Mit første indlæg i denne gruppe :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Muffin_girl

metski83 skriver:

Så er det første gang jeg skriver i denne kategori, og jeg syntes det er hårdt. Jeg ved ikke hvor jeg skal starte, og jeg ved ikke hvor jeg skal slutte. Jeg har flere gange overvejet at oprette et indlæg, men har ikke gjort det.

Jeg har ikke været meget her inde på det sidste, da jeg syntes det er hårdt at læse om andre pigers graviditet, når der ikke sker noget for os (Vi har prøvet ca. et år)

Der er så sket det, at jeg har bøvlet med nogle smerter i underlivet, og har så været til læge med det. Jeg har fået taget nogle forskellige prøver og er blevet undersøgt. samtidig har vi så talt om, at der jo nu er gået et år, uden nogen graviditet.

Svaret på prøverne kom, og i min krop havde jeg nogle forhøjede hormoner, som gjorde at jeg ikke sådan kunne blive gravid. Hvad det skyldes ved jeg ikke endnu, og fredag skal jeg til en gynækologisk undersøgelse på sygehuset. Både hvad angår smerter i underlivet og barnløshed.

Jeg har rigtigt svært ved at aceptere, at vi måske ikke selv kan lave børn og at vi nok skal have hjælp til det.

Min kæreste/forlovede skal samtidig aflevere en sædprøve. Så set lidt lyst på det, så gør de da noget ved det.

Men lige nu syntes jeg virkelig det er hårdt, og nerverne og følelserne sidder fuldstændig udenpå. Der går en million tanker rundt i mit hoved.

Er det bare nok med de hormoner lægen snakkede om ?

Skal vi igennem kunstig befrugtning ?

Virker min kærestes sæd ikke ?

Hvad hvis min krop slet ikke laver æg ?

Hvad hvis ingen af os kan lave børn ?

osv osv.

ÅRh jeg syntes simpelthen det er så HÅRDT.

Er der nogen der har nogle gode råd ?

Kæmpe knus herfra....

Håber at det går godt hos lægen.. Og de kan give jer nogle svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

metski83

Issa skriver:

Årha.. Jeg VED hvor hårdt det er.. Vi var selv møllen igennem med sædprøver scanninger og henvisning til fertillitetsklinik, men i sidste ende kom vores øko-baby..

Det eneste gode råd jeg har er SLAP AF og TÆNK PÅ NOGET ANDET.. -jaja det kan jeg sagtens sige, og åååh hvor ku jeg have slået folk hårdt når de sagde det, men det var altså nu engang det der sku til..

Da vi købte vores hus og jeg skiftede job havde jeg så meget om ørerne at vores PB fik lidt "fritid" og Vupti! Så kom hun..

Krydser fingre for jer

Ja det er meget hårdt. Men ja det er svært ikke at tænke på. Men det jeg tænker mest på lige nu, er nervøsiteten over alt det der kommer til at ske. Årh syntes det er så frustrerende.

Anmeld

6. februar 2012

metski83

AalborgPigen skriver:

Kæmpe knus herfra....

Håber at det går godt hos lægen.. Og de kan give jer nogle svar 

Tusinde tak for det

Anmeld

6. februar 2012

Kay

vil sænde dig en  og sige at rigtig mange kommer ud af denne kategori med en dejlig lille guldklump... har selv været her... og det er den mest stødtende gruppe med de dejligste kvinder...

og sender dig lige engang baby støv  

det skal nok lykeds for jer

Anmeld

6. februar 2012

Putomanen

Tak for det. Ja for pokker det er hårdt, meget mere end jeg regnede med. Jeg har så svært ved at acceptere, at vi nok ikke kan selv. Jeg håber bare, som min kæreste prøvede at trøste mig med, at hans sæd kvalitet var ok, og at jeg "bare"skulle have nogle hormoner til at normalisere det hele, og så ville den være der.

Men lige nu syntes jeg det er rigtig svært og hårdt, ikke at vide om man fejler noget eller ej, og ikke vide hvordan og hvorledes.

Der er rigtig mange spørgsmål, som man gerne vil have besvaret med det samme.

For at bakke din kæreste op, så er der mange der kan "nøjes" med medicin til at få styr på hormonerne, og så bliver de alligevel gravide på egen hånd, så at sige.

