Hvor underlig er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2012

Kay

jeg spiser også altid de hele peanuts først... havde ikke troet der var andre end mig der gjorde det....

spiser rundt om toasten før jeg spiser midten... det samme med kanel snegle...

jeg fletter altid vingummisnørebånd før jeg spiser dem... og ruller "lp pladerne" fra haribo ud når jeg spiser dem...

jeg kan ikke lave stort på toilettet hvis jeg ikke har noget at læse... om det så er bag på rengørrings middel... et blad eller gamle sms'er...

jeg kan ikke sove uden fjernsynet køre... men det skal være skruet meget langt ned...

det var lige det af det jeg kunne huske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

M (:

Hej igen piger

Oprettede tråden om ting man finder utrolig irriterende og der var rigtig mange gode og irriterende ting nævnt. 

Så tænkte at vi nok har nogle ting som vi gør der er super underlige og ligegyldige og det kunne måske også blive en sjov tråd. 

Lægger gerne ud igen 

Hvis jeg spiser peanuts, så spiser jeg altid de hele først. Altså dem der ikke har delt sig i posen. 

På McD, hvis jeg får nuggets, så spiser jeg altid dem med den lille "krog" først. Og aner ikke hvorfor...

Hvis jeg lige har fået noget på hånden og skyller den, så er jeg nødt til at skylle den anden også. 

Jeg kan ikke have hvis mine strømper sidder forskelligt, så hvis jeg hiver den ene op, så SKAL jeg også hive den anden op.

Og så kender jeg en der ikke spiser skæve pommes frites. 

Der er sikkert meget meget mere, men holder ved det nu. 

Håber I vil være med igen 

Appropros under lige vaner er der lige nu programmet "Vanvittige vaner" på tv3..

F.eks. føler en af deltagerne, at hun kun kan have det sjovt klædt ud i store dyrekostumer (f.eks. en kanindragt!!)..

Anmeld

2. februar 2012

Ansemusen

Hehe - sjov tråd, som også kan give et billede af hvor normalt det faktisk er at have sine små særheder uden at der er noget galt med en

Jeg spiser også altid de hele peanuts først, de føles rarere i munden - spiser også ofte et lige antal.

Jeg hænger næsten altid sokker til tørre parvis.

Jeg har også det med symmetri eller asymmetri.

Og flere andre småting

Anmeld

2. februar 2012

Ryberg

hehe..

Sjov tråd

Når jeg kører bil, så hver gang der er et "hul" i vejen, eller en lygtepæl eller de der hvide reflekspæle, så løfter jeg mine tæer nede i skoen (altså ikke hele foden)... Som om at jeg skal "hoppe" over dem.....
Hvis ikke jeg gør det - føler jeg mig underlig tilpas... forsøger at komme over den vane - da jeg føler mig åndsvag - aner ikke hvor det kommer fra

Jeg kan IKKE gå i seng hvis køkkenet roder...

Jeg tager altid mine sko på før min jakke, hvis jeg gør det omvendt bliver jeg forvirret..

Jeg spiser altid det jeg mindst kan lide på tallerkenen først og gemmer det gode til sidst

Hvis der er rod i mit hjem, er der rod i mit hoved....

Jeg SKAL tjekke om Lasse trækker vejret inden jeg går i seng, ellers kan jeg ikke sove...

Okey... er jeg mærkelig?

Anmeld

2. februar 2012

MortilElias2010

1. Hele peanuts først!

2. M&Ms farvegrupper, spiser aldrig de brune!

3. Godt med smør - helt ud til brødkanterne! Vil ikke spise det ellers.

4. Ja... Dum de dum...  hm... konsekvent glemsom?

Anmeld

2. februar 2012

Savannah

Gør altid alting i samme rækkefølge om morgenen, ellers glemmer jeg noget.

Går altid på toilettet inden jeg skal i seng, selvom jeg lige har været.

Vasketøj er farvesorteret efter mit hoved.. Manden får ikke lov at tage del i det! Passer ham vist ok

Sætter altid to alarmer om morgenen, selvom jeg står op når den første ringer.

