norsk skovkat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

SussieThyssen

jamen du må meget gerne prøve at høre.. desværre er det bare en dyr race når man skal have den hos en avler :-s så det må jeg lige overveje samtidlig 

Du kan jo også få en krydsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Du kan jo også få en krydsning

ja dem har jeg set flere af på nettet.. men hmm er lidt i tankeboksen tror jeg. for på den ene side er jeg ret lun på den norske skovkat, men på den anden side vil jeg også gerne støtte et dyreinternat og købe to killinger der HVIS de har nogen som lever op til vores krav.. bum bum

Anmeld

30. september 2012

Lullaby

RGN skriver:

Jeg har prøvet at have to halve norske skovkatte som indekatte.

Tænkte at det nok gik fordi de var halvt huskatte, vi boede på 140 kvm i toetages hus.

De kradsede desværre sindssygt meget i væggene, på trods af de havde et kæmpe lækkert kradsetræ.

Da jeg skulle flytte i lejlighed kom de ud på en gård, da jeg ikke havde lyst til at tage dem med til 56 kvm og desuden smadre et kommende hjem. Der trives de.

Jeg ville anbefale en ragdoll, hvis han godt kan lide langhårede katte.

Cleo er maine coon og hun kradser også i vægge selvom hun har et væg-gulv kradsetræ  

Anmeld

30. september 2012

SussieThyssen

jydeinden skriver:

ja dem har jeg set flere af på nettet.. men hmm er lidt i tankeboksen tror jeg. for på den ene side er jeg ret lun på den norske skovkat, men på den anden side vil jeg også gerne støtte et dyreinternat og købe to killinger der HVIS de har nogen som lever op til vores krav.. bum bum

Du vil da helt sikkert gøre en god gering med en killing eller to fra et internat..og hvem ved...måske kan du finde et par der er buskede

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

er der nogen af jer der ved om det er mulugt at holde en norsk skovakt som indekat ( stod det til mig skulle det være et frivilligt valg hvad katten skulle, men det gør det desværre ikke) 

kæresten og jeg ville meget gerne have en kat, og især en norsk skovkat, men vi er i tvivl om man kan det, og hvor man i såfald finder de bedste avlere henne ( skal siges at det er et krav at det er en i jylland) så tøser har i nogle forslag?? 

Man kan sagtens have en Norsk skovkat som indekat, man skal bare sørge for at have klatretræer, legetøj og kradsebræt til den.. Og selvfølgelig bruge en masse tid sammen med dem så de ikke begynder at kede sig, for hvis de keder sig, så kradser de altså i vægge, ikke bare fordi de kan...

Jaaa... Nu er min mor jo avler og har faktisk fået et rigtig dejligt kuld for en måneds tid siden... Så hun er jo selvfølgelig den bedste avler

Ej, de går i hvert fald rigtig meget op i kattens trivsel og sørger for at ALT er gjort efter bogen, de har aldrig i deres 10 år som opdrættere haft en anmærkning med sundheden af kattene samt deres trivsel

Deres hjemmeside er  http://www.harmakhet.dk/harmakhet.htm

Det er inde under "killinger" - "Til salg" der kan du se dem de har til salg lige nu 

Vi bor i nord-salling alle sammen, så ved ikke om det er for langt væk

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Man kan sagtens have en Norsk skovkat som indekat, man skal bare sørge for at have klatretræer, legetøj og kradsebræt til den.. Og selvfølgelig bruge en masse tid sammen med dem så de ikke begynder at kede sig, for hvis de keder sig, så kradser de altså i vægge, ikke bare fordi de kan...

Jaaa... Nu er min mor jo avler og har faktisk fået et rigtig dejligt kuld for en måneds tid siden... Så hun er jo selvfølgelig den bedste avler

Ej, de går i hvert fald rigtig meget op i kattens trivsel og sørger for at ALT er gjort efter bogen, de har aldrig i deres 10 år som opdrættere haft en anmærkning med sundheden af kattene samt deres trivsel

Deres hjemmeside er  http://www.harmakhet.dk/harmakhet.htm

Det er inde under "killinger" - "Til salg" der kan du se dem de har til salg lige nu 

Vi bor i nord-salling alle sammen, så ved ikke om det er for langt væk

fy fy fy... ved du godt hvor onddd du er, når du indsætter link med sådan nogle lækre killinger, og jeg formoder de koster 4000 stykket

Anmeld

30. september 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

fy fy fy... ved du godt hvor onddd du er, når du indsætter link med sådan nogle lækre killinger, og jeg formoder de koster 4000 stykket

Haha... 

Ja jeg ved det, det er SÅ svært at lade være med at skulle tage dem alle sammen til sig, de er jo sååå søde i den størrelse Thihi

Altså... Det kommer jo an på hvad du skal bruge killingen til... Jeg vil ikke fastsætte deres priser, det må du snakke med dem om, men hvis den ikke skal bruges til udstilling og bliver sterilliseret, så er den ikke så dyr.. I hvert fald ikke 4000,-

Mine forældre er helt klart til at snakke med

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Lullaby skriver:

Cleo er maine coon og hun kradser også i vægge selvom hun har et væg-gulv kradsetræ  

altså en af mine veninder har en main coon og den laver ingen ballade så tænker at det er med dyr som med mennesker, at det er sindet det kommer mest an på og ikke så meget racen, men er dog ikke noget jeg ved

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

Haha... 

Ja jeg ved det, det er SÅ svært at lade være med at skulle tage dem alle sammen til sig, de er jo sååå søde i den størrelse Thihi

Altså... Det kommer jo an på hvad du skal bruge killingen til... Jeg vil ikke fastsætte deres priser, det må du snakke med dem om, men hvis den ikke skal bruges til udstilling og bliver sterilliseret, så er den ikke så dyr.. I hvert fald ikke 4000,-

Mine forældre er helt klart til at snakke med

hehe elsker generelt katte, og kæresten har plaget mig i snart 1 år om at få en kat. og så blev det vedtaget at man måtte have to, men dét overvejer vi stadig da det kan være en hindring for at kunne flytte herfra, og det må man jo også have med i mente.

men katten/ene skal udelukkende bruges til kæl og til leg. men de skal kunne være indenfor da det er det vi har tilladelse til her

Anmeld

30. september 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Du vil da helt sikkert gøre en god gering med en killing eller to fra et internat..og hvem ved...måske kan du finde et par der er buskede

alle muligheder er bestemt åbne, men uanset hvad er det i hvertfald et sted hvor vi selv kan komme ud, da vi skal have fundet ud af hvad kærestens allergi siger til det, for han reagerer nemlig lidt på hunde og katte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.