vasker du nyt tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

dola

Kay skriver:

tak for dit svar

jeg har også altid tænkt at vaske al babys tøj inden det skulle bruges... det har bare værte logik i min verden... men jeg vasker ikke mit og kærestens...

Men I har jo også tit barnet oppe hos jer nyt tøj eller ej og så indånder det alle de kemikalier. Der er både antibacterielle, farvende og konserverende kemikalier i tøj. Har lavet en opgave om det engang, så jeg vasker altid mit nye tøj..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Kay

dola skriver:

Men I har jo også tit barnet oppe hos jer nyt tøj eller ej og så indånder det alle de kemikalier. Der er både antibacterielle, farvende og konserverende kemikalier i tøj. Har lavet en opgave om det engang, så jeg vasker altid mit nye tøj..!!

naa... lige nu ligger den trygt inde i maven men ja jeg kan godt se din pointe... men nu er det rigtig sjældent jeg køber nyt tøj... men ja det er da værd at overveje...

Anmeld

22. januar 2012

Stine C

Jeg vasker både mit eget og min kærestes nye tøj og har selvfølgelig især tænkt mig at vaske babys tøj (og legetøj) til den tid.

Især er jeg hys med undertøj og tøj, der er ind mod kroppen. For der er hormonforstyrrende stoffer i nyt tøj. Det er, som nogen skriver, noget med overskydende farve og så sprøjter de vist også tøjet med et middel, der dræber smådyr, så de ikke spiser tøjet mens det bliver transporteret. Det meste tøj produceres jo langt fra hvor det skal sælges.

Jeg så engang et afsnit af House, med en dreng der blev helt vildt syg fordi han havde brugt tøj uden at vaske det først. Om det har hold i virkeligheden ved jeg ikke, men det fik mig til at tænke endnu mere over det...

Anmeld

22. januar 2012

twinboys

Kay skriver:

vasker du nyt tøj før du bruger det første gang??

sad og tænkte over det en dag da jeg læste en bruger her inde skrive at alt var klar til den lille ny skulle komme ud... for hun havde nu også vasket alt tøjet...

har så tænkt om det var brugt eller nyt og hvor mange der vasker tøj før de bruger det...

Ja ALTID til hele familien

Anmeld

22. januar 2012

dola

Kay skriver:

naa... lige nu ligger den trygt inde i maven men ja jeg kan godt se din pointe... men nu er det rigtig sjældent jeg køber nyt tøj... men ja det er da værd at overveje...

et ok link:

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/Hjemmet/Toej/

desuden er kan PVC indeholde plast blødgører så som phalater som er hormonforstyrrende.. PVC bryges især til tryk på t-shirts...

Selvfølgelig skader lidt kemikalier aldrig , men vi bliver bare omgiveet af det i vores hverdag i stor stil. fx i hudpleje og indeklima..

Anmeld

22. januar 2012

Kay

dola skriver:

et ok link:

http://www.mst.dk/Borger/Temaer/Hjemmet/Toej/

desuden er kan PVC indeholde plast blødgører så som phalater som er hormonforstyrrende.. PVC bryges især til tryk på t-shirts...

Selvfølgelig skader lidt kemikalier aldrig , men vi bliver bare omgiveet af det i vores hverdag i stor stil. fx i hudpleje og indeklima..

ingen tvivl om at det er skadeligt... og at der er mange ting i vores hverdag der er det...

Anmeld

22. januar 2012

Masig

Kay skriver:

vasker du nyt tøj før du bruger det første gang??

sad og tænkte over det en dag da jeg læste en bruger her inde skrive at alt var klar til den lille ny skulle komme ud... for hun havde nu også vasket alt tøjet...

har så tænkt om det var brugt eller nyt og hvor mange der vasker tøj før de bruger det...

Jeg vasker altid mit tøj når jeg har købt det uanset om det er nyt eller brugt... Selvom det er nyt er der jo garanteret 10 mennesker der har prøvet det i butikken og de har måske svedt, været beskidte og andre ækle ting og sager haha... Ej jeg er ekstremt sart med bakterier og sådan noget, så alt bliver vasket inden jeg tager det i brug... Underligt nok kan jeg sagtens prøve det i butikken uden problemer, men når jeg får det hjem skal det bare vaskes hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.