Arghh!! Hun går mig på nerverne!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kan fuldt ud forstå dig... Det bliver dog bedre med tiden... I starten var der ikke andre end mig og Anders der skulle holde Silas.. Og fik det næsten helt dårligt, selv ved at min mor holdt ham... Men det er blevet meget bedre... Bare sig til dig selv at DE jo også har haft børn, altså endda din kæreste og dig selv... Og har de ikke gjort et godt stykke arbejde med jer? Så vil de absolut ikke gøre jere barn fortræd eller noget i den retning... Men det bliver bedre, det kan jeg love dig... Nu her synes jeg det er dejigt at svigermor lige ordner en ble og putter Silas... Men nogle gange går de lidt over grænsen uden at tænke over det... Det ligger jo lige til sidebenet på dem at de bare GØR det... Giver det nogen mening det her?

Ja det gør det

Men synes at også selvom det ligger på sidebene skal de ikke overtage, de har haft deres tid så skal de lade mig have min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

2721

Anonym skriver:

Ja for er jo førstegangs mor så jeg ved jo åbentbart slet intet... men bare fordi det er første barn er man altså ikke uvidende ...

Så må du bare en gang for alle sige fra, du er MOR og du bestemmer selv om i skal hygge putte, eller om bleen skal skiftes og det skal hun respekter

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

Det er kun når min svigermor nærmer sig at jeg bliver meget irriteret..  hvis det var min svigerfar eller nogle af de andre måtte de godt ... men tror måske det også er fordi at til hver begivenhed vi har været til holder min svigermor ham , ligesom om hun holder ham fast. Min mor har aldrig fået lov at holde ham mens vi pakker gaver op og det synes jeg ikke det er okay at min svigermor ikke lader andre komme til heller... hmm....

Og nu vi er ved det her emne er jeg så igen sippet . altså i starten skulle ingen putte vand på sutten som ikke var kogt.. min svigermor putter nemlig vand på sutten når min søn har hikke , det hjælper da ikke engang men det er ikke kogt.... kan ikke lige se hvorfor hun skal gå og putte baktusser på min søns ting....

efter hvad jeg læser lyder det altså som om hun gør det i en god mening, hun er jo bare en stolt farmor

det med sutten, der er vi jo alle meget forskellige og det er sikkert noget hun gjorde med sine børn.

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Ems30 skriver:

Jeg har endnu ikke fået min baby, men tror ikke jeg ville have noget imod at hun blev skiftet af svigermor eller anden i familien. Men på din historie lyder det måske lidt som om du i forvejen har issues over for din svigermor...? Og hvis hun i forvejen er en nederen type svigermor, så kan jeg godt forstå du stejler over at hun skal skifte ham. Jeg ville heller ikke lade folk jeg ikke brød mig om, komme i nærheden af mit barn, rent instinktivt 

Men måske skal du lade din fejde mellem Jer ikke påvirke hendes forhold til sit barnebarn. Det kan jo være dit barn ville blive ked af det i fremtiden, hvis du ikke lader de to udvikle deres eget forhold.

Jeg har aldrig før haft nogle problemer med hende, det er først da min søn kom til verden jeg følte at hun ville tage over....

Anmeld

10. januar 2012

Maja_4000

Kan godt forstå dig .. Sådan kan min familie også være engang imellem .. 

De må gerne skifte , gå tur osv. .. Men de spørger altså først ! Ellers tror jeg , at jeg var blevet sur 

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

efter hvad jeg læser lyder det altså som om hun gør det i en god mening, hun er jo bare en stolt farmor

det med sutten, der er vi jo alle meget forskellige og det er sikkert noget hun gjorde med sine børn.

Det er det helt sikkert... men nu er det jo ikke hendes barn og sagde højt i starten at vandet skulle være kogt, men det fatter hun åbentbart ikke... altså ....

Anmeld

10. januar 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Det er kun når min svigermor nærmer sig at jeg bliver meget irriteret..  hvis det var min svigerfar eller nogle af de andre måtte de godt ... men tror måske det også er fordi at til hver begivenhed vi har været til holder min svigermor ham , ligesom om hun holder ham fast. Min mor har aldrig fået lov at holde ham mens vi pakker gaver op og det synes jeg ikke det er okay at min svigermor ikke lader andre komme til heller... hmm....

Og nu vi er ved det her emne er jeg så igen sippet . altså i starten skulle ingen putte vand på sutten som ikke var kogt.. min svigermor putter nemlig vand på sutten når min søn har hikke , det hjælper da ikke engang men det er ikke kogt.... kan ikke lige se hvorfor hun skal gå og putte baktusser på min søns ting....

