omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
morethanperfect skriver:

HÆHÆ .. Mon det er alderen der gør det

Er det så ikke  underligt at bringe kolik ind i emnet.....når det drejer sig om opstart i DP mv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

morethanperfect

Tin skriver:

Er det så ikke  underligt at bringe kolik ind i emnet.....når det drejer sig om opstart i DP mv?

Denne tråd handler ikke om Dp start .. Den handler om omsorssvigt fordi ens børn er i DP selvom man har et par fridage ..

Jeg har bare nævnt at jeg har svært ved at lave noget når Oscar er hjemme fordi han hænger på mig , og ikke har særlig meget lyst til at lege for sig selv, for tiden ..
Og så spurgte hun hvad jeg gjorde da han var mindre og så svarede jeg så på det

Anmeld

26. januar 2012

Ansemusen

isabellasmor skriver:

nu handler det ikke om hvorvidt man har en depression eller ej, og hvordan man kommer igennem det som familie, så det vil jeg slet ikke gå ind og kommentere..  nu er det vidst løbet lidt ud på et sidespor 

jeg synes ikke det er omsorgssvigt, men det er noget værre gylle, (synes JEG) at lade sit barn vokse op i en institution , når man har mulighed for at have dem hjemme. 

Jeg svarede nu bare lidt mere nuanceret på din udmelding om, at man ikke bør være hjemme i flere timer selv, mens ens barn er i dagpleje. Men det kan jo være helt okay, hvis moren fx har en depression og derfor har deltidsarbejde eller er sygemeldt, netop fordi en almindelig hverdag ikke hænger sammen for hende (eller for faren for den sags skyld). Der er det jo fuldstændigt ligegyldigt for barnet hvorvidt mor og far er på arbejde eller tager en lur derhjemme for ikke at ryge i hullet.

Jeg ved godt vi nok ikke bliver enige, selvom min holdning også groft sagt er at man skal sætte sine børn før sig selv i de allerfleste situationer, og der hvor det er nødvendigt. Men jeg mener ligeledes, at man skal se nuanceret på tingene og se alting i et større perspektiv end der hvor man selv lige er! Der er så mange måder at være gode forældre på, og der er så mange grunde til at folk gør som de gør hver især.

Men vi er bestemt enige om, at det er synd for de børn der bliver passet uden for hjemmet i 9-10 timer hver dag og ingen ferie får

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Ansemusen skriver:

Jeg svarede nu bare lidt mere nuanceret på din udmelding om, at man ikke bør være hjemme i flere timer selv, mens ens barn er i dagpleje. Men det kan jo være helt okay, hvis moren fx har en depression og derfor har deltidsarbejde eller er sygemeldt, netop fordi en almindelig hverdag ikke hænger sammen for hende (eller for faren for den sags skyld). Der er det jo fuldstændigt ligegyldigt for barnet hvorvidt mor og far er på arbejde eller tager en lur derhjemme for ikke at ryge i hullet.

Jeg ved godt vi nok ikke bliver enige, selvom min holdning også groft sagt er at man skal sætte sine børn før sig selv i de allerfleste situationer, og der hvor det er nødvendigt. Men jeg mener ligeledes, at man skal se nuanceret på tingene og se alting i et større perspektiv end der hvor man selv lige er! Der er så mange måder at være gode forældre på, og der er så mange grunde til at folk gør som de gør hver især.

Men vi er bestemt enige om, at det er synd for de børn der bliver passet uden for hjemmet i 9-10 timer hver dag og ingen ferie får

Anmeld

26. januar 2012

BellaT

Isabellasmor, hatten af for dig. Hvor bliver du dog nedgjort af mødre der åbenbart føler sig meget truffet over dine holdninger. Ellers er de der angreb da ikke nødvendige, tænker jeg.. Du har ret til din mening lige så vel som de har ret til deres. Tror vist liiige det bliver glemt lidt...

Du virker til at have rigtig god indsigt i børn og deres behov.

Anmeld

26. januar 2012

Nattøs

Hvis jeg bare gik hjemme, ville mit barn aldrig få lov til at være så længe afsted har intet i mod at barnet er afsted i 6-7 timer hvis det passer stedet rytme. men så hellere ikke mere.. måske mindre nogle dage, hvis jeg bare intet havde at lave. Og nu er der også en far ind i billedet og ved at han med garenti har samme holdning som mig. han ville bestemt mene at barnet skulle være der mindre. men selvfølgelig skal det afsted og have med andre børn af gøre. Jeg synes ikke at man får børn af den grund, at dagpleje eller vuggestue skal opdrage ens barn og børn har da også brug for tid med forældrene ud over morgenmad og aftensmad. Ej mit lille hjerte græder allerede for mit barn, hvis det skulle være så længe afsted...

arbejdede jeg eller studeret ville det nok være noget andet, men igen, hvis min kæreste så gik hjemme, ja så ville han med garenti stadigvæk hente barnet hjem og have far barn tid

Anmeld

26. januar 2012

Maise

Min datter er i institution et sted imellem 5-8 timer.

De 8 timer er de dage jeg er på job. jeg sende hende også afsted når jeg har fri nogengange så jeg kan få ordnet en masse praktisk, dyrkemotion og slappe af. nogen gange er hun også hjemme hvis jeg bare skal støvsuge og handle f.eks. så er hun bare med i det jeg laver. I dag hjalp hun mig med en opvask her til aften jeg lod hende sjaske det hele til, hun var drivvåd, men hun havde det sjovt, vi hyggede og opvasken blev taget. meen ja de kan også gå i vejen når man har meget der skal laves, så ja min ryger afsted i VG også mine fridage. men aldrig 9-10 timer, det er mange timer.

Anmeld

26. januar 2012

Phoenix

Ansemusen skriver:

Enig 

Anmeld

26. januar 2012

Pixi-pigen

BellaT skriver:

Isabellasmor, hatten af for dig. Hvor bliver du dog nedgjort af mødre der åbenbart føler sig meget truffet over dine holdninger. Ellers er de der angreb da ikke nødvendige, tænker jeg.. Du har ret til din mening lige så vel som de har ret til deres. Tror vist liiige det bliver glemt lidt...

Du virker til at have rigtig god indsigt i børn og deres behov.

Anmeld

27. januar 2012

TroldeMor<3

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.