tager lige denne tråd op igen da jeg kom i tanke om et par spørgsmål mere.. ved i om en skovkat har det bedst alene eller om den vil have det bedst med en følgesven, og hvor meget plads ville i i såfald sige at sådanne to katte skulle have, når det SKAL være indekatte? er nemlig i tvivl om vi har nok plads i vores lejelighed til to, eller om vi bør vente og søge noget større. ( så mange spørgsmål når man bare ønsker det bedste for sine dyr.. suk
)
Jeg vil antage, at du sagtens kan have en NFO som indekat. Mange racekatte har jo aldrig prøvet at være ude, og mange avlere kræver faktisk også, at katten forbliver indekat.
Som en anden nævnte, er der også en ikke helt ubetydelig risiko for at katten bliver stjålet, hvis den får lov at gå frit omkring... Desværre.
Angående dit senere spørgsmål, tror jeg, det er helt generelt for alle katteracer (måske på nær siamesere) at det er en god idé at have to sammen, når de skal være indekatte. De kan stimulere hinanden, jagte hinanden og lege sammen, så de ikke kommer til at kede sig for meget, når de er alene. Eller når du bare ikke lige har tid til at sidde og styre laserpointeren.
Desuden bør du anskaffe noget godt, stimulerende legetøj, samt et stort, solidt kradsetræ, da norske skovkatte er fødte klatrere!
Godt legetøj er i mine øjne vigtigere end ekstra kvadratmeter. Kattene kan sagtens holde sig stimulerede på mindre plads, hvis de har mulighederne for det. Altså, ok, måske ikke optimalt, hvis du bor i en 1-værelses. 
Super lækkert at du stiller så mange spørgsmål, før du anskaffer dyrene, så du ikke bliver overrasket negativt. Hurra for ansvarlige dyreejere!
Held og lykke og upload gerne billeder, når/hvis I forøger familien!