Arghh!! Hun går mig på nerverne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Synes lige siden min søn er blevet født at min svigermor vil tage over, hver gang hun kommer over, heldigvis er det ikke så tit, ellers var jeg sprunget i luften!!!

Men føler virkelig at hun prøver at overtage min rolle som mor, og det bryder jeg mig bestemt ikke om, for det er sku mig der er hans mor!!

Det er sådan nogle gange at jeg har altså lyst til at sidde og hygge putte med ham i vores stol nogle gange for det elsker jeg, men når hun kommer og ser det , siger hun så, om han ikke skulle i sin seng i stedet for, ? altså hvis jeg ville have ham i hans seng havde jeg ski da gjort det, så nej det ser ikke ligefrem sådan ud vel!!

og så vil jeg ikke have andre skifter ham, det er mig og min kæreste som gør det, men tror altså at mens jeg sad i stuen i week at hun bare var inde og skifte ham uden at spørge, og hun og alle andre skal spørge om de må, de kan da ikke bare gøre hvad de har lyst til med min dreng..

Hvad synes i ? er jeg bare for sippet?

Hvordan har i det med andre skifter jeres barn eller går ture med jeres barn ? for det vil jeg heller ikke have andre gør,

Min dreng er 3 mdr nu....

Håber i kan få mig til at slappe mere af også for kan bare mærke en stor vrede når jeg tænker på hende....

JA - du er totalt sippet. Herre gud lad dog svigermor (og andre) skifte en ble  - og andet. Hun er jo bare glad for sit lille barnebarn - og sikkert pokkers stolt af ham. Jeg synes generelt, at der herinde er mange af disse indlæg hvor nybagte mødre i den grad våger over deres børn og ser svigermor som fjenden.

Jeg ved godt, at man som nybagt mor er super sensitiv, men jeg synes faktisk man skylder folk omkring en (og især forældre/svigerforældre) liiiige at se ud over sin egen næsetip og lade dem komme til/få del i glæden også. - Det kommer 10000 gange retur senere. Der er ikke noget mere vidunderligt end et skønt og kærlighedsfyldt bedsteforælderforhold..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

Synes det er noget forældrene gør og ikke andre.... når han bliver noget ældre har jeg ikke noget imod det, men ligenu er det mig og min kæreste som gør det... tror det er fordi han er lille endnu...

har du det på samme måde med din egen mor?

jeg kan huske ca 2 dage efter fødslen gav min mor min ældste dreng flaske og hold da op jeg blev helt rørt ved at se det og ved hvor meget det betød for min mor at få lov til det.

jeg syntes det er ærgeligt når bedsteforældre ikke får lov at deltage i hverdags tingene også.

Anmeld

10. januar 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
2skønnebørn skriver:

I mine øjne er du sippet Men både du og dine sivgermor vil jo gøre tingende på den bedste måde for den lille guldklump.

Gør din svigermor klart, hvor dine grænser går. Lad også hende komme til, men hvor hun overholder dine grænser.

Kan slet ikke følge dig i at ingen må skifte eller gå ture med jeres barn. De er jo lige så stolte som jer - og det er ganske naturligt. 

Det bånd der bliver mellem bedsteforældre og børnene er guld værd, og syntes faktisk ikke vi som forældre må fratage dem det.

Prøv at sige til dig selv, at næste gang de ser din svigermor  - vil du tage ja hatten på - være åben og glad. Start en dialog med hende om ting vedr. den lille - er ganske sikker på at situationen bliver vendt. Men Du er nødt til at tage ja-hatten på og være positiv.

Er super enig

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

jeg kan huske ca 2 dage efter fødslen gav min mor min ældste dreng flaske og hold da op jeg blev helt rørt ved at se det og ved hvor meget det betød for min mor at få lov til det.

jeg syntes det er ærgeligt når bedsteforældre ikke får lov at deltage i hverdags tingene også.

Har det overhovedet ikke på samme måde med min mor, altså da han var 8 dage skulle vi til begravelse og hun skulle passe ham, ville støtte min kæreste selvom jeg havde det skidt med at forlade min søn han var jo også alt for lille til at blive passet alene, men der havde jeg malket ud og der gav hun flaske... Men min mor hun har faktisk samme holdning som mig, så behøver faktisk ikke sige til hende hvad hun skal gøre osv, for hun gør lige det jeg ville gøre og så viser hun at hun respektere mig...

