vitapigen skriver:
Okay jeg troede at når de kunne sidde med ret ryg uden at sveje, var det okay at sætte dem? Men ja kunne godt forestille mig at når først de har lært at sidde gider de ikke længere ligge på maven... Men 9 mdr ligefrem??? puha... Lige nu sidder vores datter i en højstol til måltider med et lille tæppe til at støtte og når hun er færdig med at spise kommer hun ned derfra igen... og ja så sidder hun også tit hos os på skødet 
Fra 8-9 mdrs alderen er de stærke nok i ryggen til selv at sætte sig op, og så er deres ryg også stærk nok til at de må sidde selv. Ligesom med så mange andre ting ved børn, må man ikke fremskynde noget, de gør tingene når de er klar. Jeg har det nemlig ligesom dig, jeg bliver også sådan lidt "bekymret" når de andre børn kan mere end min egen. Men man må bare have tålmodighed 
Og det med at de så måske er længe om at kravle har jeg lige læst for nylig i en bog der hedder "lege der styrker motorikken". Kun derfor jeg ved det 
Min datter sidder på nøjagtig samme måde, hun sidder også i højstol med et tæppe til støtte, og så længe de kun sidder der i så forholdsvis kort tid så er det helt fint 
Anmeld