Mamalou skriver:

... Når I hygger?

Og har I en fast dag, hvor I hygger - eksempelvis fredagssnoller, eller er der plads til den slags hygge hver dag/hver anden/tredje? Fortæl også gerne hvor gamle børnene er

Mvh. Louise

Daniel og Jeg har snakket om hvad vi gør når Oscar blir ældre osv.

Da vi var små fik vi Lørdagsslik så det kommer helt sikkert til at være sådan når han blir ældre .. Slik er ikke noget vi gør til noget stort , eller siger : Det må du ikke få i dag fordi det er Tirsdag .. Jeg tror nemlig på , at hvis man siger sådan , jo mere plager de , og jo mere vil de have det , fordi det er noget "specielt" ..

Men Daniel og jeg , kan godt bare tage noget frugt eller en kiks hvis vi skal hygge os og Oscar er hoppet i seng .. Slik er ikke et must her , er faktisk ikke særlig vildt med det . 

Anmeld

6. februar 2012

Maise86

Hos os er vi rimelig afslappede. Hvis vi er ude og der er slik såspiser Isabella også slik. Vi har ikke noget med hvor meget hun må spise og ikke spise, for behovet er der simpelthen ikke. Hun spiser meget moderat. Hvis behovet havde været der for at sætte grænser for at begrænse hendes indtag havde vi gjort det. Men i vores øjne kan hun selv styre det og det mener vi er rigtig vigtigt. 

Hun spiser måske 10 stykker slik og så har hun ikke behov for mere og mister interessen. 

Herhjemme får hun lidt slik fredag hvis vi husker det og ellers når vi har noget og vi ellers hygger. 

Hun har spist slik siden hun var lidt over et år tror jeg. Nu er hun 3.

Lillebror på 1 år spiser ikke slet. Han har ingen tænder. I ved: Ingen arme - ingen småkager. Bom bom 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.