Hvornår kunne din baby sidde selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Dia

Jeg fik at vide af min SP, at de fleste børn først sidder selv uden støtte, når de er omkring 8-måneders alderen, og at det ikke er noget, man som sådan skal øve. Min søn var selv 7 1/2 måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

vitapigen

Dia skriver:

Jeg fik at vide af min SP, at de fleste børn først sidder selv uden støtte, når de er omkring 8-måneders alderen, og at det ikke er noget, man som sådan skal øve. Min søn var selv 7 1/2 måned

Okay tak for svar

Anmeld

23. januar 2012

Tona

vitapigen skriver:

Okay... var du ikke bekymret?? Jeg ved jo godt at hun nok skal lære det, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig

Jeg var bekymret i starten jo, men så læste jeg en masse om det og fandt ud af at det er indenfor normalen. Jeg var også på sygehuset med hende fordi hun skulle udredes for madallergi og spurgte så børnelægen til det og hun sagde også at det er helt normalt.

Min datter er lige blevet et år og kan stadig ikke kravle eller gå selv endnu (går få skridt ved støtte og har enda kun gjort det siden juleaften) men jeg fik også at vide at det er fint indenfor normalen. Så nu tager jeg det roligt. Selv kunne jeg hverken kravle eller gå før jeg var halvanden år gammel, så nogle børn er bare ikke så hurtige til det grovmotoriske. Til gengæld er min datter langt fremme sprogligt og finmotorisk så det er nok bare der hun har lagt sin energi

Anmeld

23. januar 2012

vitapigen

Amandas-mor skriver:

Jeg var bekymret i starten jo, men så læste jeg en masse om det og fandt ud af at det er indenfor normalen. Jeg var også på sygehuset med hende fordi hun skulle udredes for madallergi og spurgte så børnelægen til det og hun sagde også at det er helt normalt.

Min datter er lige blevet et år og kan stadig ikke kravle eller gå selv endnu (går få skridt ved støtte og har enda kun gjort det siden juleaften) men jeg fik også at vide at det er fint indenfor normalen. Så nu tager jeg det roligt. Selv kunne jeg hverken kravle eller gå før jeg var halvanden år gammel, så nogle børn er bare ikke så hurtige til det grovmotoriske. Til gengæld er min datter langt fremme sprogligt og finmotorisk så det er nok bare der hun har lagt sin energi

Okay dejligt at du fik vished om at det er helt normalt Har også hørt at det tit er genetisk hvor hurtige de små lærer de forskellige ting

Anmeld

23. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var ca 8 mdr da hun ku sidde helt selv, men har stemt andet, da thea er født 6 uger før tid. Så sku man se på hendes rigtig alder var hun 6 1/2 mdr. Gir det mening? Vh stine

Anmeld

23. januar 2012

vitapigen

StineW79 skriver:

Thea var ca 8 mdr da hun ku sidde helt selv, men har stemt andet, da thea er født 6 uger før tid. Så sku man se på hendes rigtig alder var hun 6 1/2 mdr. Gir det mening? Vh stine

Hehe ja det giver bestemt mening... Tak for svar

Anmeld

25. januar 2012

Pige2009

vitapigen skriver:

Okay Ved jo godt at børn er forskellige, men man kan jo ikke lade være med at bekymre sig

Det er selvfølgelig rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.