er det kun mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Faith

wamse skriver:

Lige præcis  Det giver altså også min familie og venner et billede af, hvorfor jeg nogengange er som jeg er, når de læser hvad det er vi nogengange står i her.

Men jeg tror at jeg er lige så god til at skrive noget godt 

Livet har nu både gode og dårlige sider, og jeg skriver om hele mit liv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

EnGodMor

Faith skriver:

Forstår bare ikke rigtig hvorfor du gider være på facebook så. Jeg mener, det er jo lidt det hele konceptet går ud på. At folk skriver ligegyldige, men for det meste fuldstændig harmløse statusopdateringer om deres liv. Jeg synes da osse sommetider at folk skriver nogle latterlige ting, men det kan ærlig talt ikke få mit pis i kog. Jeg kan jo bare holde mig væk fra siden.

Facebook går ud på og finde gamle venner, skole kammerater osv....

Anmeld

30. januar 2012

Fenja09

Det genere overhovedet ikke mig, hvad mine venner skriver i deres status, at det så kan undre mig HVAD de skriver, det er jo hvad det er. Kan jo bare lade være med at kommentere, eller læse det. Det der forbavser mig mest er at folk bander så frygtelig meget når de skriver. Synes det er så grimt at se på.

Jeg ligger billeder ud af vores Alberte og har lavet private opdateringer om hende, da hun skulle igennem sin hjerteoperation. Synes det var vigtigt at den del af familien vi ikke ser så tit kunne følge med. Det samme gælder venner vi ikke ser så ofte.

Jeg har ikke lagt billeder ud da hun var indlagt, men lige så snart vi kom hjem og hun var frisk igen blev der lagt ud, så folk kunne se at hun havde det rigtig godt.

Folk bruger FB forskelligt og der skal efter min mening være plads til det hele.

/Fenja

Anmeld

30. januar 2012

morethanperfect

Tja , der er jo nogle ret underlige opdateringer nogle gange , men det styrer de da selv

Anmeld

30. januar 2012

MortilElias2010

Jeg har en lukket profil og deler kun med udvalgte. Jeg får rare tilkendegivelser om hvor dejligt det er for andre at de kan følge med i mit liv på sidelinien, typisk nogen jeg ikke får set så ofte som jeg gerne ville - og det er statusopdateringer, det er billeder af livet hos bjørnefamilien (os) og det er dyrs rettigheder i enhver form. Den eneste jeg har fået negativ respons fra er min egen mor, når hun syntes hun har set dyremishandling nok eller jeg lægger en youtube video ud med fx. Søvnløs og hans bidrag til det engelske sprog - implementeret ind i en comedy, men hver gang så skriver jeg jo bare til hende at hun jo ikke nødvendigvis er indlagt til at klikke på dem, da jeg ikke deler på hendes personlige væg  

Oplever også det er rart for andre når vi så mødes at de kan spørge ind til mit liv og ikke bevæger sig ud i en pinlig tavshed fordi de netop har haft muligheden for at "se" med.

Og ja, der er da absolut ting jeg ikke deler med andre fx. interne stridigheder og nøgenbilleder af min søn (men dem deler jeg iøvrigt heller ikke med nogen som helst) og de der bliver set af andre er altid kamofleret på den ene eller anden måde, der er aldrig noget at se.

Det må han selv afgøre med tiden, kan sagtens vente. Ved hvordan jeg har det med et billede fra jeg var barn hvor jeg i min kjole står på "grenen" i Skagen og tisser med røven mod kameraet... den kan ikke ses, men.... nej aldrig om jeg ville have det vist for nogen selvom det for andre findes super sødt. Kan ikke have det.

Og for lige at komme tilbage til tråden  så ænser jeg ikke andres opdateringer, billeder osv. hvis ikke de "fylder" så klikker jeg mig bare fri for deres opdateringer, især hvis det ikke er tætte personer, men fx. dem jeg spiller mod i diverse spil.

Anmeld

30. januar 2012

LouiseRH

Har intet imod folk der ligger billeder ud af deres børn på facebook, eller folk der fortæller om hvad der lige foregår i deres liv ... til en vis mængde altså.

Det undre mig bare at man nogen gange nærmest bliver informeret om hvert enkelt lille ting der sker i folks liv... F.eks. her til aften var der en på min venneliste der lavede en status om at hun intet internet havde, men at det så var godt man havde sin mobil... Fint nok... Men at hun så 3 kvarter senere skriver at hun har fået nettet igen rager mig da en høstblomst!

Anmeld

31. januar 2012

Frk Mig

jeg takker for alle svarene .. jeg syntes det er hyggeligt at se hvordan folk forskelligt ser på tingene ..  

Anmeld

31. januar 2012

VNB

Zeus skriver:

Jeg har også lukket profil, og sorterer ud en gang om året.. Lige nu her jeg kun 53 venner på min profil, og det er netop for at jeg skal kunne skrive præcis hvad jeg lyster Jeg har ikke brug for 400 venner på min profil, der ville gøre at jeg ikke kunne skrive som jeg ville.. Jeg har været oppe på omkring 150 venner, men det er jeg bare slet ikke interesseret i.. Småt men godt

Jeg kan engang imellem blive små irriteret hvis der er nogen der skriver noget, som helt klart kræver en opfølgning som "Fuck du er da bare til grin, når du.....?", også skriver de videre, at man ikke behøver stille spørgsmål. Hvorfor så skrive det?? Men jeg er ikke én af dem der skriver "Hvorfor så skrive det", for de må jo selv om, hvad de skriver på DERES profil. Jeg gider da heller ikke, at folk spasser ud over, hvad jeg skriver på min...

hahaha - uha ja sådan noget kan også bare irritere mig helt vildt! det er SÅ meget kun for at få opmærksomhed når folk skriver sådan noget!.... 

jeg har også tyndet helt vildt ud i min venneliste.. på et tidspunkt havde jeg alle mulige på vennelisten som jeg jo aldrig snakker med.. altså folk man har mødt et par gange i byen, hele ens gamle efterskole osv osv. så da jeg blev gravid, gik jeg ind og slettede over 200 "venner" og nu er jeg mere kritisk med hvem jeg blir venner med derinde. 

Anmeld

31. januar 2012

lailamik

Frk Mig skriver:

der nogle gange kan sidde og krumme tær over hva folk kan finde på at skrive på facebook? Nogle gange syntes jeg virkelig at folk burde tænke sig om inden at de trykker på knappen og sætter det på væggen .. 

Nogle bruger altså deres Face til dagbog ...comon! behøver virkelig ALLE på din venneliste vide at du har kærestesorg eller om du lige har været ude på toilettet, og nu er kommet tilbage .. 

Anmeld

31. januar 2012

TaAsJu

Jeg opdater min status med alt muligt mellem himmel og jord. Men det er som regl hvad vi har lavet i hverdagen da vi bor på Grønland. Så på den måde kan vores venner og familie følge med i hvad vi laver!! Bålede min og min mands profil er låst ned til mindste detalje!!
Men jo folk skriver virkelig underlige og MEGET private ting!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.