metski83 skriver:
Dejligt at høre fra en som ved hvordan det er. Og hvor er det dejligt ikke endnu engang at høre sætningen: Du skal bare slappe af og tænke på noget andet. Jeg er ved at brække mig over at høre det, selvom jeg ved folk kun siger det i en god mening.
Jeg tager det også noget hårde end min kæreste, selvom han ikke er vild med at skulle aflevere en sædprøve.
Jeg er meget påvirket af det, både på den ene og den anden måde. Når jeg skriver med jer her inde, kan jeg græde lidt, specielt når jeg skriver med en som dig, som kan sætte sig ind i hvordan jeg har det. Samtidig er jeg skide sur og alt irriterrer mig. Jeg har sagt til min kæreste, at jeg er ked af at jeg er sur, men det ikke er på ham. Det hele er bare frustrerende, specielt fordi jeg endnu ikke ved hvad der er galt, og hvad der skal foregå.
Gruppen du snakker om, hvad er det for en ?
Faktisk er det den gruppe her. Jeg har brugt den utrolig meget igennem hele mit forløb, og har mødt nogle skønne kvinder også privat herinde fra. Derudover er du selvfølgelig velkommen til at skrive privat med alle spørgsmål, hvis du har lyst. Min kæreste og jeg var igennem stort set alle typer behandling, så har desværre end del viden efterhånden.
Det er så normalt at være frusteret, gal, ked af det etc. Jeg tror man skal huske, at det er virkelig en krise, man gennemgår som barnløs. Lige pludselig bliver det man troede var en selvfølge - det at få en familie - til et spørgsmålstegn. Jeg havde det virkelig somom hele mit levegrundlag blev rystet, for det var jo det jeg ville. Jeg har altid ville være mor, og pludselig var det ikke sikkert jeg kunne blive det. Uha, jeg får næsten tåre i øjene når jeg tænker tilbage nu - det er så hårdt det du er igennem!!!!! Og man kan kun forstå det, har man selv været der.
Mht til kommentaren om at slappe af, så vænner man sig nærmest til den. Men der er altså lavet en del undersøgelser efterhånden, som alle siger der ikke er en sammenhæng. Det værreste ved denne kommenater for mig, er at den indirekte siger, at det er lidt ens egen skyld man ikke bliver gravid - hvis man bare slappede af, så kom det. Man kan altså ikke slappe af og vupti så har ens mand ikke nedsat sædkvalitet, PCOen er væk, ægkvaliteten er bedre etc. Det er simpelthen noget fis!
Det er vigtig din kæreste og dig giver hinanden plads til de følelser som medfølger, og tro mig I skal nok klare det. Det hvor I er nu, er næsten det værreste. Jeg havde sådan lidt, da vi endelig kom i behandling, at det var somom noget af byrden blevet taget fra mig. Jeg kan huske en af lægerne sagde til mig, at nu skulle vi sørge for at vi havde det godt, også var det deres job at gøre os gravide.....Det var faktisk en lettelse.
Desuden så husk på, at det lykkes for langt de fleste at blive gravide i behandling. Det er de færreste som må opgive, så ja jeres vej til ønskebarnet bliver lidt mere kompliceret end først antaget.
Kæmpe kram