Prøv også at tænke på, at selvom I ikke får lavet en øko-baby, så er det stadig jeres ønskebaby, måske endnu mere. Og i sidste ende, når vi sidder med den lille i armene, så betyder det ikke noget, hvordan den kom til

Anmeld

6. februar 2012

metski83

Kay skriver:

vil sænde dig en  og sige at rigtig mange kommer ud af denne kategori med en dejlig lille guldklump... har selv været her... og det er den mest stødtende gruppe med de dejligste kvinder...

og sender dig lige engang baby støv  

det skal nok lykeds for jer

Tak skal du have, håber det hele hjælper.. Har lige ansøgt om at blive medlem af gruppen (barnløshedsbehandling)  Det er den ikke ? Det er ikke fordi jeg ikke vil skrive en masse, syntes bare det hele er lidt hårdt lige nu.

Anmeld

6. februar 2012

jcbaby

Kære Metski83

Jeg forstår udemærket dine tanker, jeg er selv midt i behandlingsforløbet og det er HÅRDT! Men det hjælper bare at skrive og tale om, bare kom ud med dine tanker!

Men når det er sagt, så vil jeg sige at den tid I går igennem nu er den værste. Tiden med uvisheden, ikke at vide hvilken form for behandling, som man skal igennem og ikke mindst at erkende og acceptere at man skal have hjælp til at lave ønske babyen, den erkendelse synes jeg var rigtig hård.

Men husk at rose hinanden fordi I går gennem denne proces sammen, at man kæmper for ting i livet gør kun en stærkere!

Rigtig meget held og lykke, jeg vil snart håbe at lykken tilsmiler os begge, og vi står med de to smukke streger

Anmeld

6. februar 2012

metski83

Putomanen skriver:

Der er rigtig mange spørgsmål, som man gerne vil have besvaret med det samme.

For at bakke din kæreste op, så er der mange der kan "nøjes" med medicin til at få styr på hormonerne, og så bliver de alligevel gravide på egen hånd, så at sige.

Prøv også at tænke på, at selvom I ikke får lavet en øko-baby, så er det stadig jeres ønskebaby, måske endnu mere. Og i sidste ende, når vi sidder med den lille i armene, så betyder det ikke noget, hvordan den kom til

Håber så inderligt du får ret.

At det "bare" er det der skal til, det ville være skønt.

Som min svigerinde sagde. Det kan godt være i skal have hjælp, men det er dig der skal have kvalmen, det er dig der skal kaste op om morgenen, det er dig der skal have ver osv.

Syntes bare det er så svært at acceptere, og den uvished der er lige nu.

Tak for støtten, det er rart

Anmeld

6. februar 2012

Kay

metski83 skriver:

Tak skal du have, håber det hele hjælper.. Har lige ansøgt om at blive medlem af gruppen (barnløshedsbehandling)  Det er den ikke ? Det er ikke fordi jeg ikke vil skrive en masse, syntes bare det hele er lidt hårdt lige nu.

har ikke været med i gruppen bare skrevet i debat rummet og det er her de skønne kvinder er

Anmeld

6. februar 2012

metski83

jcbaby skriver:

Kære Metski83

Jeg forstår udemærket dine tanker, jeg er selv midt i behandlingsforløbet og det er HÅRDT! Men det hjælper bare at skrive og tale om, bare kom ud med dine tanker!

Men når det er sagt, så vil jeg sige at den tid I går igennem nu er den værste. Tiden med uvisheden, ikke at vide hvilken form for behandling, som man skal igennem og ikke mindst at erkende og acceptere at man skal have hjælp til at lave ønske babyen, den erkendelse synes jeg var rigtig hård.

Men husk at rose hinanden fordi I går gennem denne proces sammen, at man kæmper for ting i livet gør kun en stærkere!

Rigtig meget held og lykke, jeg vil snart håbe at lykken tilsmiler os begge, og vi står med de to smukke streger

Det er rart at høre fra nogen der ved præcis hvordan jeg har det, og som ved hvordan jeg har det og hvad jeg går igennem. Tak for opbakningen, det betyder meget.

Så er jeg glad for at høre, at fasen jeg skal igennem nu, er den værste, selvom jeg godt ved det næste også bliver hårdt.

Lige nu glæder jeg mig bare til at få noget vished, samtidig med at jeg er hamrende nervøs for resultatet på fredag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.