Anmeld

10. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
skønneunger skriver:

Præcis - at se den stolthed der er hos bedsteforældre betyder også noget for mig. Jeg er stolt over at have givet dem et barnebarn. Og når jeg tænker tilbage på det bånd jeg har haft til mine bedsteforældre så syntes jeg også at mine børn skal have det.

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Har det overhovedet ikke på samme måde med min mor, altså da han var 8 dage skulle vi til begravelse og hun skulle passe ham, ville støtte min kæreste selvom jeg havde det skidt med at forlade min søn han var jo også alt for lille til at blive passet alene, men der havde jeg malket ud og der gav hun flaske... Men min mor hun har faktisk samme holdning som mig, så behøver faktisk ikke sige til hende hvad hun skal gøre osv, for hun gør lige det jeg ville gøre og så viser hun at hun respektere mig...

det er jo det sædvanlige med kvinder, at mormor får lov til alt men svigermor er ikke god nok fordi hun gør tingene anderledes.

selvfølgelig er dig og din mor enige i mere eftersom hun har opdraget dig.

men det er altså ligeså meget din svigermors barnbebarn som det er din mors

hvordan tror du din kæreste ville have det hvis han vidste det? syntes du det er fair overfor din svigermor at hun bare skal sidde og kigge på mens mormor får lov til flere ting end hun gør?

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

2skønnebørn skriver:

Præcis - at se den stolthed der er hos bedsteforældre betyder også noget for mig. Jeg er stolt over at have givet dem et barnebarn. Og når jeg tænker tilbage på det bånd jeg har haft til mine bedsteforældre så syntes jeg også at mine børn skal have det.

min mormor har altid været som en ekstra mor for mig og hun fik også lov til alt med mig og hun NØD det, og bare at få lov til at se hende med hendes oldebørn.... jamen det er fantastisk.

har desværre mistet min mor men det forhold hun havde til min ældste dreng var bare så helt igennem rørende og dejligt at have været vidne til, hun fik lov til alt!

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

det er jo det sædvanlige med kvinder, at mormor får lov til alt men svigermor er ikke god nok fordi hun gør tingene anderledes.

selvfølgelig er dig og din mor enige i mere eftersom hun har opdraget dig.

men det er altså ligeså meget den svigermors barnbebarn som det er din mors

hvordan tror du din kæreste ville have det hvis han vidste det? syntes du det er fair overfor din svigermor at hun bare skal sidde og kigge på mens mormor får lov til flere ting end hun gør?

Jeg har sagt det til min kæreste

Men nej det er ikke fair, men så skal svigermor jo gøre det på min og min kærestes måde... Men synes ikke det er fair at svigermor holder mit barn fast så andre ikke kan få lov for det har hun gjort meget af, bliver nød til at give ham til svigerfar selv ellers får han ikke lov , hun giver ham hvert fald ikke frivilligt, men så kan hun også finde på bare at tage ham igen når andre lige har fået ham  det synes jeg ikke er fair...

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

Jeg har sagt det til min kæreste

Men nej det er ikke fair, men så skal svigermor jo gøre det på min og min kærestes måde... Men synes ikke det er fair at svigermor holder mit barn fast så andre ikke kan få lov for det har hun gjort meget af, bliver nød til at give ham til svigerfar selv ellers får han ikke lov , hun giver ham hvert fald ikke frivilligt, men så kan hun også finde på bare at tage ham igen når andre lige har fået ham  det synes jeg ikke er fair...

sårer det ikke din kæreste at du føler din mor er bedre til tingene end hans mor?

Anmeld

10. januar 2012

Nattøs

Jeg må ærlig sige, at jeg glæder mig til, at min mor kan få lov til at være den mormor hun så gerne vil være

Så gjorede min mor disse ting, så ingen problemer med mig. Barnet kan lige så godt vende sig til at det er de andre, som også gøre disse ting. De kommer alligevel til at skulle passe barnet på et tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.