Altså nu spurgte du selv om vi synes du er sippet og jeg gav det svar, at det synes jeg med hensyn til skiftning, så ingen grund til at blive sur. Du spurgte selv, så må du også forvente at der måske er nogen som synes det.

Men jeg skrev også, at jeg godt kan forstå at du bliver irriteret når hun vil overtage og det skal du da tage en snak med hende om, frem for bare at udelukke hende. De viser jo blot at du tager ansvaret for at de forholdsregler du sætter, bliver overholdt, og så er du jo den voksne af jer to.

Og nej, selvfølgelig skal hun ikke bare hælde ikke-kogt vand på sutten, når du har sagt at det skal være kogt.

Anmeld

10. januar 2012

Muhmi

skønneunger skriver:

lyder meget normalt vil ikke kalde dig sippet for det er en meget normal følelse du har.

men prøv at vende den om, det er hendes barnebarn hun vil jo også gerne pusse nusse, skifte og gå tur med sit barnebarn, mange forældre misforstår mange gange svigernes/forældrenes motiver, for det eneste de vil er jo bare at være sammen med sine børnebørn.

du har dit barn ved dig hele tiden så prøv at unde din svigermor lidt kvalitetstid med sit barnebarn, det kan godt være en stor kamel at sluge i starten, men det bånd der bliver skabt mellem bedsteforældre og børnebørn kan altså være fantatisk

nyd at hun gider jeres barn, du ser det måske som underligt hun gerne vil skifte ble hvor hun sikkert ser det som en hygge ting.

Som taget ud af min mund

Anmeld

10. januar 2012

MissMaria

Anonym skriver:

Synes lige siden min søn er blevet født at min svigermor vil tage over, hver gang hun kommer over, heldigvis er det ikke så tit, ellers var jeg sprunget i luften!!!

Men føler virkelig at hun prøver at overtage min rolle som mor, og det bryder jeg mig bestemt ikke om, for det er sku mig der er hans mor!!

Det er sådan nogle gange at jeg har altså lyst til at sidde og hygge putte med ham i vores stol nogle gange for det elsker jeg, men når hun kommer og ser det , siger hun så, om han ikke skulle i sin seng i stedet for, ? altså hvis jeg ville have ham i hans seng havde jeg ski da gjort det, så nej det ser ikke ligefrem sådan ud vel!!

og så vil jeg ikke have andre skifter ham, det er mig og min kæreste som gør det, men tror altså at mens jeg sad i stuen i week at hun bare var inde og skifte ham uden at spørge, og hun og alle andre skal spørge om de må, de kan da ikke bare gøre hvad de har lyst til med min dreng..

Hvad synes i ? er jeg bare for sippet?

Hvordan har i det med andre skifter jeres barn eller går ture med jeres barn ? for det vil jeg heller ikke have andre gør,

Min dreng er 3 mdr nu....

Håber i kan få mig til at slappe mere af også for kan bare mærke en stor vrede når jeg tænker på hende....

Jeg synes måske du er en smule sippet - dermed ikke sagt du er det

Jeg har selv en søn på næsten 8 mdr, og kan stadig godt huske den første tid. Hvor man oplever en kærlighed man aldrig før har følt. Jeg ville også bare gerne have ham i mine arme hele tiden!

Men jeg tror ikke din svigermor vil overtage din rolle som mor, hun vil være farmor og det er jo også en kæmpe stor ting at blive! Hun vil vel også gerne lære sit lille nye barnebarn at kende og er sikker på at du med tiden vil være glad for at de får muligheden for at knytte bånd. At hun pusler eller går en tur med barnevognen giver jo dig muligheden for et pusterum Da vores søn var 3 mdr. rejste vi til Spanien i næsten 4 mdr. der kunne jeg en gang i mellem godt lige have brugt at min egen mor eller svigermor havde været en smule tættere på!

Jeg nyder selv når min mor eller svigermor skifter ham, kan også se på ham at han nyder at have deres opmærksomhed. Jeg elsker når de kommer på besøg og giver mig mulighed for lige at kunne gøre noget andet mens jeg kan se min søn nyder at hygge med sine bedsteforældre

Anmeld

10. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Kan godt forstå dig .. Sådan kan min familie også være engang imellem .. 

De må gerne skifte , gå tur osv. .. Men de spørger altså først ! Ellers tror jeg , at jeg var blevet sur 

ja ikke... hmm men ved ikke hvordan jeg skal skrive det, for har overvejet at skrive en besked til hende om det.... når hun føler sig til sidesat skriver hun det nemlig også som det er, hun har ikke gjort det til mig men til en anden i fam, men er simpelthen så bange for at når han skal hve grød i starten og sutteflaske at hun vil osv, men altså hun får bare et nej, når min kæreste og jeg er der så gør vi det, men hvis han bliver passet om lang tid bliver de selvfølgelig nød til det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.