Hvorfor græder mit barn ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg aner snart ikke mine levende råd mere,  

min lille pige på 1½ måned græder så inderligt hjerteskærende om natten, og der er INTET der hjælper, jeg ammer hende, jeg bøvser hende af, jeg skifter hende, jeg ammer igen, jeg trøster og snakker til hende, synger for hende, tjekker så om bleen irretere hende, tager hendes temp (36,5), bøvser hende af, ligger med hende i armene og forsøger at give hende lidt bryst af fale til ro på.. men intet af det har en effekt.. hun skriger til hun bliver helt udmattet og falder i søvn i mine arme.. og så næste morgen, er der intet, så det igen min glade lille baby som sover og spiser fint.. 

er der ikke et eller andet man kan gøre, eller er det så normalt som folk siger at det er ?? 

og i så fald, hvordan kommer man bedst igennem det uden at bryde helt sammen .. det gør jo ondt at se på at der ikke er noget af det jeg gør som hjælper  

Åhh ... Der er ikke noget værrer , for man gør virkelig hvad man kan
Vi gik rundt med Oscar 3 timer hver nat .. Det var typisk fra kl. 1 til kl. 4 . Han havde kolik og det var værst om natten

Har desværre ingen gode råd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

L&V

Holbæktrunten skriver:

Tjekkede lige - du har ret, det står i indlægssedlen 

Anyway, eftersom laktulose virker ved at trække væde ind i tarmen og dermed ikke påvirker periataltikken (som fx laxoberaldråber), burde der ikke være den store risiko for afhængighed... Sjovt nok står der heller ikke hvor ofte det sker, som der gør med så mange andre bivirkninger 

Anyway, du havde ret... Det stod i indlægssedlen... Holder nu stadig på at det er harmløst, og er sikker på at en læge ville sige det samme (opfordrer hermed TS til at tale med læge inden opstart af laktulose til baby).

Jeg er ganske sikker på at du også har helt ret når du siger at det frarådes at bruge termometer - men når alternativet er at ungen bliver smadderforpint og ikke kan komme af med det, laktulose/andre afføringsmidler ikke er nok, hvad er så alternativet? Det har hverken læge eller sp kunnet fortælle mig...

Men nu var min dreg måske også lidt sær, for det så ud som om at han kneb numsehullet sammen samtidig med at han trykkede... Og så kom der ikke noget ud, uanset hvor tyndt det end var, medmindre jeg brugte termometer. og brugte jeg ikke termometer, blev det bare i tarmen indtil det var hårdt som sten... 

Jamen vi brugte zoneterapi og kranio sakral til Laura som også havde utrolig hård mave og det har bare hjulpet også får hun ekstra vand Men ellers kan man massere numsen ved at køre en finger fra hale benet og op mod endetarms åbningen, med creme self. Har ikke selv prøvet men har en veninde med kolik barn hvor det hjalp utrolig meget Ellers massere maven i tarmensretning, se evt et billede så du når helt ned hvor tarmen slutter da det ofte er der problemet er 

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Månsson skriver:

Jamen vi brugte zoneterapi og kranio sakral til Laura som også havde utrolig hård mave og det har bare hjulpet også får hun ekstra vand Men ellers kan man massere numsen ved at køre en finger fra hale benet og op mod endetarms åbningen, med creme self. Har ikke selv prøvet men har en veninde med kolik barn hvor det hjalp utrolig meget Ellers massere maven i tarmensretning, se evt et billede så du når helt ned hvor tarmen slutter da det ofte er der problemet er 

Der er faktisk mange børn der gør det med at klemme sammen, det er noget med at deres lukkemusket er umoden tror jeg nok. Er ikke helt sikker, har bare hørt noget i den dur ved zoneterapeuten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.