norsk skovkat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

mpr

jydeinden skriver:

er der nogen af jer der ved om det er mulugt at holde en norsk skovakt som indekat ( stod det til mig skulle det være et frivilligt valg hvad katten skulle, men det gør det desværre ikke) 

kæresten og jeg ville meget gerne have en kat, og især en norsk skovkat, men vi er i tvivl om man kan det, og hvor man i såfald finder de bedste avlere henne ( skal siges at det er et krav at det er en i jylland) så tøser har i nogle forslag?? 

Både min kusine og en af mine veninder har norske skovkatte som indekatte og det går altså ikke alt for godt. De skal aktiveres MEGET for at de ikke bruger familie medlemmerne som legetøjs dyr. Så medmindre at du bruger største delen af døgnet i hjemmet eller har mulighed for at den kan få en lege kammerart så synes jeg ikke at livet som indekat er noget værd for en norsk skovkat fordi den er så aktiv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

jydeinden

Chel1992 skriver:

Både min kusine og en af mine veninder har norske skovkatte som indekatte og det går altså ikke alt for godt. De skal aktiveres MEGET for at de ikke bruger familie medlemmerne som legetøjs dyr. Så medmindre at du bruger største delen af døgnet i hjemmet eller har mulighed for at den kan få en lege kammerart så synes jeg ikke at livet som indekat er noget værd for en norsk skovkat fordi den er så aktiv

vi overvejer også en kammerart til den, hvis det er, og den får masser af legetøj, klatretræ, kredsebræt, og selskab næsten døgnet rundt men det er pt kun på overvejelses basis da der er flere ting som spiller ind

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

hehe elsker generelt katte, og kæresten har plaget mig i snart 1 år om at få en kat. og så blev det vedtaget at man måtte have to, men dét overvejer vi stadig da det kan være en hindring for at kunne flytte herfra, og det må man jo også have med i mente.

men katten/ene skal udelukkende bruges til kæl og til leg. men de skal kunne være indenfor da det er det vi har tilladelse til her

Altså hvis i får to så skal de sgu nok hygge sig rigtig godt sammen indemfor Og især hvis de er søskende

Jamen, jeg synes helt klart du skal tage kontakt til mine forældre og høre dem ad om i må komme og kigge (Det må i selvfølgelig gerne)... De er aftenmennesker så i kan ringe fra efter kl. 11 om formiddagen og ellers helt til kl. 22-23 om aftenen

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Altså hvis i får to så skal de sgu nok hygge sig rigtig godt sammen indemfor Og især hvis de er søskende

Jamen, jeg synes helt klart du skal tage kontakt til mine forældre og høre dem ad om i må komme og kigge (Det må i selvfølgelig gerne)... De er aftenmennesker så i kan ringe fra efter kl. 11 om formiddagen og ellers helt til kl. 22-23 om aftenen

det er min kære kæreste der først skal overtales om at det skal være en racekat tror jeg hehe

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

det er min kære kæreste der først skal overtales om at det skal være en racekat tror jeg hehe

Ahh, syntes også at læse at han er allergisk? Så er det nok ikke så smart med de langhårede

Men vi har selv et kuld killinger herhjemme hvor vi gerne vil af med de to af dem, ganske alm. huskatte, moren er dog dværgkat

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Ahh, syntes også at læse at han er allergisk? Så er det nok ikke så smart med de langhårede

Men vi har selv et kuld killinger herhjemme hvor vi gerne vil af med de to af dem, ganske alm. huskatte, moren er dog dværgkat

jeg har forsøgt at overtale ham til andet, men nej han vil bare tage medicin og VIL have en langhårede da hans allergi kun er mild ( hvilket er sandt nok, det er en smule snøften og lidt røde øjne, og det er det, intet imod den han reaktion han får på feks pollen)

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

jeg har forsøgt at overtale ham til andet, men nej han vil bare tage medicin og VIL have en langhårede da hans allergi kun er mild ( hvilket er sandt nok, det er en smule snøften og lidt røde øjne, og det er det, intet imod den han reaktion han får på feks pollen)

Haha... Stædige mænd altså

Jamen de er nu også bare vidunderlige sådan nogle skovkatte... Er vilde med deres temperament... Dejlige flyderkatte der bare gerne vil hygge deres vej igennem livet

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Haha... Stædige mænd altså

Jamen de er nu også bare vidunderlige sådan nogle skovkatte... Er vilde med deres temperament... Dejlige flyderkatte der bare gerne vil hygge deres vej igennem livet

hehe min mormor havde en kat som vist ikke var skovkat men som mindede meget om, og den var bare sååå dejlig, var der jeg forelskede mig i de røde katte, den der MEGA pels, og det at de næsten er på størrelse med en mini hund synes jeg er skønt hehe

men måske lidt upraktisk at have sådan en rendende over sit skrivebord, man kan få skrevet mange sjove beskeder haha

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

hehe min mormor havde en kat som vist ikke var skovkat men som mindede meget om, og den var bare sååå dejlig, var der jeg forelskede mig i de røde katte, den der MEGA pels, og det at de næsten er på størrelse med en mini hund synes jeg er skønt hehe

men måske lidt upraktisk at have sådan en rendende over sit skrivebord, man kan få skrevet mange sjove beskeder haha

Mmm... Jeg har selv haft en rød norsk skovkat... Hun er her desværre ikke mere  Men DEJLIG var hun og det var virkelig en hyggekat ud over alle grænser, leder og kanter

Haha, ja de fylder jo lidt sådan nogle store bæster Men hold nu op hvor de gør op for det i og med de er så skide søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.