Hvornår kunne din baby sidde selv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

Tona

vitapigen skriver:

Ja... jeg spørger fordi min datter på snart 6 ½ mdr. ikke kan sidde selv... Og det piner mig lidt, når de andre børn fra mødregruppen har kunne sidde selv fra de var 5 mdr!! Jeg ved godt at børn er forskellige og at hun ikke er den eneste i den alder der ikke kan sidde selv endnu... Men man vil jo så gerne have de udvikler sig

Amanda var 9 mdr før hun sad sikkert selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Svenne

Det bedste er faktisk, at de ikke sidder selv, før de selv kan komme derom/derop!

Anmeld

22. januar 2012

maria_wlt

Baagøe skriver:

Laura var 7 mdr. Nu er det jo ingen konkurrence, så din datter kan sikkert noget, de andre ikke kan

Nemlig 

Det er fuldstændig ligemeget at hun ikke kan det endnu...

Anmeld

22. januar 2012

Clisolka

Min datter var omkring 7 mrd. da hun satte sig selv op 

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

morethanperfect skriver:

Oscar kunne sidde selv lige før han blev 5 mdr. Så har stemt 5 ..

Det er da mega flot

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

SilasMor skriver:

Silas kunne sidde selv (med støtte af dyne eller puder) da han var 5 mdr.

Du skal ikke ligge så meget i det at din datter ikke kan endnu, så kan hun sikkert noget andet de andre ikke kan.

I min mødregruppe kunne alle de andre børn faktisk trille fra ryg til mave og omvendt da de var 5 mdr, men det kunne Silas ikke. Han ville meget hellere sidde op.

Børn er så forskellige og det 'værste' en mor faktisk kan gøre er at sammenligne sit barn med andres børn 

Ja jeg ved godt at man ikke skal sammenligne... og det siger jeg hele tiden til mig selv... Men men men... det er bare så svært ikke at gøre det Men flot han kunne sidde selv så tidligt Men ja som du siger... Så triller min pige begge veje og det er der jo nogen der ikke gider når de først at lært at sidde selv som din... Men det er ikke nemt... Man vil jo det bedste for ens børn

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

tanja. skriver:

Lærke var 6 ja næsten 7 mdr før hun sad helt selv

Det er også det jeg har hørt er mest normalt Men jeg må bare være tålmodig

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

Stéphanie skriver:

Jeg har stemt blankt da Xander ikke kan sidde 100% selv endnu, og han er altså 7½ måned gammel nu. Har selv været super bekymret over det og snakkede med min SP om det og hun tog det nu med ophøjet sindsro og sagde at han nok skulle komme til at sidde selv og at det bedste faktisk er selv at finde rytmen, og ikke presse på. Om det så er rigtig skal jeg ikke kunne sige, men vælger at følge hende

Puha... kan godt forstå du er lidt bekymret, men dejligt at få at vide af din SP at du ikke skal være urolig...

Anmeld

22. januar 2012

vitapigen

LunaLykke skriver:

Babyer må/skal helst ikke kunne sidde selv, før de selv kan sætte sig op. Omkring når de er 9 mdr. Deres ryg er simpelthen ikke stærke nok. Og sætter man sit barn op for tidligt, så risikerer man at få et barn som kun vil sidde og ikke ligge på maven, og derfor er lang tid om at lære at kravle .

Man skal ikke forvente at de kan sidde selv før omkring 9 måneder. Dog kan de sidde i højstol fra 6 måneder

Okay jeg troede at når de kunne sidde med ret ryg uden at sveje, var det okay at sætte dem? Men ja kunne godt forestille mig at når først de har lært at sidde gider de ikke længere ligge på maven... Men 9 mdr ligefrem??? puha... Lige nu sidder vores datter i en højstol til måltider med et lille tæppe til at støtte og når hun er færdig med at spise kommer hun ned derfra igen... og ja så sidder hun også tit hos os på skødet

Anmeld

22. januar 2012

Stéphanie

vitapigen skriver:

Puha... kan godt forstå du er lidt bekymret, men dejligt at få at vide af din SP at du ikke skal være urolig...

Jeg har virkelig været enormt bekymret, og specielt fordi min datter kunne sidde helt selv kort før hun blev 5 måneder, men har efterfølgende fået at vide at det også er meget tidligt! 

Men det lader lidt til at Xander hellere vil bruge sine kræfter på at lærer og kravle i stedet for at sidde, meeeeeen mon ikke han lærer det en skønne dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.