Hvornår kunne din baby sidde selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

morethanperfect

vitapigen skriver:

Det er da mega flot

Han har også altid været ret hurtig til det meste .. 

Kravlede lige før han blev 7 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

vitapigen

isabellasmor skriver:

Min datter på 3 mdr vil ikke sidde lænet op af os, hun vil sidde frit , hun skal selvfølgelig holdes omkring, ellers svinger hun sig forover, men hun løfter sig selv op, og brokker sig hvis hun ikk får lov at "sidde selv" ... men hun har altid haft en stærk ryg, og hun har kunnet holde hovedet selv samme dag hun blev født (kort tid af gangen)... men har set børn helt op til 8 mdr alderen som ikke har kunnet sidde selv uden støtte, og det er jo gaanske normalt! (har arbejdet i vuggestue) .. 

3 mdr....??? hold da op... det var da tidligt... Men flot er det da Men ja så må du da have set lidt af hvert når du har arbejdet i vuggestue

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

AnjaB skriver:

Min datter var 4 mdr så sad hun uden støtte, havde aldrig trænet det, hun gik langs ting da hun var 7 mdr og helt selv 8 mdr så hun var bare hurtig i alt, undtagen kravle det begyndte hun først på da hun blev et år.

Min søn bliver 6 mdr på fredag og han sidder ikke selv, bekymre mig ikke han er anderledes i alt så hans tid skal nok komme

Anja

HOLD DA OP!!! Hun har da fart på Men siger de heller ikke at piger normalt er hurtigere til at gå end drenge??

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

Baagøe skriver:

Laura var 7 mdr. Nu er det jo ingen konkurrence, så din datter kan sikkert noget, de andre ikke kan

Ja jeg ved godt at det ikke er nogen konkurence ... men man tror jo at man gør noget forkert når hun er den eneste der ikke sidder selv

Anmeld

22. januar 2012

Benjamins'mor

5½ mdr.

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

Amandas-mor skriver:

Amanda var 9 mdr før hun sad sikkert selv...

Okay... var du ikke bekymret?? Jeg ved jo godt at hun nok skal lære det, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

Svenne skriver:

Det bedste er faktisk, at de ikke sidder selv, før de selv kan komme derom/derop!

Ja, men der er bare rigtig rigtig mange der sætter deres børn op inden da

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

maria_wlt skriver:

Nemlig 

Det er fuldstændig ligemeget at hun ikke kan det endnu...

Ja jeg bekymre mig vidst unødvendigt

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

Babymor2010 skriver:

Min datter var omkring 7 mrd. da hun satte sig selv op 

Hvor er det flot at hun selv kunne sætte sig op

Anmeld

22. januar 2012

lycly

vitapigen skriver:

Okay jeg troede at når de kunne sidde med ret ryg uden at sveje, var det okay at sætte dem? Men ja kunne godt forestille mig at når først de har lært at sidde gider de ikke længere ligge på maven... Men 9 mdr ligefrem??? puha... Lige nu sidder vores datter i en højstol til måltider med et lille tæppe til at støtte og når hun er færdig med at spise kommer hun ned derfra igen... og ja så sidder hun også tit hos os på skødet

Fra 8-9 mdrs alderen er de stærke nok i ryggen til selv at sætte sig op, og så er deres ryg også stærk nok til at de må sidde selv. Ligesom med så mange andre ting ved børn, må man ikke fremskynde noget, de gør tingene når de er klar. Jeg har det nemlig ligesom dig, jeg bliver også sådan lidt "bekymret" når de andre børn kan mere end min egen. Men man må bare have tålmodighed

Og det med at de så måske er længe om at kravle har jeg lige læst for nylig i en bog der hedder "lege der styrker motorikken". Kun derfor jeg ved det

Min datter sidder på nøjagtig samme måde, hun sidder også i højstol med et tæppe til støtte, og så længe de kun sidder der i så forholdsvis kort tid så er det helt fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.