Jeg skriver kladder til ALT.. indkøbslister, huskelister, ønskelister, breve og alt andet man nu kan komme i tanke om. Jeg retter i kladden og skriver det så rent, det giver ro på papiret

Jeg går altid til tog/bus i lidt for god tid, selvom jeg godt ved jeg skal vente 5-10 minutter i -6 grader.. Dumt, ikke?

Det har ikke ret meget med OCD at gøre, nok nærmere at jeg er en KVINDE

Anmeld

3. februar 2012

Mor010711

KittyGirl skriver:

hehe..

Sjov tråd

Når jeg kører bil, så hver gang der er et "hul" i vejen, eller en lygtepæl eller de der hvide reflekspæle, så løfter jeg mine tæer nede i skoen (altså ikke hele foden)... Som om at jeg skal "hoppe" over dem.....
Hvis ikke jeg gør det - føler jeg mig underlig tilpas... forsøger at komme over den vane - da jeg føler mig åndsvag - aner ikke hvor det kommer fra

Jeg kan IKKE gå i seng hvis køkkenet roder...

Jeg tager altid mine sko på før min jakke, hvis jeg gør det omvendt bliver jeg forvirret..

Jeg spiser altid det jeg mindst kan lide på tallerkenen først og gemmer det gode til sidst

Hvis der er rod i mit hjem, er der rod i mit hoved....

Jeg SKAL tjekke om Lasse trækker vejret inden jeg går i seng, ellers kan jeg ikke sove...

Okey... er jeg mærkelig?

Haha nu du selv spørger... Det med foden når du kører bil, dét er lidt mærkeligt 

Anmeld

3. februar 2012

Leneur

Jeg spiser de halve peanuts først, synes de hele er bedst og gemmer dem til sidst.

Spiser KUN grønne vingummi og brune M&M's.

Trykker på tandpastatuben på midten først og derefter nederst, så det bliver presset op og ser pænt ud.

Laver sandwich med osterejer og franske kartofler. Det smager så godt sammen de 2 ting...

Og den mest mærkelige... Når jeg skal ud af døren om morgenen skal jeg lige ud til spejlet og sige: "Jeg elsker dig Lene og du må have en god dag". Meget mærkeligt at sige de første mange gange men sjældent jeg hører det fra andre og så må jeg jo selv.... Og det virker faktisk en anelse på selvværdet, når man som mig lider af depression og ret ofte dunker sig selv oveni hovedet om hvor uduelig man er.

Anmeld

3. februar 2012

lycly

Åh jeg har (desværre) mange af den slags underligheder Bl.a hvis jeg går bag nogen på en trappe, så skal jeg træde på de trinene med samme fodre som den foran mig. Så hvis personen træder på første trin med højre fod, så skal jeg også træde med min højre først.

Når jeg slukker for lyset på en kontakt, så tænder jeg også altid lige igen for at sikre mig at den stadig virker.

Jeg stryger sengetøj og lagener

Toiletrullen skal vende på en bestemt måde i holderen.

Når jeg kaster med ting eller flytter flere ting efter hinanden, så tæller jeg.

Årh jeg kunne blive ved. Jeg er ret mærkelig

Anmeld

3. februar 2012

Moar'en

tioyv skriver:

jamen når jeg spiser og jeg ikk tænker over det, så spiser jeg en ting af gangen, først grøntsager så kød og så kartofler, jeg blander det aldrig, kun hvis vi er i byen men så skal jeg også koncnetrere mig meget om det og tænke over at nu skal jeg tage en bid af det andet.. har altid gjort det og aner ikk hvorfor...

kan gå helt i panik over vådt hår på mine finger, kan slet ikk ha at det bare klæber og ikk vil gå af, så kan blive ret ferbrilsk når jeg er i bad for fælder enormt meget.. 

kunne sikkert komme på mange flere mærkelige ting jeg gør 

Det er faktisk et instinkt at du spiser en ting af gangen Det er fordi når du har smagt på fx dit kød, så kan du smage det ikke er dårligt og kan derfor godt spise det hele, derefter smager du på næste ting og hvis det heller ikke er dårligt kan du godt spise det Rigtig mange børn spiser også sådan, og kan derfor ikke lide mad der er blandet sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.