Musik eller Tv ?? Hvad foretrækker i ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Mira0911

morethanperfect skriver:

Jeg hader tv .. Ej , er da ligeglad , kom bare til at tænke på hvad der mon fik mødre til at ha fjernsynet stående tændt og bruge en masse strøm hvis ingen så det alligevel .. Og så er der nogle der mener det er godt for små og se fjernsyn , hvilket jeg SLET SLET ikke kan forstå .. 

Så er det da bedre at ha musik kørende så de små kan få noget rytme ind i deres små kroppe  

Glæder mig nu alligevel til at få dig herover... Hvordan kommer du herover? Tog? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

morethanperfect

Mira0911 skriver:

Glæder mig nu alligevel til at få dig herover... Hvordan kommer du herover? Tog? 

Det blir hyggeligt
Ja , men tog

Altså jeg kommer Lørdag , sen eftermiddag tror jeg .. Hvor skal jeg stå af med toget ? Og skal jeg tage en bus hen til jer , eller hvordan
Kan du ikke lige skrive en besked til mig på face ?  

Anmeld

17. januar 2012

Mira0911

morethanperfect skriver:

Det blir hyggeligt
Ja , men tog

Altså jeg kommer Lørdag , sen eftermiddag tror jeg .. Hvor skal jeg stå af med toget ? Og skal jeg tage en bus hen til jer , eller hvordan
Kan du ikke lige skrive en besked til mig på face ?  

Er gjort... 

Anmeld

17. januar 2012

SussieThyssen

morethanperfect skriver:

Ja tænkte på noget .
Har nogle veninder med børn , og når jeg kommer og besøger dem , kører fjernsynet altid i baggrunden ..  

Hvorfor ??? Jeg forstår det ikke ?
Små børn får da INTET godt ud af fjernsyn ??
Her hører vi konstant musik .. Det kører ALTID .. Fra morgen kl. 06.30 til 18.00 hvor vi skal spise aftensmad .. Det er selvf. slukket hvis jeg tager afsted

Oscar bryder sig ikke vildt meget om at se fjernsyn heller .. Han har ikke ro i enden til at sidde stille og glo på en skærm , og hvorfor skulle han dog også gøre det .. Så hellere rende rundt og danse og synge .. Det syns han er vildt sjovt

Hvad med jer , og jeres børn ??  

Her i huset kører der altid musik et eller andet sted i baggrunden, men meget sjældent tv, da vi kun har tv'et tændt hvis vi fx ser serier eller film på dvd eller når vi går i seng.
Musikken derimod kører fx altid i køkkenet og også oftest i baggrunden i stuen.
Og ellers så står vores computere og snurrer mere eller mindre i døgndrift, da vi er en temmelig computerfreaket familie

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2012

morethanperfect

SussieThyssen skriver:

Her i huset kører der altid musik et eller andet sted i baggrunden, men meget sjældent tv, da vi kun har tv'et tændt hvis vi fx ser serier eller film på dvd eller når vi går i seng.
Musikken derimod kører fx altid i køkkenet og også oftest i baggrunden i stuen.
Og ellers så står vores computere og snurrer mere eller mindre i døgndrift, da vi er en temmelig computerfreaket familie

Kærligst
Sussie

Min com . står også ALTID tændt da det jo er den vi hører musik på
Og så er der jo også en hjemmeside som hedder baby.dk som jeg er ret glad for 

Anmeld

18. januar 2012

Ciss

morethanperfect skriver:

Ja tænkte på noget .
Har nogle veninder med børn , og når jeg kommer og besøger dem , kører fjernsynet altid i baggrunden ..  

Hvorfor ??? Jeg forstår det ikke ?
Små børn får da INTET godt ud af fjernsyn ??
Her hører vi konstant musik .. Det kører ALTID .. Fra morgen kl. 06.30 til 18.00 hvor vi skal spise aftensmad .. Det er selvf. slukket hvis jeg tager afsted

Oscar bryder sig ikke vildt meget om at se fjernsyn heller .. Han har ikke ro i enden til at sidde stille og glo på en skærm , og hvorfor skulle han dog også gøre det .. Så hellere rende rundt og danse og synge .. Det syns han er vildt sjovt

Hvad med jer , og jeres børn ??  

Jeg har det bedst med, at der er stille - eller mere korrekt: Ingen lyd som kværner konstant uanset, om den kommer fra tv eller radio eller cd-spilleren eller noget tredje. Ungerne kan for mig gerne hoppe og danse og synge osv, de behøver ikke at være stille.

Vi hører jo på musik eller ser noget på tv. Men så er det fordi vi gerne vil se/høre det lige på det tidspunkt. Jeg har aldrig fattet, at folk kan holde det ud, når der kører baggrunds"støj" hele tiden - i den betydning, at det jo ikke er noget man rigtig hører på, det bliver bare en lydkulisse. Det gør mig ukoncentreret. Jeg bliver distraheret fra det jeg egentlig er i gang med, fordi jeg pludselig hører/ser noget, som fanger opmærksomheden.

Men jeg ved jo, at man er forskellige.

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

morethanperfect skriver:

Jeg ville godt nok ønske jeg kunne sætte mig ned med en bog , men syns simpelthen det er så kedeligt  ..
Men vi er så forskellige ..  

Så skal du da bare læse noget ordentligt!  Læser du så heller ikke magasiner og lign.?

Anmeld

18. januar 2012

morethanperfect

Baagøe skriver:

Så skal du da bare læse noget ordentligt!  Læser du så heller ikke magasiner og lign.?

Nææ
Prøvede mig engang med en bog , som jeg faktisk blev rigtig fanget af , men der skete så meget i mit liv på det tidspunkt så jeg faktisk ikke magtede det
Og ja , der læste jeg om aftenen inden jeg gik i seng ..
Nu hører jeg bare musik indtil jeg skal i seng .. Eller spiller guitar selv ..
Det kan jeg godt li , for der har jeg tid til bare at være MIG  

Anmeld

18. januar 2012

Jonatansmor

Jeg har stemt meget forskelligt.

Vi er begge musiknydere og har en stor interesse i hver vores forgrening af det elektroniske musik. Jeg har derudover spillet violin og nyder at høre klassiske musikstykker også.

Og håber på at drengen vil nyde den musiske side af livet så meget som vi gør.

Men tvet er de højere magters opfindelse til småbørnsforældrene, hvad en dvd med Pingu ikke kan gøre ved mit lille hjem en sen eftermiddagstime, hvor alt bare er gået forkert. Det er som at tage tryllestøv inde bagerst fra skabet af og drysse det ud over det skabende, hængende, irriterende lille barneliv der bare ikke vil høre på logik. Og ro blev der. Og mor kunne få lov at tænke lidt i fred.

Men tv kører sjældent i hverdagene før kl 18.30. Radioen bliver tændt som noget af det første om morgenen.. duer ikke uden min kaffe og radio

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

Nææ
Prøvede mig engang med en bog , som jeg faktisk blev rigtig fanget af , men der skete så meget i mit liv på det tidspunkt så jeg faktisk ikke magtede det
Og ja , der læste jeg om aftenen inden jeg gik i seng ..
Nu hører jeg bare musik indtil jeg skal i seng .. Eller spiller guitar selv ..
Det kan jeg godt li , for der har jeg tid til bare at være MIG  

Dejligt. Bøgerne er mit et og alt. Jeg har henved 700 bøger stående Har forøvrigt selv spillet trommer - elsker musik!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.