Hvorfor græder mit barn ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2012

Kay

Månsson skriver:

Kan jeg godt forstå.. Det er så hårdt når ens børn er syge eller kede af det Men de ting jeg nævnte har bare virket så godt for os.. især kranio sakral

det har jeg også kun hørt godt om... og har selv prøvet det i forhold til barnløsheds behandling...

eller det vil sige vi prøvede det i 4 md. med "selvbehandlings punkter" og blev gravid inden vi nåede at starte i hormon behandling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

L&V

Kay skriver:

det har jeg også kun hørt godt om... og har selv prøvet det i forhold til barnløsheds behandling...

eller det vil sige vi prøvede det i 4 md. med "selvbehandlings punkter" og blev gravid inden vi nåede at starte i hormon behandling

Ej hvor fantastisk  Jeg har også brugt det på mig selv da jeg kørte galt og fik et kraftigt piskesmæld som lægerne mente ville give men men efter få behandlinger er det nede på et plan hvor det er til at leve med Brugte det os til bækkenløsning

Anmeld

5. februar 2012

FrkLarsen

Anonym skriver:

hvad er  lactulose for noget ?? jeg bruger en sjælden gang termometer for at få lidt gang i det.. men det burde jo bare komme ud af sig selv ?  

men vil da prøve at gå lidt rundt med hende på armen  

Lactulose er et afføringsmiddel.. Men du bør ringe til lægen først inden det bruges. 

Anmeld

5. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

hvad er  lactulose for noget ?? jeg bruger en sjælden gang termometer for at få lidt gang i det.. men det burde jo bare komme ud af sig selv ?  

Den der med termometeret fra rådes da det ofte gør større skade end gavn.. Der kan komme rifter osv i endetarmen. Og har desuden ingen vist effekt, rent tilfælde hvis der efterfølgende kommer noget

Anmeld

5. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

det har hun, hun har lidt problemer med at komme af med afføringen selv.. 

men ved bare ikke hvad jeg kan gøre andet end de mave øvelser jeg laver med hende nu :/ 

hvis hun har mave skeb er der en del ting du kan prøve..

Først og fremmest, skal du snakke med din læge og få hende undersøgt, så i er sikre på at der ikke er andet i vejen.

Hvis lægen ikke finder at hun fejler noget kan du prøve:

Kiropraktor, de små kan blive lidt skæve i nakken under fødslen, og det kan sætte dig til mavepine, fordi det trykker på nerverne.

Zoneterapi, har jeg høret skulle have en god effekt, men har ikke selv prøvet det..

Når vi har problemer herhjemme, cykler vi ved hvert bleskift, massere maven og massere fødderne. og når han har ondt ligger han på maven på underarmen med hovedet mod albuen, mens jeg står op og vugger blidt. Det hjælper tit. da han var midre brugte vi også en varmepude på ryggen.

Håber i finder ud af det.

Anmeld

5. februar 2012

ano14316

Anonym skriver:

Du skal ikke bruge lactulose uden i hvertfald at have snakket med lægen. mange anbefaler fejlagtigt lactulose til amme børn, men børn der bliver 100% amme skal ikke have problemer med at komme af med afføringen og skal derfor undersøges godt i gennem for at sikre at der ikke er andre problemer, før man giver noget for det.

Det er ej heller sundhedstyrelsens anbefaling af give lactulose til ammebørn. Jeg har selv lige været igennem at min læge (hun er helt grøn og nu min tidligere læge) sagde til mig at jeg kunne give ham lactulose, og min sundhedplejeske tjekkede derefter med sundhedsstyrelsen som sagde at det ikke var iflg. anbefalingerne og hun indberettet så at flere læger i min kommune har haft anbefalet det.

Anmeld

6. februar 2012

Holbæktrunten

Månsson skriver:

Man må gerne bruge movicol junior tror jeg det hedder.. Det er nu det samme som det voksne får bare en anden dosering Der er mange der fortrækker det da lactoloce kan virke vanedannende

Tænkte os lige på kranio sakral, har selv brugt det meget og syntes det er den fedeste behandlings form da den er så mild men effektiv

OBS! Laktulose er IKKE vanedannende for tarmsystemet 

blot til info, og her har det virket rigtig fint. Noah har fået laktulose fra han var ganske lille, da han lynhurtigt fik aff problemer efter  (ufrivilligt) ammestop... og det er først nu, knap 5 mdr gammel at jeg har kunnet lægge termometeret på hylden i forbindelse med at hjælpe ham af med afføringen. Han klarer det nu ENDELIG selv, kun på laktulose 

Anmeld

6. februar 2012

Holbæktrunten

Månsson skriver:

Den der med termometeret fra rådes da det ofte gør større skade end gavn.. Der kan komme rifter osv i endetarmen. Og har desuden ingen vist effekt, rent tilfælde hvis der efterfølgende kommer noget

Det HAR effekt - jeg har næsten 4 mdr været tvunget til at bruge den metode 2 gange dagligt, selvfølgelig med pauser for at tjekke om knægten måske endelig kunne selv....

Og HVER gang er det stakkels barn blevet så forpint og forstoppet at de PØLSER der kom ud da jeg endelig overgav mig til termometeret, nærmest støvede når de knækkede af... Stakkels lille numsehul...

Termometeret virker, og er man forsigtig og bruger godt med glide stof, sker der intet

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Holbæktrunten skriver:

Det HAR effekt - jeg har næsten 4 mdr været tvunget til at bruge den metode 2 gange dagligt, selvfølgelig med pauser for at tjekke om knægten måske endelig kunne selv....

Og HVER gang er det stakkels barn blevet så forpint og forstoppet at de PØLSER der kom ud da jeg endelig overgav mig til termometeret, nærmest støvede når de knækkede af... Stakkels lille numsehul...

Termometeret virker, og er man forsigtig og bruger godt med glide stof, sker der intet

Mht Lactulose så står der altså også i indlægssedlen at det kan være vanedannende for tarmsystemet hvis man bruger det i længre perioder, så det er det jeg går ud fra og hva apotek og læge har sagt

Og hvis man får en folder af læge/ apotek om hård mave vil du kunne læse at det frarådes at bruge termometer

Men dejligt at det virker for dig

Det er jo ikke for at træde nogle over tæerne, men når fagpersoner siger sådan til mig så tror jeg nu på det

Anmeld

6. februar 2012

Holbæktrunten

Tjekkede lige - du har ret, det står i indlægssedlen 

Anyway, eftersom laktulose virker ved at trække væde ind i tarmen og dermed ikke påvirker periataltikken (som fx laxoberaldråber), burde der ikke være den store risiko for afhængighed... Sjovt nok står der heller ikke hvor ofte det sker, som der gør med så mange andre bivirkninger 

Anyway, du havde ret... Det stod i indlægssedlen... Holder nu stadig på at det er harmløst, og er sikker på at en læge ville sige det samme (opfordrer hermed TS til at tale med læge inden opstart af laktulose til baby).

Jeg er ganske sikker på at du også har helt ret når du siger at det frarådes at bruge termometer - men når alternativet er at ungen bliver smadderforpint og ikke kan komme af med det, laktulose/andre afføringsmidler ikke er nok, hvad er så alternativet? Det har hverken læge eller sp kunnet fortælle mig...

Men nu var min dreg måske også lidt sær, for det så ud som om at han kneb numsehullet sammen samtidig med at han trykkede... Og så kom der ikke noget ud, uanset hvor tyndt det end var, medmindre jeg brugte termometer. og brugte jeg ikke termometer, blev det bare i tarmen indtil det var hårdt som sten... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.