Hvilket spejlreflekskamera har i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

AnnaK89

Jeg har et Canon 550D
Det er et super lækkert kamera som tager rigtig gode billeder, og synes det er super nemt at anvende - jeg var også selv totalt nybegynder, og har selv fået nogle gode billeder ud af det

Kan kun anbefale det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

An&Jo

Chrizta skriver:

Herhjemme er vi til Canon :-)

Vi har et gammelt Canon EOS 300D og købte sidste år et Canon EOS 550D og det er bare super lækkert.

Vi har lidt forskellige objektiver til, de kan jo bruge de samme.
Vi overvejer at købe en ekstern flash snart. Det kan godt betale sig at tjekke amazon.de ud, de var billigere da jeg tjekkede ifb. med købet af 550D.

Det nyeste i den serie hedder vist nok Canon EOS 600D. Prøv evt. at tjekke kamerahuset.dk

tak for tippet med amazon.. der vil jeg helt klart lige prøve at kigge..

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

Lukasmor skriver:

Jeg havde et Canon Eos 400D som jeg fik stjålet. Købte derefter et Canon Eos 600D som også kan filme, hvilket er en stor fordel når man ikke vil gå glip af de sjove stunder med familien og billeder ikke altid er nok

ja det kan da godt være at man skal have et der kan filme også..

det havde jeg slet ikke tænkt på..

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

sarahb skriver:

Canon EOS d550 mener jeg det hedder

Jeg synes det er nemt betjeneligt og tager fede fede billeder

det har jeg faktisk os kigget en del på det der..
Jeg skal vidst ud at prøve mig lidt frem..

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

AnnaKJ skriver:

Jeg har et Canon 550D
Det er et super lækkert kamera som tager rigtig gode billeder, og synes det er super nemt at anvende - jeg var også selv totalt nybegynder, og har selv fået nogle gode billeder ud af det

Kan kun anbefale det

super, hvis det bliver canon, så er det vidst 550d jeg skal ud og kigge på..

Anmeld

29. januar 2012

Dinna88

Jeg sværger til Nikon. Er det det du vil have, så skal du nok have et D3000. Jeg har det, det er virkelig et begynderkamera. (Jeg er ved at blive skør af mit, havde jeg råd ville jeg købe nyt, så kunne du købe mit, hahahha )

Og så vil jeg altså lige skrive, at det med at "kameraet tager gode billeder" er lidt underligt - man kan tage gode billeder med ALLE spejlrefleks, så længe man kan bruge dem

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

Dinna88 skriver:

Jeg sværger til Nikon. Er det det du vil have, så skal du nok have et D3000. Jeg har det, det er virkelig et begynderkamera. (Jeg er ved at blive skør af mit, havde jeg råd ville jeg købe nyt, så kunne du købe mit, hahahha )

Og så vil jeg altså lige skrive, at det med at "kameraet tager gode billeder" er lidt underligt - man kan tage gode billeder med ALLE spejlrefleks, så længe man kan bruge dem

hvad er forskellen egentlig på canon og nikon, ved du det??

jeg har os leget lidt med en venindes spejlrefleks, men man kan bestemt godt se at jeg ikke er øvet i det..

Anmeld

29. januar 2012

Dinna88

An&Jo skriver:

hvad er forskellen egentlig på canon og nikon, ved du det??

jeg har os leget lidt med en venindes spejlrefleks, men man kan bestemt godt se at jeg ikke er øvet i det..

Jeg ved INTET om Canon, må jeg ærligt indrømme! Har aldrig sat mig ind i det mærke, fordi jeg aldrig har villet eje det mærke Men jeg har leget lidt med Canon, og Nikon er meget nemmere at bruge - synes jeg

Jeg synes du skal glemme det folk skriver herinde og så google og gå i en fotoforretning. Skriv ned hvad du vil fotografere, hvilke instillinger du går op i, hvad dit formål med et spejlrefleks er. Og så find det den vej Husk, at der også er Sony. Jeg ville til ENHVER til vælge Sony over Canon, no doubt about that. 

Du kan jo også overveje hvorfor du har valgt spejlrefleks - hvis jeg ikke fotograferede som jeg gør, men bare ville have et bedre kamera, så ville jeg aldrig vælge et spejlrefleks, fordi der er så mange ting at lære og så mange funktioner at bruge. Og husk - du SKAL ud at have ekstra udstyr, såsom et lysstærkt objektiv eller en ekster blitz fordi den indbyggede blitz er noget skidt til aftenbilleder f.eks. eller billeder i... en ridehal f.eks.

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

Dinna88 skriver:

Jeg ved INTET om Canon, må jeg ærligt indrømme! Har aldrig sat mig ind i det mærke, fordi jeg aldrig har villet eje det mærke Men jeg har leget lidt med Canon, og Nikon er meget nemmere at bruge - synes jeg

Jeg synes du skal glemme det folk skriver herinde og så google og gå i en fotoforretning. Skriv ned hvad du vil fotografere, hvilke instillinger du går op i, hvad dit formål med et spejlrefleks er. Og så find det den vej Husk, at der også er Sony. Jeg ville til ENHVER til vælge Sony over Canon, no doubt about that. 

Du kan jo også overveje hvorfor du har valgt spejlrefleks - hvis jeg ikke fotograferede som jeg gør, men bare ville have et bedre kamera, så ville jeg aldrig vælge et spejlrefleks, fordi der er så mange ting at lære og så mange funktioner at bruge. Og husk - du SKAL ud at have ekstra udstyr, såsom et lysstærkt objektiv eller en ekster blitz fordi den indbyggede blitz er noget skidt til aftenbilleder f.eks. eller billeder i... en ridehal f.eks.

jeg vil have spejlrefleks fordi jeg meget gerne vil have en masse øvelse i at bruge det, vil gerne på et tidspunkt tilbyde mig som amatørfotograf og så vil jeg gerne selv kunne tage mine billeder når jeg er færdiguddannet ejendomsmægler..

min drøm er jo at få egen butik, og så ville det være en udgift at spare at man ikke skulle hyre en fotograf hver gang et nyt hus skal sættes til salg..

Så det er bestemt ikke bare for at få bedre billeder, det er for at få øvelse, og blive en del mere prof til det.. jeg elsker at tage billeder, og nu har jeg fået mig en mac med et rigtig godt redigeringsprogram, som jeg er ved at sætte mig ind i, så et godt kamera ville jo være toppen..

Anmeld

29. januar 2012

Dinna88

An&Jo skriver:

jeg vil have spejlrefleks fordi jeg meget gerne vil have en masse øvelse i at bruge det, vil gerne på et tidspunkt tilbyde mig som amatørfotograf og så vil jeg gerne selv kunne tage mine billeder når jeg er færdiguddannet ejendomsmægler..

min drøm er jo at få egen butik, og så ville det være en udgift at spare at man ikke skulle hyre en fotograf hver gang et nyt hus skal sættes til salg..

Så det er bestemt ikke bare for at få bedre billeder, det er for at få øvelse, og blive en del mere prof til det.. jeg elsker at tage billeder, og nu har jeg fået mig en mac med et rigtig godt redigeringsprogram, som jeg er ved at sætte mig ind i, så et godt kamera ville jo være toppen..

Okay Har du overvejet et systemkamera? Du har jo sådan set ikke brug for spejlet, hvis du skal fotografere huse og rum

Men altså, inden du køber noget så er det et must at du holder kameraet. De ligger meget forskelligt i hænderne, og ligger det dårligt, så bliver du træt af det. Nikon D3000 ligger RIGTIG godt i små hænder, hvor f.eks. D7000 er møg tungt og stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.